Futurez  Kulkukoira

v70 -01 ulkolämpömittari

• 32 Vastauksia
  • 16844 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jamseil

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 -01 ulkolämpömittari
« Vastaus #30 : 11.05.2021, 22:09:18 »
Mittasin piruuttani vastusarvoja kuitenkin uudesta, jos joku haluaa tietää. (Lämpötila ei kovin tarkka.)
+23 1,97 kohm
+6   3,2  kohm
-18  16,9 kohm
Ilmeisesti siis 1.5 kohm (+25C) ntc-vastus.

Tälläkin saattaisi toimia.
https://www.partco.fi/fi/elektroniikan-komponentit/passiivit/vastukset/ntc-vastukset/13586-ntc-1k5.html

Onkohan se toisen peilin moottorinohjauksen vastus samanlainen?

Poissa timo70

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #31 : 12.05.2021, 06:53:30 »
Juu, ntc:n vaihtoa itsekin mietin mutta arvoista ei ollut tietoa. helppohan tuo olis kaivaa pois ja vaikka silikonilla takaisin.
Toisen peilin vastuksesta ei kokemusta.

Ettei vaan olisi suuri osa vioista tuota hapettumaa, joka näkyy vasta kun pinnit purkaa pois liittimestä.

Poissa timo70

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #32 : 12.05.2021, 06:57:46 »
Mulla ei ole myöskään peileissä niitä valoja ja tuon numeron osa kävi silloin vuonna 2013 about, onko sulla varmasti pre-facelift-peilit niinkuin mulla. Faceliftissa on eri peilit(joskin pienemmät). Hyllyssä olis kyllä yksi vielä vanhemman alavalollinen peili johon verrata joku päivä noita. Näissä on aika tiiviit ilmastoinnit, kaverilla kai jo 20v täytöstä ja toimii. Toyotassakin mulla oli vielä kylmäainetta jäljellä kun täytätin mut öljyt oli vähissä eli kyllä meinaan volvoa myös tuon osalta huoltaa.

Mulla lienee se ei-facelift. Olisi pitänyt tarkistaa vadiksesta.
No eipä tuolla nyt niin väliä kun toimii.

Ilmastointihuolto ollut mielessä, mutta tässä on viime vuosi ollut aivan muuta hässäkkää...

Proturbo  Autodiagnoosi