Kulkukoira  Proturbo

OrBit Ohjelmointi

• 69 Vastauksia
  • 38921 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jookeski

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: OrBit Ohjelmointi
« Vastaus #60 : 28.10.2025, 11:07:56 »
Okei.. Mulla on ollut käytössä tuo asetus tämän syksyn. Parikertaa olen käyttänyt ja täällä sisätilat on lämmennyt ihan hyvin.

Joo ei ollutkaan tuosta 341 kyse kun ei lähde mulla lämmitin ollenkaan päälle. Onkohan tuossa 347 mikä asetus vakiona, että enhän ole vahingossa sitä muuttanut?

Poissa T-Row

• De Luxe
  • *
« Vastaus #61 : 28.10.2025, 13:33:22 »
Jos on epäilys, ettei muista varmaksi mitä on sorkkinut, niin palautus OEM-tilaan ja aloitus puhtaalta pöydältä.

Poissa T-Row

• De Luxe
  • *
« Vastaus #62 : 28.10.2025, 21:42:53 »
Onko joku saanut ajotilavalinnat toimimaan 90-sarjalaisessa ilman fyysistä nappia? Olen kokeillut erilaisia Orbitin foorumilta löytyneitä komboja, mutta yksikään ei ole toiminut. Yhdellä asetuskombolla sain ajotilat näkyviin sensukseen, mutta niiden vaihtamisella ei tuntunut olevan mitään merkitystä.

Kun sain ajotilat näkyviin, niin sain tämän jälkeen myös "polestar optimization" -ajotilan näkyviin, mutta en kyllä huomannut tälläkään mitään eroa. Olen myös kokeillut pelkällä polestar optimization -aktivoinnilla, mutta en huomaa eroa.

Toinen kummallinen on tuo ohjausvoiman säätövalikon aktivointi, eli "power steering personalization" tai jokin vastaava. Olen saanut sen sensukseen näkyviin, mutta en ole varma, että onko matalan ja voimakkaan välillä eroa. Välillä tuntuu, että olisi ja välillä tulen siihen lopputulemaan, että kuvittelen. Tulisiko näiden tasojen ero tuntua selvästi ja missä tapauksissa tälläinen valikko yleensäkään on vakiona näkyvissä?

Onko muuten minun V90 jotenkin poikkeuksellinen, kun siinä ei ollut navia aktiivisena? Lähinnä sillä ihmettelen, kun kukaan ei tässä topicissa ole navin aktivointia hehkuttanut, ja itse oikeastaan hankin koko softan lähinnä navigoinnin aktivoinnin takia, ja kaikki muu on ollut plussaa.

Millä asetuksella saan takavalot palamaan 0-asennolla? Tuonkin voisi laittaa päälle ihan sen takia, kun eilen aamulla ajelin töihin valaistulla motarilla takavalot pimeänä, koska kytkin oli unohtunut 0-asentoon edellisillan ohjelmointien jäljiltä. Palaispahan edes joku tuikku molemmissa päissä autoa jos jää kytkin jostain syystä nollille.

Paikalla tuomaril

• Valvoja
  • Turbo
  • *
« Vastaus #63 : 28.10.2025, 22:14:34 »
Ohjausvoimavalintojen välillä on kyllä ihan tuntuva ero, eli todennäköisesti se ei toimi jos et huomaa eroa. Sama tuon Polestar-homman kanssa, vaihteistoon tekee ihan havaittavan eron. Meilläkään ei ollut navia alunperin ja aktivoin sen vasta tällä. CarPlay on tullut joskus aikanaan aktivoitua VDASHin avulla.

Poissa T-Row

• De Luxe
  • *
« Vastaus #64 : 28.10.2025, 22:43:45 »
Mikäli oikein nopealla googlauksella käsitin, niin Android auto ja Carplay toimii sen kun vaan aktivoi?

Paikalla tuomaril

• Valvoja
  • Turbo
  • *
« Vastaus #65 : 28.10.2025, 23:33:00 »
Juu. Riittää 224 = 04

Poissa T-Row

• De Luxe
  • *
« Vastaus #66 : tänään kello 00:32:14 »
Kiitti vinkistä! Täytyy kokeilla huomenna. Mitähän muita tuntemattomia ominaisuuksia vielä tulee löytymään ;D

Paikalla tuomaril

• Valvoja
  • Turbo
  • *
« Vastaus #67 : tänään kello 00:59:43 »
Kävi tuossa yksi V90, johon Polestar-vaihteistosofta ei aktivoitunut/tehnyt mitään muutosta, niin tähän autoon tehtiin sitten Vidalla kaikkien yksiköiden päivitys ja sen jälkeen Polestar-tila aktivoitui vaihteistoon. Tämä auto oli tuotantosarjan alkupäästä ja muistelen, että sullakin oli vissiin sieltä alkupäästä? Anyways, jos sun autoa ei ole päivitetty miesmuistiin, niin tuo CEM-yksikön päivitys voi mahdollisesti ratkaista tämän ongelman sekä mahdollisesti myös ohjausvastejutun.
« Viimeksi muokattu: tänään kello 03:14:41 kirjoittanut tuomaril »

Poissa T-Row

• De Luxe
  • *
« Vastaus #68 : tänään kello 11:58:04 »
Joo autoni on mallivuotta -17, ja otettu käyttöön -16 loppupuolella. Autoni on menossa essential-huoltoon joulukuun alussa. Käytän auton Volvolla huollossa juuri päivitysten takia, että saisi varmasti kaiken ajan tasalle, ja päivityksiä oli autoon saatavissa. On se auto essential-huollossa vuosi sitten käynyt auton ollessa liikkeellä myynnissä, mutta sehän nyt ei toki vielä tarkoita, että se olisi siellä päivitetty.

Mietin tuossa, että jos hankkii Volvolta virallisen Polestar-softan, joka tähänkin autoon on saatavissa, niin mitenkä tuo homma ajotilojen osalta silloin menee? Ilmestyykö ajotilavalikko sensukseen, koska kuulostaisi oudolta, että vaihteiston Polestar-tila olisi vain koko ajan päällä ilman mahdollisuutta vaihtaa ajotilaa. En siis ole sitä softaa hankkimassa todellakaan näillä hinnoilla, mutta mielenkiinnosta kyselen.

Paikalla tuomaril

• Valvoja
  • Turbo
  • *
« Vastaus #69 : tänään kello 16:04:25 »
Erinomaisen hyvä kysymys tuo, että miten tuo Polestar-tila sitten aktivoidaan. Kokoaikaa se ei todennäköisesti ole käytössä, kuten veikkailit. Ilmestyisikö Polestar-nappi Sensukseen samaan paikkaan missä on käsittääkseni myös ECO-nappi?  :idiot2:

Futurez  Kulkukoira