Ajatuksena ois ahtaa B200F 740 LH 2.4 ruiskulla, mitään tehokastahan tästä ei ole tarkotus tehdä, lähinnä vaan kokemuksen, fiilistelyn ja mielenkiinnon vuoksi.
Ajatuksena ois käyttää vakio osia, vakio pakosarja, turbo, ahtoputket ja välijäähy, boksit, suuttimet yms..
Mites toi ruisku/bensa puoli, millaset suuttimet ja boksit yms tarvitsisin, varmaan turbosta peräisin olevat, mutta oliko näitäkin erinlaisia ja minkä kokoset suuttimet?
Onko b230FT boksit ja suuttimet liian isot vai onko oltava jostakin B200 turbosta?
Ja tarvitseeko ruisku puolelle tehdä muutakin? immun vaihtoa/siirtoa tms?
Ja bensapuoli, oisko joku 044 vastaava pumppu sopiva tälle setille, varmaan pumppu vaihdettava vai riitääkö tuo vakio pumppu vielä?
Ja toinen, mites noi öljyntulo ja paluut ois järkevin tehdä, kannattaako alkaa lohkoon porailemaan reikiä vai miten toteutus järkevin tehdä?
Entäs öljyn jäähdytys? Vaatiiko jäähytystä?
Ja mitä muuta kannattaa ottaa huomioon keston, toimivuuden yms ahtamisen suhteen, paineet toki pidetään alhaisina niin kestää edes hetken. 
Ja saa tarjota kaikkea turbotukseen tarvittavia osia, ahdinta, pakosarjaa, downpipeä, ahtoputkia ja välijäähyä, bokseja, suuttimia yms, kaikki puuttuu vielä.
Kokemuksia ja vinkkejä otetaan vastaan, miten olette tehneet.
Meikäläinen ahtoi tuossa toissakesänä 740 b230f 1990vm. Tässä meikäläisen resepti, ei varmaankaan kaikista halvin eikä paras mutta näillä on menty tähän asti.
Turbo: mitsubishi 13c.
Pakosarja: vakio turbopakosarja.
Ahtopaineen säätö: Tarvikemotin 30€ kuulaventtiili säädin.
Välijäähdytin: motonetin 550x140x65mm.
Ahtoputket: iso läjä motonetin silikoonimutkia ja pakoputki suoria.
Suuttimet: finjectorin 580cc ev14 61mm korkeaohmiset suuttimet (syystä että ei tarvitse laittaa suuttimien etuvastusta).
Moottorinohjaus: b230ft sytkäboxi ja Tonilta tilattu lastu vakio ecuun, johon säädetty suuttimien koot jne. Ennen sytkäboxin laittoa auto nakutti hieman.
Downpipe: vakio 740 turbo downpipe.
Pakoputki: vakio katti, vakio välivaimennin, jonka jälkeen suoraa putkea. Äänet on kyllä todella maltilliset.
Bensapumput: molemmat bensapumput on vakiot ja tähän asti riittäneet.
Öljylinjat: Paineletku on tarvikemotista, tehty vaparin turbottamiseen. Suosittelen, hintaa 37€. Öljyn paluu menee öljypohjaan, johon on hitsattu putkenpätkä. Turbon ja öljypohjan välissä öljyä kestävä kumiletku.
Immu: siirretty ennen turboa eli imupuolelle.
Huohotus: immun ja turbon välistä lähtee letku suoraan huohotinpöntölle. Liekkilukko poistettu.
Muuta: Aem x-digital laajakaista lambda. Ajoin vuoden verran ilman laajakaistaa ja täysin tietämättömänä seoksista. Laajakaistan laittaminen antaa paljon mielenrauhaa.
Öljylauhdutinta ei ole ja ei myöskään vesikiertoa turbolle. Tällä setupilla menty noin 13tkm. Ahtopainetta on 0.8bar maksimissaan. Tehoista sen verran, että veikkaan olevan hieman enemmän kuin vakio B230FT:ssä. Ei ole siis dynotettu. Volga on nyt koulu- ja työmatka-ajossa. Kenkääkin toki annetaan ja tähän asti on kestänyt.