Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V/S70 alatukivarret tarvikevaraosana (Lemförder, Scantech, Delphi jne.)?

  • 32 Vastauksia
  • 14458 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Tämä on taas se iäisyys saitti. Toisilla on kestänyt toiset ja toisilla taas toiset. Ittellä alla vuonna 2007 ostetut scantecit, joilla ajettu 150 tkm. Keväällä katsastus, jotta nähdään vieläkö menee läpi. Näihin vaidettu kolme motonetin helaa tällä ajalla. Hyvin ovat kestäneet. ;)

Ajotyyli, ajomaasto, renkaiden leveys, auton tehot jne. vaikuttavat alustan osien kestoon. Minulla kuumatkin alatukivarret vaihdettu yhtä aikaa. Toisessa ei mitään väljää, toinen tuli ihan yhtäkkiä väljäksi. Kummassakin niissä apurunkoon kiinnittyvissä puslissa noin 10 mm väljää.

Lueskelin Matthewsvolvosite.com:stä, että joku oli löytänyt Volvon alkuperäisten alatukivarsion puslista pienen kolmion, joka on Lemförderin logo. Siksi ajattelin itse kokeilla niitä seuraavaksi. Tällä hetkellä olen löytänyt netistä 309€/pari kotiovelle. Käyttöautolla nuo taitavat olla 480€/pari.

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Saisiko etummaista puslaa tarvikkeena, joka olisi uretaania? Ainakin V70 2002 kestää moinen variaatio hyvin.
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa S70 2000

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Saisiko etummaista puslaa tarvikkeena, joka olisi uretaania? Ainakin V70 2002 kestää moinen variaatio hyvin.
http://www.skruvat.fi/Holkkisarja-ohjausvarsi-polyuretaani-P29535.aspx
Tuollaisetko olisi hakusessa?

Jos tuo on tosiaan sitä miltä näyttää ja koko sarjan hinta, niin on todella halpa setti.

Omista vastaavista uretaanipuslista maksoin 90e/setti.


Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
850:iin asennettu 2 vuotta ja 23000 km sitten Motonetin hintavampaa vaihtoehtoa olevat alatukivarret, tänään oli katsastuksessa toinen väljänä. Siitäkin huolimatta että niveliin lisättiin rasvaa heti uutena.

242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 906
    • V70 D5 AWD R-Design -13
http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?cPath=2_546_538_562&products_id=7782

Tämä puslasarja vaikuttaa mielenkiintoiselta, koska alkuperäisiin verrattuna tukivarren kiinnitysosat ei ole kiinteästi kumissa kiinni.

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
850:iin asennettu 2 vuotta ja 23000 km sitten Motonetin hintavampaa vaihtoehtoa olevat alatukivarret, tänään oli katsastuksessa toinen väljänä. Siitäkin huolimatta että niveliin lisättiin rasvaa heti uutena.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Hintavampi pitäis olla TRW:n valmistaja. Kumma, että kesti vain noin vähän. Itsellä on nyt Lemförderit paikoillaan, saa nähdä kauanko kestävät.

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
FCPGrotonilta alkuperäiset 320 taalaa+ 90 kustannuksia. Tulli n.50€. Lemförderin satsi n. puolta halvempi. Kuukausi sitten ostettu ja tilaus tuli perille n. viikossa.
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
FCPGrotonilta alkuperäiset 320 taalaa+ 90 kustannuksia. Tulli n.50€. Lemförderin satsi n. puolta halvempi. Kuukausi sitten ostettu ja tilaus tuli perille n. viikossa.

Jos viitsit, niin tutki niitä alkuperäisten tukivarsien puslia. Löytyykö niistä jokin valmistaja/merkki?

Edit. Eikun taitavatkin siis olla jo auton alla, niin paha mennä tutkimaan...  ::)

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa TunturiPappa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 212
  • www.vrcf.fi
Kumpi näistä yleisemmin pettää, puslat vai pallo?

Onko tuo pallon pesä minkämoinen, voisikos siihen laittaa rasvanipan? Onhan pesä kuitenkin metallia?

Entä saako tommosia puslia sorvata itte, vai pitääkö niissä olla joku E-hyväksyntä näkyvillä?
740 -84 B19E     "aukki-volvo"
V70 -97 D5252T "vanha-bertta"
V70 -00 B5244   "neesi"

Poissa Unto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Katsastushenkilö totesi alapallon väljäksi. Onko uusia mielipiteitä, minkä merkkinen tukivarsi palloineen ja puslineen kestää? Sinisellä yli 200€/kpl, M...netissä alle puolet siitä. Siis Mk1 V70.
V70 -98 bensa automaatti

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Katsastushenkilö totesi alapallon väljäksi. Onko uusia mielipiteitä, minkä merkkinen tukivarsi palloineen ja puslineen kestää? Sinisellä yli 200€/kpl, M...netissä alle puolet siitä. Siis Mk1 V70.

Itsellä meni Scanteceistä (professional parts of sweden) pusla väljäksi.

Nyt siis ollut maaliskuusta Lemförderit alla ja ei ainakaan vielä väljyyttä, sekä muutama kaveri on myös kehunut samaa merkkiä. Esim. Osamies.fi myy näitä.

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa S70 2000

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Onko uusia mielipiteitä, minkä merkkinen tukivarsi palloineen ja puslineen kestää?
Mulla on vanhemman 850 Volvon alumiiniset alatukivarret uretaanipuslilla.
Nissä kun on pulttikiinnitteiset alapallot niin uskon vahvasti alatukivarsien olevan ikuiset mun ajoilla.
Jos nyt alapalloja joskus joutuu vaihtaan, niin hinta jossain parinkympin paikkeilla kappaleelta.

Kannattaako mitään muuta vaihtoehtoa edes kokeilla, jos autoa meinaa pitää hiukankaan pidempään tai ajaa enemmän?? ::) ::)

Poissa Unto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Käykö ne ihan päikseen uudempaan?
V70 -98 bensa automaatti

Poissa S70 2000

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Käykö ne ihan päikseen uudempaan?
Oma auto vuosimallia 2000 eli siihen asti käy.

Poissa roilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Toisilla on kestänyt toiset ja toisilla taas toiset.

Laitoin MkI:een joku vuosi sitten Motonetin Moog:t (http://www.moogproducts.com/en-global/Pages/Home.aspx). Ovat kestäneet, mutta niin kuin yllä viitataan - puolet "kestosta" johtuu suoraan kuskista ja asennuksesta.

Jos on tapana kääntää rattia paikallaan tai ajaa kuopista hidastamatta niin ihan varmasti pääsee vaihtamaan osia. Tukivaren runkopuslat saa helpoiten rikki - alle vuodessa - kiristämällä ne auto pukkien päällä eikä vasta renkaan varaan laskettuna, jolloin tukivarsi olisi käyttöasennossaan.
Volvo V70 Classic 2.4 -00 (B5244 S2)
Volvo V70 Classic 2.4 -07 (B5244 S2)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy