Nokkien vaihto vaparista turbon kanteen ei oikein suoraan toimi sillä ahdetuissa VVT on pakopuolella kun taas vapareissa imupuolella. Vapareissa on raikkaammat nokat ja imupuolen VVT auttaa isomman ahtimen keräämisessä todella hyvin joten koko kansi vaparista on hyvä ratkaisu. Muuten menee custom-nokiksi.
Joo tiedossa on nuo VVT erot vapari & turbo mutta onkos noita tehty niin, että VVT poistettu käytöstä? Vai onko se sylinterikannen rakenne sellainen, ettei pysty käyttämään tavallista nokkaa VVT-nokan paikalla tai toisin päin? Ei ole kansia, mitä verrata.
Noissa VVTssä on ollut jonkin verran vikoja itse nokkapyörissä (öljyvuoto/väljä) niin ajattelin, että poistaisi ne käytöstä mahdollisten vikojen ehkäisemiseksi.
En ole tuohon Maxxecuun juurikaan perehtynyt, mutta se taitaa osata ohjata VVTtä? Vaatisi vaan nykyiseen moottorin johtosarjaan muutoksia, jos VVT tulisi mukaan.
Kait se uusi moottori kannattaisi tehdä imu VVTllä valmiiksi jo nyt, vaikkei sitä ottaisi vielä käyttöön, vaan vasta myöhemmin.