Limp modea yritetty selättää, löytyisikö täältä apuja avaamaan vaihtoehtoja missä vika voisi olla?
Kun käytin ahtimen säätimen irti ja asetin sen hieman eri asentoon niin ei mene enää normi ajossa limpmodeen.
Vaikuttaa ettei tuo säädin lähde säätämään vaan on yhdessä asennossa.
Tässä vikakoodeja mitä sain ulos kun töissä luin koodit. Ahtopaineanturi on vaihdettu edellisen omistajan toimesta joulukuussa.

Tässä on tuo sähköisesti säätyvä ahdin, otin säätimen irti ja tanko turbolle on aivan herkässä. Eli oletan ettei ahdin tässä jumittele.

Säätimen otin irti ja avasin. Ei silmin nähden mitään rikki ja paristolla koitin niin tuo säätö moottori ainakin toimii, toki tuosta elektroniikasta en osaa mitään sanoa.


Ahtopaineanturin vaihdoin uuteen Bosch osaan kun tuo jouluna vaihdettu on joku halpa tarvike.

Tässä toisella lukijalla otettuja arvoja anturin vaihdon jälkeen. Vikakoodit 1600 ja 1000 jäi edelleen anturin vaihdon jälkeen.

Sitten kysymyksiä.
1. Jos on noita kyseisiä vikakoodeja niin estääkö ne koodit ahtimen säätimen toiminnan vai onko säädin todennäköisemmin rikki?
2. Mikä tuo ecm-1000 koodi on? Luin jotain, että ecun sisällä joku ilmanpaine anturi??
3. Mitä arvoja pitäisi noin olla toi boost pressure ja atmospheric? Tuo viimeinen kuva otettu niin ettei moottori käy.
4. Turbon säätimen asento kiinnostaa. Eli ennen kuin koskin säätimen, oli sen asento arvo jotain +70% ja silloin meni jatkuvasti vikatilaan. Nyt kun pyörittelin säädintä ja asettui tonne +80% asentoon niin ei enää mene ja tuntuu vetävän ihan ok, en ole kyllä polkenut kunnolla. Eli onko 100% siis "minimi ahto" vai kuinka?
En tiedä osasinko mitään kirjoittaa oikein mutta toivottavasti joku saa kiinni ja osaa neuvoa.