Kylläpä onkin viime päivityksestä vierähtänyt

mutta auto on vain toiminut eikä isompia päivityksiä ole ollut

Pari viime talvea on tosin ollut ankaria vanhalle Volvolle ja nyt se on saanut enemmän huomiota.
Ensin ajattelin laittaa kaikki tapahtuneet samaan postaukseen, mutta siitä tulisi liian pitkä kertomus, niin tähän kohti välipäivitys

Lämppärin hana on tiputtanut jäähynestettä kuskin jalkotilaan. Hain uuden Motonetista hintaan 26,90€. Edellisen hanan vaihdoin 2011.
Uudessa hanassa (oik.) oli tällainen "tappi" mutta sen
pois hiomalla sai esiin samanlaisen reiän kuin vanhassa hanassa.

Uusi hana paikoillaan, todella ärsyttävässä paikassa


Ruosteiset jousilautaset ovat häirinneet minua (ja varmasti muitakin).

Nyt ne on maalattu ja laakerit rasvattu, otin myös vielä jousista varttikierroksen pois.

Siinä näkyvät paikoillaan ja samalla näkyy likainen konehuone talven jäljiltä


Etujarruletkut olivat vaihtokunnossa, eteen vaihdettu kaikki neljä.

Samoin satuloiden kumit/tiivisteet vaihdettu uusiin.

Pyöränkaarista hankasin lian ja ruosteet pois.

Pintaan uutta suojaa.
Sama hoito myös takakaarille, niistä ei nyt ole kuvaa.

Oikea puoli.


Kyllä, laitoin kittiä, on sen verran näkyvällä paikalla kun konepellin avaa.

Tulipeltiin sisäpuolelta korjasin vanhan hitsauksen nyt paremmin.

Siinä näkyy ruostetta nyt korjatun kohdan kummankin puolin, mutta jos lähden niitä seuraamaan, ei tälle näy loppua.


Pelkääjän jalkotila olikin melko haperoa.


Auto oli pukeilla ja kun vedin rälläkällä pienen palan pois "runkopalkista" kori hieman nuokahti ja paljasti paikattavaa helmoista.
Ja helmoissa olikin paikattavaa kummallakin puolella, niistä ei sen enempää mielenkiintoista kerrottaa saa.
Terveen pellin etsiminen onkin sitten aina sama seikkailu.


Vasen taka jalkotila.



Vuosikymmen sitten huonosti tehdyt korjaukset tulivat kummittelemaan.




Moni olisi jo varmaan luovuttanut näiden ruostekorjausten kanssa


Runkopalkki samalta puolelta.
Ja tuo jarruputki mikä näkyy tuossa, tietysti rälläkkä osui siihen ja putki vaihtoon


Uusi takakaari Motonetista.





Ei kauneinta jälkeä, mutta onpahan tervettä peltiä ja kitillä siitä saa suoran.
Parempihan se olisi jos ei kitillä tarvitsisi paikata, mutta nää on näitä...

Myös oikealle puolelle sai korjata tuon vertikaalin palan ympäriltä ruosteet pois.


Pari vuotta sitten paikkailin tämän auton takatukivarsia ja minulle ehdotettiin täällä, että hommaisin uudemman mallin tukivarret,
kun ne ovat jo tehtaalta sinkityt, toisin kuin tämän auton vanhemman mallin tukivarret.
Syksyllä olin rengassesongissa töissä ja sieltä korjaamolta satuin löytämään nämä tukivarret


Niille kaveriksi vielä uudet kumit. Nämä tilasin
V Parts:lta hintaan 10€/kpl. Volvon nro. 1272399

Auto katsastettu kesäkuussa, ainut huomautus tuli tästä kuvan reijästä helmassa, sekin on nyt paikattu.
Katsuri taas ihmetteli pakoputkiklemmareita, jotka pitävät takajousia tukivarsissa paikoillaan


Moottoriöljyt + suodatin vaihdettu keväällä, samat kuin ennenkin; Shell Helix Ultra 5W-40 ja Volvon suodatin.
Alkukesästä käytin myös virranjakajan irti, putsasin ja uudelleen rasvasin sen.
Tuli jo ihan liikaa kuvia yhteen postaukseen, mutta tässä jamassa auto on nyt.
Jatkuu...