Carcom Oy  Elekma

Vaihtamassa 2015 V60 CC D4 AWD -> uudempaan

  • 7 Vastauksia
  • 1719 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mikkiss

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vaihtamassa 2015 V60 CC D4 AWD -> uudempaan
« : 07.12.2023, 12:26:34 »
Tästä saattaa olla jo joku aihetta sivuava ketju, mutta vuodet kuluu ja enemmän kokemuksia kertyy.

Joten nykyinen kulkine, 2015 V60 CC D4 AWD ajettu 330 tkm, olisi tarkoitus ensi kesänä päivittää tuoreempaan ennen kuin tulee jakopääremppa toiseen kertaan ajankohtaiseksi. Nykyiseen olen ollut todella tyytyväinen, ainoa vika ollut kuskin oven johtosarja ja rispaantunut apulaitehihna (korjaus takuuna, ennen kuin sattui mitään).

Vastaava kakkoskoppainen siis kiinnostaisi, mutta en ole perehtynyt eri moottoreihin, vaihteistoihin tai vuosimalleihin. Onko joku mitä syytä välttää, onko jostain eteenpäin selkeitä muutoksia parempaan/huonompaan suuntaan? Vai onko turvallisempaa pysyä ykköskoppasessa, jos tavoite on ajaa autolla n. 150-200 tkm huolettomasti  ::)
Ajomäärä on ollut keskimäärin 35 tkm vuodessa, hybridit ei kiinnosta ja täyssähkö ei taida vielä olla vuorossa.

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 524
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: Vaihtamassa 2015 V60 CC D4 AWD -> uudempaan
« Vastaus #1 : 07.12.2023, 19:00:10 »
Hyvin tullut teillä kilometrejä ja kiva kuulla, että on ollut luotettava diesel! Ite pidän tuota D4 awd automaatti VEA pakettia yhtenä Volvon parhaista. D5 vastaava kuluttaa omasta mielestäni selvästikin enemmän ellei ole paljon maantieajoa. Kattelin tähän ihan varsin tällaista verrokkia kakkoskoppainen V60 D4 AWD cross country :
https://www.nettiauto.com/volvo/v60-cross-country/13944940
https://www.nettiauto.com/volvo/v60-cross-country/13973459
Eihän nuo nyt mitenkään mahdottoman hintaisia enää ole. 2019 näyttäs olevan vm. milloin noita uudempia jo alkaa saamaan. Meillä oli ehkä vähän turhan iso tähän viestiketjun aiheeseen oleva V90CC D4 AWD edellinen ja oli kyllä hieno auto kaikin puolin. Tuo V60 kuluttaa varmaan vajaa 0,5L vähemmän kun on vähän kevyempi ja vissiin matalampikin. Mutta olis varmaan hyvä paketti ja vähän korkeammalla olisi kabiini sekä itse pidän tuota erittäin näyttävänä mallina. Ainoa huono puoli noissa saattaa olla se ureatankki, mikä on varmaan jo 2019 vm. tullut väkisin. Meillä oli hyvä tuuri, kun oli 2017 jolloin sitä ei vielä ollut eli tuli V90seen 2018 tai 2019. Muuta huonoa tuosta en juuri keksi ja jos on jotain sähköjuttuja, niin ne kyllä saa kohtuuhinnalla korjattua. Monitoimiratin säätimet noissa voi oireilla sekä ovien lukot, mutta V60 saattaa kyllä olla laadukkaampikin malli kuin isoveli V90 eli kaikkia 90sen huolia ei tuossa V60ssa välttämättä tule.
1. XC60 T8 TE MY2020 129tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. 2 edellistä Volvoa :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Mikkiss

