Kulkukoira  Proturbo

Volvo S80 vm.2002

  • 20 Vastauksia
  • 10995 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kätkäläinen48

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Volvo S80 vm.2002
« : 09.01.2012, 17:52:06 »
Missä on vikaa kun infossa ilmoitus että huolla turvatyyny heti.Toinen ihmeellinen ongelma on sellainen että mittarit menee nollille ja mittarivalot sammuvat ja syttyvät kohta uudestaan ja nopeus ja kierroslukumittari alkaa toimia. Muuten auto toimii normaalisti.
Olavi Korjus

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: Volvo S80 vm.2002
« Vastaus #1 : 09.01.2012, 18:31:07 »
Missä on vikaa kun infossa ilmoitus että huolla turvatyyny heti.Toinen ihmeellinen ongelma on sellainen että mittarit menee nollille ja mittarivalot sammuvat ja syttyvät kohta uudestaan ja nopeus ja kierroslukumittari alkaa toimia. Muuten auto toimii normaalisti.
No, haulla varmaan löytyy enemmänkin, mittariston juotosvikaan ainakin mulla kääntyis ajatukset.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa Jantunen

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 317
    • Sercap Huoltopalvelut Oy
Vs: Volvo S80 vm.2002
« Vastaus #2 : 10.01.2012, 10:20:00 »
Juu ei muuta ku mittaristo korjaukseen... Meiltäkin saa apua ripeästi ongelmaan...
nyk. V70 vm.2003 D5 man xxxhv / 6xxnm
ex.   V70 vm.2004 D5 man
ex.   V70 vm.1998 D5252T

Poissa veron

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S80 vm.2002
« Vastaus #3 : 10.01.2012, 11:22:15 »
Hyvin samanlaisia oireita kuin mitä oli omassa tapauksessani, kannattanee varmuudeksi lukaista läpi.

Poissa kätkäläinen48

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Volvo S80 vm.2002
« Vastaus #4 : 15.01.2012, 17:29:40 »
Autossani oleva mittaristo meni pimeäksi.Mittarivalot meni pimeäksi ja nopeus ja kierroslukumittarit meni nollille.Info ilmoittaa että turvatyyny on huollettava heti. Mittaristo on siis rikki.Onneksi Lahdesta löytyi korjaamo joka korjaa mittaristoja ja antavat 2 vuoden takuun korjaukselle ja sanovat että saavat mittaristot toimimaan.Korjaukselle ilmoitetaan hinnaksi 250 €.Hinta sisältää mittariston irroituksen,korjauksen ja takaisin asennuksen.Ei paha hinta verrattuna Autosalvan ilmoittamaan hintaan 1000 €.Tänään 03.02.2012 käytin autoni Lahdessa AutoAlarmissa ,nyt on mittaristo kunnossa :) ;D.Kannatti käyttää säästin 750 € ;D
« Viimeksi muokattu: 03.02.2012, 23:48:59 kirjoittanut kätkäläinen48 »
Olavi Korjus

Poissa nmmake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
Vs: Volvo S80 vm.2002
« Vastaus #5 : 15.01.2012, 19:12:20 »
Autossani oleva mittaristo meni pimeäksi.Mittarivalot meni pimeäksi ja nopeus ja kierroslukumittarit meni nollille.Info ilmoittaa että turvatyyny on huollettava heti. Mittaristo on siis rikki.Onneksi Lahdesta löytyi korjaamo joka korjaa mittaristoja ja antavat 2 vuoden takuun korjaukselle ja sanovat että saavat mittaristot toimimaan.Korjaukselle ilmoitetaan hinnaksi 250 €.Hinta sisältää mittariston irroituksen,korjauksen ja takaisin asennuksen.Ei paha hinta verrattuna Autosalvan ilmoittamaan hintaan 1000 €.

Tuliko siis varmasti kuntoon vai oletko vasta viemässä autoa pajalle? Itsellä vm. 1999 2,5D-kasikymppinen oireili juuri noin, kun CEMmi oli rikki. Lahdessa käytin ensin mittariston korjauksessa, mutta Sercap korjasi sitten CEM-boksin ja nyt on pelannut 1,5v ja 40tkm...
Nykyinen: mk3 V70 D3 vm.13 (MY14) Momentum

Entisiä: V70 TDI AT vm.1997,Corolla, S204 220cdi, S80 TDI, W124, 240 B230F, 240 B200K, Jetta.

