Elekma  Autoracing

S60 D4 AWD 2016

  • 43 Vastauksia
  • 8420 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa make s70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D4 AWD 2016
« Vastaus #15 : 10.06.2024, 17:17:52 »
Motonetissä oli muistaakseni saatavilla. Omani ostin siniseltä hintaan 6,70€, oli Tampereella ainakin tilaustavaraa.

Jos ei tiskiltä jaksa hakea, niin autodocista myös löytyy.
Kiitosta tiedosta, sinisen hinta pääsi kyllä yllättämään positiivisesti, arvelin että kait se nyt siellä vähintään sen 20e ois ollu.
Tampereen sinisellä melkein kaikki on tilaustavaraa, turha sieltä mitään on lähteä ostamaan. Aikaisintaan seuraavana päivänä voi saada, joissakin menee melkein viikko jos tulee ruotsista.
Onneks puhelimella tilaus onnistuu ja tekstari tulee kun osa saapuu.
Siinä Tampereen sinisellä mikä myös myy ko. merkkiä olen käynyt kahdesti ja molemmat kerrat samalla reissulla, ensimmäinen ja viimeinen, sen verran "hyviä" kokemuksia ko. paikasta. Mutta se toinen "sininen" jos sitä siksi voi kutsua mikä huoltaa ja myy varaosia Volvoon on kyllä toiminut joka suhteessa hyvin. Sieltä löytyi tiiviste ja muutama helmamuovin kiinnike suoraan hyllystä. *taavih->

Poissa make s70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D4 AWD 2016
« Vastaus #16 : 01.07.2024, 11:37:18 »
Alusta sai vihosta viimein massat pintaansa. Piti odotella kesäloman alkua että kerkesi syventymään asiaan mut nyt se on sit tehty... jee. Vielä pitää kotelo aineet laittaa konepeltiin ja oviin jahka kerkeää ja kunhan saa oviin äänieristeet laitettua ensin kiinni, muuten olis kaikki kotelotkin jo suojattu, ehkä takakaariin vielä vähän lisää paksumpaa kotelosuojaa tuon ohkaisemman päälle kunhan saa sinnekin äänieristeet levitettyä. Huomasin tuossa auton alla ihmetellessäni että jostain tulisi tippa öljyä, jostain moottorin takapään/vaihteiston etupään/kulmavaihteen ja laatikon liitoksen seutuvilta. Ei oikein osaa sanoa että mitä öljyä on ja mistä tulee, moottorista vai vaihteistosta :idiot2:. Alipaine pumpulle vaihdoin jo o-renkaan letkun lähtöön kun jostain pisti silmään että se yksi mahdollinen vuotopaikka, vähän kyllä jotenkin punaisen sävyistä vois olla että liekkö sit booriholkin stefa vai mikä, tarvii seurailla kun ottaa ajoon. Lokarit on vielä irtaallaan kun tarvii antaa massan vähän jämähtää ennen kun niitä laittaa ja pesu ja puunaus ja vahaus pitäs suorittaa varmaan vielä tällä viikolla.
Joku kuva....

Kotelosuojaa alle







10 line poems about animals



massat












Jotakin irto-osia tuli hiekkapuhallettua ja maalattua kun joutu kuitenkin irrottelemaan kuten pakoputkea pätkä ja vaimennin , takavakaaja tanko ja jotain muuta pientä...

