Nyt on semmonen vika, mikä alkaa haitata mielenterveyttä, koska lääkettä ei tunnu helposti löytyvän. Paikallaan tai hitaasti eteenpäin ajaessa rattia kääntäessä kuuluu narahtelua juuri ratin takaa. 
Olen yrittänyt korjata ongelmaa öljyämällä crc 5-56 ratin taakse akseliin, vilkkuviiksen taakse, rattiakselin läpivientikumia. Mikään ei tunnu tehoavan. Mietityttää, onko vika kallis korjattava ja kannattaisiko auto viedä korjaamolle tutkittavaksi. Ääni ei vaikuta auton toimintaan muuten, ratti kääntyy normaalisti eikä vikakoodeja tule.
Jos kellään on mitään ideoita ratkaisusta tai diagnosoinnista niin otan ne lämpimästi vastaan. 
Ääninäyte narinasta: https://drive.google.com/file/d/12i2gtI4_8f3oZoOqR6nbO_6y2-svOaQW/view?usp=drivesdk
En tiedä onko "narahtelu" oikean kuuloinen kuvaus omaan, melko uskomattomaan episodiin vastaavan äänen kanssa. Ääni kuului nimenomaan parkkipaikkanopeuksissa ja reilummin käännellessä. Ongelma alkoi reilu vuosi sitten syksyllä.
Ääni tuntui kuuluvan rattiakselilta ja mieluummin auton sisäpuolelta. Rasvailin vähän kaikkia mahdollisia paikkoja sisäpuolelta, mutta ääni vain jatkui. Sitten se välillä tuntui loppuvan, mutta tuli taas.
Aloin epäillä ohjaustehostinta ja niinpä kokeilin RVS-käsittelyä ja kun se ei auttanut, kokeilin huuhdella sitä ihan huolella. Vaihdoin siihen öljyt varmaan neljään kertaan talven mittaan.
Kun kaikki toimi kuitenkin täysin normaalisti. enkä testerilläkään löytänyt pumpun toiminta-arvoissa mitään poikkeamaa äänen aikana, mietin jopa hammastangon vaihtoa, koska se Ääni selvästi tuntui kuuluvan siitä.
Sitten meni kevät jo melkein ääneen sopeutuneena, kunnes vaihdoin kesärenkaita. Nosturilla pyysin kaveria kääntelemään rattia ja samalla etsin kunnolla äänelle tarkkaa paikkaa ja se viimein löytyi. Vänkärin puolen jarrukilpi oli painunut kiinni raidetangon päähän ja se aiheutti sellaisen resonanssiäänen joka sisälle kuullosti alkuun tulevan rattiakselilta. Väänsin kilpeä pari milliä irti nivelestä, niin nyt on menty ilman ääniä 20tkm. Öljyt ainakin on vaihdettu huolella ohjaukseen...
Toki tuo ääninäyte kuulostaa tulevan lähempää rattia kuin pyöräkotelosta...