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihtamassa 2015 V60 CC D4 AWD -> uudempaan
« Vastaus #2 : 07.12.2023, 21:12:15 »
Hyvin tullut teillä kilometrejä ja kiva kuulla, että on ollut luotettava diesel! Ite pidän tuota D4 awd automaatti VEA pakettia yhtenä Volvon parhaista. D5 vastaava kuluttaa omasta mielestäni selvästikin enemmän ellei ole paljon maantieajoa. Kattelin tähän ihan varsin tällaista verrokkia kakkoskoppainen V60 D4 AWD cross country :
https://www.nettiauto.com/volvo/v60-cross-country/13944940
https://www.nettiauto.com/volvo/v60-cross-country/13973459
Eihän nuo nyt mitenkään mahdottoman hintaisia enää ole. 2019 näyttäs olevan vm. milloin noita uudempia jo alkaa saamaan. Meillä oli ehkä vähän turhan iso tähän viestiketjun aiheeseen oleva V90CC D4 AWD edellinen ja oli kyllä hieno auto kaikin puolin. Tuo V60 kuluttaa varmaan vajaa 0,5L vähemmän kun on vähän kevyempi ja vissiin matalampikin. Mutta olis varmaan hyvä paketti ja vähän korkeammalla olisi kabiini sekä itse pidän tuota erittäin näyttävänä mallina. Ainoa huono puoli noissa saattaa olla se ureatankki, mikä on varmaan jo 2019 vm. tullut väkisin. Meillä oli hyvä tuuri, kun oli 2017 jolloin sitä ei vielä ollut eli tuli V90seen 2018 tai 2019. Muuta huonoa tuosta en juuri keksi ja jos on jotain sähköjuttuja, niin ne kyllä saa kohtuuhinnalla korjattua. Monitoimiratin säätimet noissa voi oireilla sekä ovien lukot, mutta V60 saattaa kyllä olla laadukkaampikin malli kuin isoveli V90 eli kaikkia 90sen huolia ei tuossa V60ssa välttämättä tule.

Tämä D4 on tosiaan 2,4 5 pytyynen ja mennyt 6,5 l/100km.
Hyvä huomioida tuo adblue, se kyllä epäilyttää. Onkos noissa kakkoskoppasis aisinin normi automaatit vielä ja mites bensakoneet?

Poissa McCloud

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
Vs: Vaihtamassa 2015 V60 CC D4 AWD -> uudempaan
« Vastaus #3 : 08.12.2023, 00:08:31 »
Tämä D4 on tosiaan 2,4 5 pytyynen ja mennyt 6,5 l/100km.
Hyvä huomioida tuo adblue, se kyllä epäilyttää. Onkos noissa kakkoskoppasis aisinin normi automaatit vielä ja mites bensakoneet?

Mikäs adbluessa epäilyttää - täysin huomaamaton laitos, lukuunottamatta sitä kun auto pyytää sitä laittamaan lisää eli ei mitään ongelmia ainakaan omassa 2020 mallisessa D4:ssa. Omani kylläkin on se kaikista matalin eli R-design, mutta sellaisen silloin halusin. Yksi vikakin on ollut autossa eli uutena yhden suuttimelta lähtevän putken juuresta vuoti dieseliä ja silloin siihen uusittiin suutin ja siihen jakotukista tuleva putki takuuna. Eli tuo vika oli peräisin ihan kokoonpanolinjalta. Mitään muita vikoja ei ole ollut. Öljyt pysyy ylämerkissä koko vaihtovälin. Miinuksenahan näissä 2020 malleissa on se, että Webasto ei enää esilämmitä moottoria - 2019 vielä lämmittää. Aisinin 8 pykälainen oikea automaattihan näissä vielä on. Sellaisissa malleissa, joissa on se apusähkömoottori taitaa sitten olla 7-vaihteinen kaksoiskytkinautomaatti. Vielä 2020 ekalla vuosipuoliskolla rekisteröidyissä D4:ssa huiput on vielä 220, mutta sen jälkeen sitten 180.

Poissa Mikkiss

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihtamassa 2015 V60 CC D4 AWD -> uudempaan
« Vastaus #4 : 08.12.2023, 06:04:55 »
Adbluesta näkyy tälläkin foorumilla olevan paljon juttua, tietty varmaan yksilöitä.. Mut ite suhtaudun kaikkii noihi saasteen poistajii hyvin skeptisesti. Tarpeeksi sai tapella egr:n ja dpf:n kans toisen merkkisis aikanaan.

Täytyypi tässä nyt puolen vuotta pähkiä. On toiki älytöntä jos webastokaa ei enää toimi niinku ennen.

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 524
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: Vaihtamassa 2015 V60 CC D4 AWD -> uudempaan
« Vastaus #5 : 08.12.2023, 07:26:19 »
Adbluesta näkyy tälläkin foorumilla olevan paljon juttua, tietty varmaan yksilöitä.. Mut ite suhtaudun kaikkii noihi saasteen poistajii hyvin skeptisesti. Tarpeeksi sai tapella egr:n ja dpf:n kans toisen merkkisis aikanaan.