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: S60 D4 AWD 2016
« Vastaus #17 : 01.07.2024, 12:39:11 »
Pikkuisen on viimeisen päälle! Harvempi näitä uudempia jaksaa tuohon malliin suojata. Seuraavaksi jarrusatulat & kilvet?
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa make s70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D4 AWD 2016
« Vastaus #18 : 06.07.2024, 10:27:06 »
Pikkuisen on viimeisen päälle! Harvempi näitä uudempia jaksaa tuohon malliin suojata. Seuraavaksi jarrusatulat & kilvet?
-H-Vielen Dank, kyllä nämä mainitsemasi suunnitelmissa on O0


Kyllä se vissiin on niin että autot on tehty ajettavaksi eikä pihamaalla seisotettaviksi, oli sitten etuiskari oksentanut öljynsä pihalle heti kun sai tämän liikenteeseen >:( :-\. Noh..leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä, kaikki iskarit pistetty tilaukseen +etupäähän yläpään hilut +suojakumit ja jousenaluskumit, jospa se siitä. Se mysteeri öljyvuoto tais korjaantua sillä alipainepumpun o-renkaalla, ainakin alustavasti näyttäis siltä. Sisustaa tuli purettua ja kasattuakin sen verran että irrotin etumatot ja pesin ne painepesurilla puhtaaks ja peräkontin kanssa tyhjensin, äänieristettä telailin edellä mainittuihin paikkoihin noin 3neliötä ja pehmyt mattoa sinne tänne vähän vähempi. Oli niin intensiivistä touhua että eipä kerenny paljon kuvia ottamaan mut pari kuitenkin...




Ne sisälokarit ja roiskeläpätkin löysi tiensä paikoilleen ja tuli vähän myllytettyä ja vahattua kanssa kun sai nippuun

Poissa make s70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D4 AWD 2016
« Vastaus #19 : 26.07.2024, 16:41:25 »
Päivitellään nyt tätäkin vaikka ei paljon päiviteltävää olekaan. Ne iskarit tuli joka nurkkaan laitettua niin pääsi siitä murheesta eroon mutta se mysteeri öljy tippa oli taas ilmestynyt takasin sinne laatikon alle mistä oli aiemmin tarinaa. Eipä se muulla asettunut kuin kulmavaihteen booriholkin vaihdolla ja uusilla stefoilla- Ei kyllä ite enää viittiny ruveta remuamaan sitä kun on tullu tämän kanssa jo ihan riittävästi harrastettua tänä kesänä niin vein valtuutettuun Volvo huoltoon kun lupasivat ihan kohtuu hintaan ko. operaation tehdä. Nytpä ei sitten vuoda ja saapi sen holkinkin suhteen mennä vähän aikaa aika rauhassa. Ja jotta ei olisi liian auvoisaa elämä niin peräkonttiin ilmestyy sateella jostain vettä sinne takareunan poteroon. Tiivisteen käytin jo pois ja putsasin /laitoin tuulilasin tiivisteen tiivistysmassalla takas paikalleen, saapi nähdä josko sillä tokenis :idiot2:

Poissa make s70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D4 AWD 2016
« Vastaus #20 : 11.08.2024, 17:25:44 »
Pistetäämpäs tänne kysely/raati pystyyn asiasta mitä laatikkoöljyä kannattais laittaa ko. vermeeseen eli vaihteistoon TF80SD. Vois olla kohtapuoliin ajankohtaista huuhdella uudet liemet lootaan eikä nyt äkkisiltään kovin pitkää keskustelua löytynyt tästä aiheesta niin kiva ois saada kokemuksia että mitä sinne kannattaa ja mitä ei missään tapauksessa kannata laittaa. Vastauksia kaivataan.... :nälkä:

Poissa Ande92

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 460
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D4 AWD 2016
« Vastaus #21 : 12.08.2024, 12:41:47 »
Mannol 8217 saa suosutukset täältä. Saksan maalta saa 20l purkin ~110€ ja 10l ~60€.

Toinen vaihtoehto on hakea Motonetistä Comma MVATF+. Tuotakin on moni foorumlainen käyttänyt eikä hirveämmin moitteita ole saanut.
Volvo s80 D5 Summum-11
Volvo s80 D5 Summum-07
Volvo s80 2,4i Momentum -05

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6637
  • Global alligator
Vs: S60 D4 AWD 2016
« Vastaus #22 : 12.08.2024, 13:03:33 »
Viislovisessa oon tuota commaa käyttäny. O0
Kai se sama kura kelpaa tuohonkin laatikkoon.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa gearbox

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D4 AWD 2016
« Vastaus #23 : 12.08.2024, 18:49:00 »
Moikka. Ois yksi kysymys. Miten sulla toimii takaluukku tuossa? Aukeaako ittekseen kun napsauttaa auki ja pitääkö vähän pamauttaa että menee kiinni?
Olen alkanut tuota omaa luukuntoimintaa vähän ihmettelemään...

