Jokainen tekee miten itse parhaaksi näkee. Itsehän sen käytön, käyttöiän, miten toimii sekä kustannukset jotka haluaa uhrata päättää.
Asiallisessa softauksessa on useita määreitä jotka huomioidaan, automaatissa myös laatikko. Tietyt mm ahtopaineen ylettömät nostot jollain ruuvilla ilman ns raudan ( ic, suuttimet, putkisto jne) tai bensakarttojen, sytytyksen jne muutoksia polttaa pakopesän tai heikommas koneessa kanget vääräksi.
Ostanu mm projektivehkeen jossa joku pilipalivirityssofta jossa ohitettuna mm nakutustunnistus

, hajonnu myyjältä siitä jostain syystä

turbo ja vena vauriokin.
Viimeksi ostetus tutkailtu kun sisäl ns valmiina ostettu virisofta ja mm ahtimen lähdön aikaan veti hiton laihalle ja loppupäässä taas tukehtui bensaan.
Mä 2500€ käyttöautoon mieluummin uhraan sen 300- 600€ kun mulla on tarkoitus pitää auto liikenteessä joka päivä ja mahdollisimman pitkään.
Tuo ostohetkel 1200€ harrastelaite kulkenu 4v ilman mitään viristä johtuvaa häröä ja uhrasin siihen hirveät 400€ kunnon softa+ penkki ja lisäys vakioon lapun mukaan 61hv/122Nm.. Puoli vuotta aluksi siinäkin tuskailin tuon laiha/ rikas softan kanssa kun ei toiminut kunnolla ajossa.
Siinä on tehty yksi tietoinen riski eli poistettu pyynnöstäni 1. ja 2. vaihteiden vääntörajoitukset joita myös joissain manuaalisoftissakin siis on.
S40 on ruuvi ja ei mitään haluja sillä vetää jotain 1bar ahtoa, mieluummin ajan tuolla 0.5> nostettuna vain 0.65bar niin vakiosofta pystyy vielä sillä alueella säätämään ja toimimaan normaalisti.
Ollu ruuveja myös kahdessa muussa ja maltilla nostettu niissäkin 0.6> 0.75-0.8bar ja kestivät molemmat mulla yli 50tkm ajon ja ostajalla ( osti molemmat) edelleen toinen ajossa ja toine lahon takia osiksi.