Poissa kätkäläinen48

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S80 vm.2002
« Vastaus #6 : 15.01.2012, 23:18:32 »
Olen vasta viemässä autoa pajalle.
Olavi Korjus

Poissa kätkäläinen48

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Volvo S80 vm.2002
« Vastaus #7 : 22.01.2012, 19:24:52 »
Mistä löytyisi kuvia sähköisestä kaasuläppäkotelosta purettuna.Kotelossa jotain vikaa moottori ei reagoi kaasun painamiseen,moottori pysyy vain tyhjäkäynnillä siis moottori ei ota kierroksia.Putsasin kaasuläppäkotelon,otin ensin akunkengät irti.Tämän jälkeen irroitin kotelon ja putsasin sen.Kaasuläppäkotelo kiinni ja sen jälkeen kytkin akkukaapelit.Tämän jälkeen auto toimii hienosti :) ;D
« Viimeksi muokattu: 04.02.2012, 00:01:35 kirjoittanut kätkäläinen48 »
Olavi Korjus

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: Volvo S80 vm.2002
« Vastaus #8 : 22.01.2012, 19:37:58 »
Mistä löytyisi kuvia sähköisestä kaasuläppäkotelosta purettuna.Kotelossa jotain vikaa moottori ei reagoi kaasun painamiseen,moottori pysyy vain tyhjäkäynnillä siis moottori ei ota kierroksia
Toimiiko kaasupoljin ?
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa kätkäläinen48

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S80 vm.2002
« Vastaus #9 : 22.01.2012, 22:18:01 »
Toimii.Vika ilmenee silloin tällöin.
Olavi Korjus

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: Volvo S80 vm.2002
« Vastaus #10 : 23.01.2012, 20:18:19 »
Toimii.Vika ilmenee silloin tällöin.
Juu, mutta toimiiko se kaasupolkimella oleva vastus, joka ohjaa tuota kaasuläppää, kyllähän  poljin aina toimii, vai onko sulla vielä vaijerikäyttöinen kaasupoljin ?
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa kätkäläinen48

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S80 vm.2002
« Vastaus #11 : 23.01.2012, 23:50:42 »
Ei ole vaijeria volvossa,koiralla vaijeri juoksunaruna
Olavi Korjus

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: Volvo S80 vm.2002
« Vastaus #12 : 24.01.2012, 00:08:51 »
Onko katsottu testerillä kaasupolkimen toiminta?

Poissa kätkäläinen48

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Volvo S80 Mittaristo ja kaasuläppäkotelo
« Vastaus #13 : 08.02.2012, 23:22:05 »
Minulla oli mittaristossa vikaa,se meni pimeäksi,mikään ei toiminut.Moottori ei reagoinu kaasuun,oli tyhjäkäynnillä.Mittariston korjaus olisi maksanut merkkiliikkeessä  1000 € ja kaasuläppäkotelo olisi maksanut  800 €.Otin akkukaapelit irti ja putsasin kaasuläppäkotelon hyvin ja asensin sen takaisin ja kaapelit kiinni.Mittaristo korjattiin Lahdessa  Autoalarmissa se maksoi 250 €.Nyt auto toimii ilman mitään ongelmia.  Säästin  1550 €.Merkkiliike on roisto. :) ;D Tilasin uuden kaasuläppäkotelon Akaan autotarvikkeesta, maksoi 599 €.Nyt auto on toiminut jo yli vuoden ilman ongelmia,kannatti homma.
« Viimeksi muokattu: 14.02.2013, 23:07:32 kirjoittanut kätkäläinen48 »
Olavi Korjus

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Volvo S80 Mittaristo ja kaasuläppäkotelo
« Vastaus #14 : 09.02.2012, 16:01:23 »
Näissä läppäkoteloissa suurimmassa osassa vika on sellainen, että siihen ei puhdistus auta, kun sieltä on sisäisiä komponentteja kulunut, joten yleensä se vaatii sen uuden osan.
Näillä pakkasilla se mönjä siellä läppäkotelon putkessa voi tosiaan aiheuttaa vaikkapa läpän jäätymisen ja sitäkautta vastaavia vikakoodeja, kuin sisukaluiltaan viallisen kotelon tapauksessa, jolloin se puhdistus tosiaan auttaa.

Autokorjaamo ja elektroniikan korjaamo on yleensä eri yrityksiä, pintaliitoskomponenttien juottaminen ei ainakaan toistaiseksi kuulu normaali korjaamon tekemiin toimenpiteisiin, siksipä olikin hyvä, että toimitit rikkinäisen osan oikeaan paikkaan korjattavaksi, eli alan erikoisliikkeeseen :)

 

Kulkukoira  Proturbo