Poissa make s70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D4 AWD 2016
« Vastaus #24 : 12.08.2024, 19:04:56 »
Moikka. Ois yksi kysymys. Miten sulla toimii takaluukku tuossa? Aukeaako ittekseen kun napsauttaa auki ja pitääkö vähän pamauttaa että menee kiinni?
Olen alkanut tuota omaa luukuntoimintaa vähän ihmettelemään...
Moro. Jos tarkoitat tuolla "aukeaako itsekseen kun napsauttaa auki" sitä että nouseeko ylös asti niin ei nouse, eli kun painaa napista auki niin joutuu käsin avaamaan. Kiinni menee mun mielestä ihan normaalisti sen enempää voimaa vaatimatta.
Viislovisessa oon tuota commaa käyttäny. O0
Kai se sama kura kelpaa tuohonkin laatikkoon.
Mannol 8217 saa suosutukset täältä. Saksan maalta saa 20l purkin ~110€ ja 10l ~60€.

Toinen vaihtoehto on hakea Motonetistä Comma MVATF+. Tuotakin on moni foorumlainen käyttänyt eikä hirveämmin moitteita ole saanut.

Kiitos kommenteista/kokemuksista... lisää odotellaan 8)

Poissa gearbox

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D4 AWD 2016
« Vastaus #25 : 12.08.2024, 19:15:14 »
Ok. Eli normisettiä. Kiitos vastauksesta

Poissa make s70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D4 AWD 2016
« Vastaus #26 : 24.08.2024, 09:02:37 »
Jatkuu... Tuossa syksyn lähestyessä miettinyt jonkunlaisen lohkolämmittimen asentamista tuon Webaston kaveriks/varuille jos se sattuu jostain syystä  hyytymään. Törmäsin jo aiemmin kun tätä asiaa mietin niin keskusteluun mistä tämä lainaus otettu. 
Tässä pakkasten keskellä otin tutkittavaksi tuon tt-thermon, josta ei vieläkään ole minulle hyötyä ollut. Se on nyt kolmannen kerran tuohon 2.4 D4 moottoriin asennettu. Ensin moottorin öljynjäähdyttimen letkuihin, seuraavaksi kokeilin Webaston letkun väliin ja nyt se on vaihteiston öljynjäähdyttimen letkun välissä.

Kaikille yhteistä on se, että itse lämmitin on tulikuuma, mutta moottori ei lämpene. Laite on ehjä, testasin sen testipenkissä, vesipumppu on ehjä, vastus myös.

Tehojahan tuossa laitteessa piisaa, mutta selvästi jokin tuossa moottorissa estää nestekierron, onko se moottorin termostaatti vai onko lämmityslaitteen kennon joku venttiili? Webasto todennäköisesti avaa tuon sulun, jotta toimii. Olisi kiva saada tuo toimimaan oikein, kun sen kanssa on jo pari talvea painittu  :-\

Sitten taas tuossa vanhemmassa D5:ssa toimii hienosti kiinalainen kopio ja kone hohkaa lämpöä -35 pakkasessa.
Löytyiköhän tähän ko keissiin koskaan ratkaisua eli onko nyt näin että lätkulämmitin ei toimi siellä öljynlauhduttimen letkussa minne Volvon ohje sen käskee laittaa. Tarkoitus olisi laittaa tähän tuo Calix;n lämmitin missä kiertovesipumppu. Onko kellään tietoa/kokemusta onnistuuko ko kamppeeseen...