Täytyypi tässä nyt puolen vuotta pähkiä. On toiki älytöntä jos webastokaa ei enää toimi niinku ennen.
Nämä ovat olleet kyllä aika ikäviä muutoksia, ei oikein jaksa ymmärtää...  :-[ Ja ensi vuonna 2024 taitaa vissiin rullata tehtaalta historian viimeiset uudet Volvot! No olipa meidän viimeinen V90CC diesel kuten vaimo totesi kyllä todella hyvä auto :)
1. XC60 T8 TE MY2020 129tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. 2 edellistä Volvoa :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Volga2018

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihtamassa 2015 V60 CC D4 AWD -> uudempaan
« Vastaus #6 : 08.12.2023, 12:34:06 »
Hyvin tullut teillä kilometrejä ja kiva kuulla, että on ollut luotettava diesel! Ite pidän tuota D4 awd automaatti VEA pakettia yhtenä Volvon parhaista. D5 vastaava kuluttaa omasta mielestäni selvästikin enemmän ellei ole paljon maantieajoa. Kattelin tähän ihan varsin tällaista verrokkia kakkoskoppainen V60 D4 AWD cross country :
https://www.nettiauto.com/volvo/v60-cross-country/13944940
https://www.nettiauto.com/volvo/v60-cross-country/13973459
Eihän nuo nyt mitenkään mahdottoman hintaisia enää ole. 2019 näyttäs olevan vm. milloin noita uudempia jo alkaa saamaan. Meillä oli ehkä vähän turhan iso tähän viestiketjun aiheeseen oleva V90CC D4 AWD edellinen ja oli kyllä hieno auto kaikin puolin. Tuo V60 kuluttaa varmaan vajaa 0,5L vähemmän kun on vähän kevyempi ja vissiin matalampikin. Mutta olis varmaan hyvä paketti ja vähän korkeammalla olisi kabiini sekä itse pidän tuota erittäin näyttävänä mallina. Ainoa huono puoli noissa saattaa olla se ureatankki, mikä on varmaan jo 2019 vm. tullut väkisin. Meillä oli hyvä tuuri, kun oli 2017 jolloin sitä ei vielä ollut eli tuli V90seen 2018 tai 2019. Muuta huonoa tuosta en juuri keksi ja jos on jotain sähköjuttuja, niin ne kyllä saa kohtuuhinnalla korjattua. Monitoimiratin säätimet noissa voi oireilla sekä ovien lukot, mutta V60 saattaa kyllä olla laadukkaampikin malli kuin isoveli V90 eli kaikkia 90sen huolia ei tuossa V60ssa välttämättä tule.

Ureasäiliö taisi tulla my19 autoihin eli joskus 2018 kesästä eteenpäin valmistettuihin autoihin. Näin oli ainakin v90 kohdalla. Joku malli oli muistaakseni sellainen johon tuo tuli jo 2017 lopussa tai 2018 alussa. Oliskohan ollut XC60. Itse nykyautoa hankkiessa skippasin kaikki vuoden 2018 lopulla valmistuneet juuri tuon adbluen takia ja päädyin 2018 alkupuolen tuotokseen, jossa tuota ei ollut.
« Viimeksi muokattu: 08.12.2023, 12:40:31 kirjoittanut Volga2018 »

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1021
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihtamassa 2015 V60 CC D4 AWD -> uudempaan
« Vastaus #7 : 08.12.2023, 16:09:27 »
Mut ite suhtaudun kaikkii noihi saasteen poistajii hyvin skeptisesti. Tarpeeksi sai tapella egr:n ja dpf:n kans toisen merkkisis aikanaan.
Muistan sen parran pärinän, kun Volvoon tuli se saatanallinen keksintö, katalysaattori! Ei voi hinata, kylmäkäynnistys voi tuhota, samoin pienikin sytytyshäiriö, ylipäätään tuhansien pönttö pitää uusia muutaman vuoden välein. Ja kuinkas sitten kävikään? Ainoa isompi murhe on niiden arvo kierrätysmarkkinoilla :).

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron