Männät ja kanget vaihtelin ristiin ja mitat pysy samoina siltikin. Kankina on Lensun H-veivit.
E:Niin ja kyl lohko on suoraan porattu kun 1 ja 4 on parin satkun sisään sama männän korkeus dekissä?
Tarvii mittailla kaulat huomenna.
Luulis että akseli olis hionnan jälkeen suora eikä sinneppäin,varsinkin kun hintaa yli 500e kyseisellä toimenpiteellä...
E: Niin ja tekee toi 0.2mm ero jo 0.275 eroo ruttuihinkin nopeesti laskettuna. 
Sylinterin suoruus lohkon deck tasoon / runkolinjaan nähden pitäisi mitata vipukellolla tai vastaavalla ratkaisulla esim. jyrsinkoneella tai vastaavalla ja ensin mitata deck taso että on linjassa terään ja sen jälkeen mitataan vaikka vipukellolla X suunnasta sylinteri ajamalla ylös-alas ja sen jälkeen Y suunnassa sylinteri ajamalla ylös-alas.
Tällöin tiedetään onko deck tasoon nähden suora olettaen.
Jos lohko vedetään runkolinjasta kiinni jigillä ja sitten mitataan deck taso - tällöin tiedetään onko myös runkolinjaan nähden suorassa.
Sylinterin porauskoneita on monenlaisia, ja joillakin on helpompi tehdä virheitä kuin toisilla.
Kampiakselin kiertokangen kaulojen hionta, saati iskun pidennys/lyhennys on yksi vaativampia töitä moottorikoneistamoilla -- ehkä märkäputkien asennus ainoastaan hieman vaativampi , kuivaputkien tilalle siis..
Heittoa saa hyvin helposti aikaiseksi.
Kannattaa kysyä firmalta joka akselin hionut, että mikä homma tai mitä tehdään.
0.275 heitto puristussuhteessa on vielä siinä mielessä kohtuullisen pieni ja korjattavissa, jos akselille ei enään voi mitään tehdä = tuota akselia käytettävä.
Akselin suoruudelle on yllättävän reippaat toleranssit.
Se, että on onko se hyvä jos on 0,06mm heittoa kun laakerivälykset vaikkapa 0,05mm niin siinä kohtaa se on asia erikseen -- vaikka toleranssit sallisi jopa 0,06mm heiton.