Poissa Ande92

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 460
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D4 AWD 2016
« Vastaus #27 : 24.08.2024, 16:15:44 »
D5244t10 moottorissa, jossa termostaatti on koneen etuosassa, niin toimii tuo tt-thermo oikein hyvin.

En kyllä tiiä onko sitten näissä uudemmissa 2,4l dieseleissä muuttunut tuo jäähdytysjärjestelmä, jonka takia ei toimisi samalla tavalla, kun vanhemmissa.

https://ibb.co/d4RRSxf

https://ibb.co/TbTT7V4
Volvo s80 D5 Summum-11
Volvo s80 D5 Summum-07
Volvo s80 2,4i Momentum -05

Poissa make s70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D4 AWD 2016
« Vastaus #28 : 24.08.2024, 18:28:40 »
D5244t10 moottorissa, jossa termostaatti on koneen etuosassa, niin toimii tuo tt-thermo oikein hyvin.

En kyllä tiiä onko sitten näissä uudemmissa 2,4l dieseleissä muuttunut tuo jäähdytysjärjestelmä, jonka takia ei toimisi samalla tavalla, kun vanhemmissa.

https://ibb.co/d4RRSxf

https://ibb.co/TbTT7V4

Tämäpä juuri... tuo keskustelu mistä lainaus juuri pisti tätä miettimään. Outoa toisaalta jos ei toimisi kun Volvo Cars kuitenkin sen sinne oikein neuvoo laittamaan asennus ohjeessaan, tosin ei pumpullista mallia kylläkin. Noh ... jos jollain varmaa tietoa asiasta niin kiitos ja kumarrus -H-

Poissa make s70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D4 AWD 2016
« Vastaus #29 : 06.10.2024, 15:20:27 »
Päivitellääns..... Tälläpä ei juuri muuta ole tullut tehtyä kuin sitä mihin tehty eli ajeltua, harvakseltaan tosin vielä kun on nuo työmatkat taittunut vielä kelien salliessa fillarilla. Jotain pientä puuhastelua nyt kuitenkin talvea ja jokapäiväistä käyttöä odotellessa niin sain kuin sainkin laitettua sen letkulämmittimen paikoilleen mikä tuli hommailtua jo tovi sitten mutta ei ole aiemmin kerennyt asentelemaan. Oikeinkin mukava homma kyllä kun tilaahan näissä tosiaan on kuin c-mallin kadetin konehuoneessa, tai sitten ei todellakaan :P. Noh.... siellä se nyt sitten kuitenkin on öljylauhun takana, vähän sen joutu aika alas laittamaan letkutuksista johtuen mutta niinpä ne asennusohjeessa käskeekin sijoittamaan mahdollisimman alas. Mallia Calix pumpulla ja tuli vielä sisätilan pistoke kanssa laitettua hanskalokeron alusmuoviin kiinni niin sieltä saa sisälämmittimen kytkettyä jos tarvii ja on siellä hyvin pois silmistä. Tämä koko systeemi tuli vähän niin kuin varuiks jos ja kun jossain vaiheessa Webasto joku talviaamu/ilta kyykähtää niin saa vielä jollain lämpöiseksi ettei tarvii ihan kylmiltään tulille laittaa, eikä ole niin kauhea hoppu sitten sen Webaston kunnostuksen kanssa. Aamulla sen verta kokeilin pitää tolpassa kiinni että näki että toimiiko ja kyllä tuo nyt ainakin tällä vähän plus kelillä selvästi käteen tuntu lämpiävän kansi kuin ne letkutkin mihin nyt konepellin alta käsiksi pääsee eli veikkaisin että ihan OK paikka tuon kytkennälle. Johdotuksia pitää vielä ehkä vähän tutkailla paremmin kun jos olisi sisähaaraan vähän pitempi johto niin jäisi haaroitin vähän parempaan paikkaan, nyt se on kulmavaihteen ja hammastangon kolossa vähän huonossa paikassa. Joku räpsy....




 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo