Race.fi  Puotilan autokorjaamo

volvo 460 -92 lämpömittarin anturi ja vähän muutakin

  • 49 Vastauksia
  • 14324 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13607
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 460 lämpömittarin anturi ja vähän muutakin
« Vastaus #30 : 13.01.2012, 21:28:20 »
400 toimii vaan kuskin ovesta... siinä vain on se ohjaus moottori... muistaakseni oli myös mikrokytkin tms lukossa korjatkaa joku joka on purkanu nuo niin minun väittämä oikeaksi...

johot tulee saranan alta ja siitä ne yleensä rispaantuu/murtuu...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 460 lämpömittarin anturi ja vähän muutakin
« Vastaus #31 : 13.01.2012, 23:22:40 »
Etsi se rele ja mittaa sen toiminta. Sitten ne ovimoottorit, nekin kannattaa mitata/testata kaikki. 400:ssa tuo on tyyppivikana et kun releeseen tulee vikaa (ilmeisesti kosteutta) niin kaikista ovista kärähtää moottorit.

Poissa pjh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 460 lämpömittarin anturi ja vähän muutakin
« Vastaus #32 : 14.01.2012, 17:23:19 »
nonii eli ovimoottori otin irti ja kojelautaa aloin purkamaa...

mites ton moottori sais testattua helpoite ku yleismitteriki rikki  ::)
ja mitehä tuo sais helpoite auki että pääsis kattoo mitä se on syöny   S*

Poissa pjh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 460 -92 lämpömittarin anturi ja vähän muutakin
« Vastaus #33 : 29.04.2012, 20:39:48 »
tuotanoin, siellä se volvo vielläki ruostuu pihan perällä odotellen lämmintä ja innostusta...

jäähytysnestettä katoaa kun auto käynnissä ja siksi kysyisin että mikä tämä putki on?


on siis lämppärinkennon putkien vieressä, putputtaa vettä kun laittaa tuulettimen ja lämmöt täysille  :buck2:

Edit: sähkölukot toimii jo!

edit2: ja mittariston otin irti ja paljastu että öljymerkkivalo oli otettu irti ja srs valo tinattu laturivalosta :idiot2:  eli siis suomeksi kummini jolta tämän sain haluaa minusta eroon?  :2funny:
« Viimeksi muokattu: 29.04.2012, 20:44:17 kirjoittanut pjh »

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 460 -92 lämpömittarin anturi ja vähän muutakin
« Vastaus #34 : 01.05.2012, 14:07:04 »
tuotanoin, siellä se volvo vielläki ruostuu pihan perällä odotellen lämmintä ja innostusta...

jäähytysnestettä katoaa kun auto käynnissä ja siksi kysyisin että mikä tämä putki on?


on siis lämppärinkennon putkien vieressä, putputtaa vettä kun laittaa tuulettimen ja lämmöt täysille  :buck2:

Edit: sähkölukot toimii jo!

edit2: ja mittariston otin irti ja paljastu että öljymerkkivalo oli otettu irti ja srs valo tinattu laturivalosta :idiot2:  eli siis suomeksi kummini jolta tämän sain haluaa minusta eroon?  :2funny:
sulla vuotaa lämppärin kenno, on varmasti lattiamatot märät ja glykoli haisee sisällä.

Poissa pjh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 460 -92 lämpömittarin anturi ja vähän muutakin
« Vastaus #35 : 25.06.2012, 21:31:05 »
Jeps eli uutta lämppärin kennoa tulossa ;)
Pitää ostaa se korjauskirja tosiaan että ei tarviis niinpaljoa täällä kysellä, mutta...
Mitenkäs tässä säädetään kytkintä kun ei mene vaihteet päälle muutakuin kytkimen rynniminen aivan tappipohjaan ja sitäkin enemmän eli pitäs hiukan kiristää sydeemiä, mutta miten?

EDIT: ja kytkin on uusittu viimesyksynä että ei sen puolee

EDIT2: ja edelliseen viestiin senverran että lattiamatot ei ole märät eikä haise glykoli sisällä...
« Viimeksi muokattu: 25.06.2012, 21:43:58 kirjoittanut pjh »

Poissa pjh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 460 -92 lämpömittarin anturi ja vähän muutakin
« Vastaus #36 : 23.09.2012, 16:38:56 »
Terve taas, nyt olis taas vähän lämpö-ogelmia kun auto seisoi puolivuotta pihanperällä..

eli hyvin lähti käyntii ja käy tasasesti.  hiukan savutti/höyryä kait se oli kun oikeen vaaleelta näytti..

lämmöt nousee aika rivakasti punaselle ja vesi ei kierrä syylärille asti..  eli ylävesiletku ja syyläri ovat kylmiä vaikka mittari näyttää melkein punaista  :-\

voisko johtua ku tuo lämppärin kennolle menevässä letkussa on reikä ja näyttäs vähän alempaakin jostain vuotavan..
http://www.youtube.com/watch?v=g7ELcHPYgaM&feature=youtu.be

saan kaverin paalikuntosesta 460:pisestä otettua nuo letkut ja uuden kennon tilaan mutta onko mitään järkeä lähteä tilaamaan kun ei tuo vesi tunnu kiertävän, missähän vika mahtas olla  :-\

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13607
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: volvo 460 -92 lämpömittarin anturi ja vähän muutakin
« Vastaus #37 : 23.09.2012, 18:12:24 »
jos vesi ei kierrä vika vois olla vaikka alkuun vesipumpussa... seissyt auto ja jos termari ollu kuivillaan kokoajan sekin voinut hapettua jumiin
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa pjh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 460 -92 lämpömittarin anturi ja vähän muutakin
« Vastaus #38 : 23.09.2012, 18:45:58 »
Kokoajan ollut hyvät seokset mun aikana, mites paljon uus vesipumppu ja hihnasarja maksaakaan  :o 

mutta mites se vesipumppu on voinu hajota kun hyvin toimi ennen seisontaanjättämistä ja nytten taas ei...

