Tähän ketjuun oleellisesti liittyen (siis minun mielestä)
Voiko viallista suutinta korjata kotioloissa? Löytyykö siihen jotain korjaussarjaa? Entä kunnostus liikkeessä? Paljon maksaa?
Minullahan jäi irralleen yksi suutin kun vaihdoin sen reilun ohivuoden vuoksi. Sen voisi nyt kunnostaa ja käyttää kun ongelmia ilmenee.
Jos suuttimen huoltaa, pitääköhän ns. "luokka" enää paikkansa?
0445 1100 78
Itse itselleni vastaten: Tammer Diesel sanoo, ettei korjaa lainkaan. Myyvät korvaavaa uutta, hintaan 391,50e/kpl. Kertoivat lisäksi, että korjatut vuotavat usein.
Dieselasennus Vantaalla myy hyllystä vaihtosuuttimia, jotka on korjattu ja takuu. maksavat 250e/kpl
No päädyin tilaamaan kolme suutinta Ruotsista (XC70 vain 4,3 MIL ajettu) vajaaseen 150e /kpl ja yhden pohjanmaalta 158e /bussipaketilla. Olen vaihtanut yhden aiemmin.
Minun mahdoillisesti herkkä

korvani kuuluu lievää nakutusta kun konetta kuormittaa. Tyhjäkäynti ei ole tasaista. Mittarissa 303tkm, S60 D5 '02.
Yritin hehkutulpista päätellä jos joku ruikkii. Käytin konetta minuutin verran (kylmästä). Se hehku, jonka pyttyyn olin vaihtanut suuttimen joku kuukausi sitten, oli aivan puhdas ja hehku tuli ulos ilman mitään ongelmaa. Kaikissa muissa sylintereissä hehku avautui hyvin vaikeasti ja piti hirveää narinaa kun käänsi aukipäin. Sain hehkut pois 1. 4. 5. cyl, mutta 2 & 3 oli liian tiukat.
Hehkua ei meinannut saada pois vaikka olin saanut sitä jo niin paljon sitä ulos että kierteet oli loppunut. Epäilen, että suuttimet ruikkii ja varressa on likaa.
Olen vaihtanut hehkut alle vuosi sitten (Bosch) ja kaikki toimivat.