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13607
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: volvo 460 -92 lämpömittarin anturi ja vähän muutakin
« Vastaus #39 : 23.09.2012, 19:08:59 »
vesipumppua vaihdettaessa ei tarvia uusia mitään muuta... jos on tarvike pumppu niin ei tuo tarvia mitään ihmeellistä... tiiviste hajonnu kun laitettu käyntiin mutta oikeestaan minä ennemmin kallistuisin tuon termarin suuntaan ensiksi kokeilisit vaikka ottaa sen termarin pois ja kattoa mitä tapahtuu lämmöille... termarit on ihan kulutuskamaa ite vaihan joka syksy omaan uuden...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: volvo 460 -92 lämpömittarin anturi ja vähän muutakin
« Vastaus #40 : 23.09.2012, 20:44:56 »
Voi olla kans helpompaa kokeilla ensin tuota termostaattia, kuin alkaa sitä vesipumppua vaihtamaan... :P

ensin laskee siitä syylärissä olevasta punaisesta "hanasta" nesteet pois ja sen jälkeen avaa termostaattikotelon 3, 10mm kannalla olevaa mutteria ja ottaa termarin pois...
« Viimeksi muokattu: 23.09.2012, 20:47:00 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa pjh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 460 -92 lämpömittarin anturi ja vähän muutakin
« Vastaus #41 : 21.10.2012, 20:56:20 »
Nonii, eli otin termostaatin pois ja vaihdoin lämppärin kennon vesiletkun ja ilmasin tietty järjestelmän huolella, lämmöt nousee paikallaan ollessaan pikku hiljaisuudessaan vielläkin tappiinsa...  mutta hitaammin. 

kun puristaa kädellä ylävesiletkun kasaan ja kaasuttaa niin jossain 2500-3000rpm paikkeilla tuntuu että vettä virtais hiukan putkssa...   eli vissiin uutta vesipumppua ostelemaan?  pistin tuota puhdistusainetta nii hyvät ruostevedet kyllä tuli ulos ;D   

sitte huomasin kans yhen seikan joka vaikuttaa, eli ku lämmöt nousee niin ei flektikään lähe päälle, eikös tuon flektin anturi ole syylärissä akun puolella kun siellä joku anturi näyttäis olevan?  pitää viellä testata onko moottori sökönä aiko anturi...

pitää tässä viiä koululle auto ja alkaa hitsailemaan kaaria ja vaihtamaan lämppärin kennoa...

Poissa pjh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 460 -92 lämpömittarin anturi ja vähän muutakin
« Vastaus #42 : 31.10.2012, 21:43:58 »
 Viitsisikö joku asiasta tietävä kertoa miten saan koko kojelaudan purettua, ei tarvii saada kasaan kuhan vaan tietäis missä on kiinnityspultit jne
kun meinaan yhestä paalikuntosesta volvosta hakea lämmittimenkennon niin eikös koko kojelauta pidä silloin purkaa? kertokaa toki jos jotain helpompaa konstia löytyy/ miten irroitan kojelaudan ja missäpäin ylipäätään sijaitsee kenno?

Poissa V0lv0mies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 206
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 460 -92 lämpömittarin anturi ja vähän muutakin
« Vastaus #43 : 01.11.2012, 12:03:40 »
Joo korjaus-opas olis kova sana sinullekin.

Sen mukaan keskikonsoli pitää irrottaa ja hanskalokeron irrottamisestakin on hyötyä. Kenno sijaitsee apparin koipitilan yläpuolella lämmityslaitekotelossa, jonka alakannen avaat. Konehuoneen puolelta asiaankuuluvat letkuliitokset irti rintapellistä.
460 SE -92 B16F

Poissa janne1984

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 460 -92 lämpömittarin anturi ja vähän muutakin
« Vastaus #44 : 01.11.2012, 12:40:17 »
mulla oli aikoinaan mazda 626:sessa samanlainen vika että flekti ei lähteny pyörimää vaikka lämmöt oli punasella. ja siitä oli mennyt oliko se nyt moottorin lämpötila-anturi mikä antaa käskyn flektille että ripeappas pyörimään että kone ei keitä.. volvoista en tiedä voisiko johtua tuosta anturista kun omassa volvossa on pelannut moitteettomasti aina fketi. muistui vaan mieleen vika mikä oli mazdassa. niin ajattelin että saattaisi olla apua :) kun kerroit että sulla ei flekti lähde pyörimään silloin kun pitäisi.

 

Samppasport  Futurez