KL-varaosat  Race.fi

V60 / V90 harkinnassa

  • 49 Vastauksia
  • 8232 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Toppahousu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 / V90 harkinnassa
« Vastaus #30 : 23.05.2024, 11:47:30 »
Itsellä ollut kohta vuoden V90 D4 AWD vm.17 ja kohtuullisen tyytyväinen kyseiseen autoon. Jos nyt olisin vaihtamassa autoa niin voisi olla että en enää tälläista laittais. Sen verran tullut luettua eri keskusteluja erilaisista "tyyppivioista" mitä ei voisi kuvitellakkaan olevan alle 15vuotta vanhassa autossa. No, tämä on ehkä tähän turhaa kommentointia, mutta tällaiset on näkemykset.

Poissa Jumu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 / V90 harkinnassa
« Vastaus #31 : 26.05.2024, 10:03:23 »
V60 D4 AWD Inscription 2020 on nyt hommattu! Autossa on kahden vuoden selekt-takuu, eli melko huoletonta autoilua luvassa.

Erittäin mukava auto ajella, ensituntumat hyvin positiiviset!

CC-mallit kyllä kiinnostaisi, myyjän mukaan uutena meni kaupaksi vain vähän autoja ja käytettynä kaikki haluaisi sellaisen.

Ps. Tässä on ollut uudesta saakka letkulämmitin ja sisähaara.

Vanha xc60 2014 lähti vaihdossa 250tkm ajettuna. Viisi vuotta ajeltiin, eikä korjauksia tarvinnut tehdä lainkaan, erinomainen auto!

« Viimeksi muokattu: 30.05.2024, 02:51:40 kirjoittanut Jumu »
Entinen: XC60 D4 (181hv 5cyl.) AWD aut. vm.2014. 250tkm. 235/60R18.

Nykyinen: V60 D4 AWD Inscripition aut vm -20.

Paikalla volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Vs: V60 / V90 harkinnassa
« Vastaus #32 : 26.05.2024, 10:17:40 »
Mallivuoteen -18 saakka onnistuu ohjelmoinnit, mutta siitä eteen päin ei ainakaan vielä hetki sitten onnistunut.
Taitaa myös kohta voimaan astuva päästömanipulaatiolaki nostaa kynnystä ohjelmoinnin hankkimiseen.

Se laki ei muuta yhtään mitään, hiukkassuodattimen poistoja alkaavat kyttäämään ja raskasta kalustoa pääosin. Tehonlisäys ohjelmoinnit ovat edelleenkin sallittuja. D3 AWD saa 245hv ja 540Nm eli itse ainakin sellaisen hommaisin kun on halvempi kuin D4.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Jumu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 / V90 harkinnassa
« Vastaus #33 : 26.05.2024, 10:31:48 »
Se laki ei muuta yhtään mitään, hiukkassuodattimen poistoja alkaavat kyttäämään ja raskasta kalustoa pääosin. Tehonlisäys ohjelmoinnit ovat edelleenkin sallittuja. D3 AWD saa 245hv ja 540Nm eli itse ainakin sellaisen hommaisin kun on halvempi kuin D4.

Veikkaisin kanssa samoin, että eivät ohjelmia ala/pysty ihan heti katsastuksissa tarkistelemaan. Jos siellä kuitenkin ohjelma on, pitää siitä olla valmistajan hyväksynnät kunnossa.
Entinen: XC60 D4 (181hv 5cyl.) AWD aut. vm.2014. 250tkm. 235/60R18.

Nykyinen: V60 D4 AWD Inscripition aut vm -20.

Paikalla volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Vs: V60 / V90 harkinnassa
« Vastaus #34 : 26.05.2024, 10:54:46 »
Veikkaisin kanssa samoin, että eivät ohjelmia ala/pysty ihan heti katsastuksissa tarkistelemaan. Jos siellä kuitenkin ohjelma on, pitää siitä olla valmistajan hyväksynnät kunnossa.

Juu eivät tule koskaan sitä näkemään. Taitaa olla nämä dieselit jo romutettu kun sellainen olisi mahdollista ja toisaalta ei siihen tuolla lailla pyrittykään vaan ne DPF poistot ja raskas liikenne.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2900
Vs: V60 / V90 harkinnassa
« Vastaus #35 : 26.05.2024, 22:36:09 »
Se laki ei muuta yhtään mitään, hiukkassuodattimen poistoja alkaavat kyttäämään ja raskasta kalustoa pääosin. Tehonlisäys ohjelmoinnit ovat edelleenkin sallittuja. D3 AWD saa 245hv ja 540Nm eli itse ainakin sellaisen hommaisin kun on halvempi kuin D4.
Laki ei muuta mitään, optimoidulla autolla ajo on yhtä laitonta kuin ennenkin. Nyt vaan on tulossa selkeä tonnin sanktio.

Itsellä on juurikin edellä mainittu D3 awd ja siinä lainauksen kirjoittajan softa. Eipä ole moitteen sanaa. Ehkä 90 tkm menty softan kanssa. En ole ajatellut muuttaa vakioksi ennen ensimmäistä liikennevirhemaksua.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Paikalla volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Vs: V60 / V90 harkinnassa
« Vastaus #36 : 27.05.2024, 00:08:27 »
Laki ei muuta mitään, optimoidulla autolla ajo on yhtä laitonta kuin ennenkin. Nyt vaan on tulossa selkeä tonnin sanktio.

Itsellä on juurikin edellä mainittu D3 awd ja siinä lainauksen kirjoittajan softa. Eipä ole moitteen sanaa. Ehkä 90 tkm menty softan kanssa. En ole ajatellut muuttaa vakioksi ennen ensimmäistä liikennevirhemaksua.

Virallisesti pitäisi muutoskatsastaa, mutta Suomessa tämä on täysin mahdottomuus eli periaatteessa olet oikeassa, ilman muutoskatsastusta ei saisi ajaa. Mutta minulla käy valtion autot ja kuntien pelastusajoneuvot ja eipä niitä tunnu tuo kiinnostavat ja kaikki mitä saa irti pakoputkista niin se otetaan, kuuluu nuokin ihan normaalin katsastuksen piiriin  :D Niitä tulee kiusattua ja vastaus on aina sama, ”Suomessa tapahtuu paljon pahempiakin asioita” Ovat kyllä oikeassa vaikka en nyt DPF poistoja niin hyväksy itsekään.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 337
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 / V90 harkinnassa
« Vastaus #37 : 30.05.2024, 08:24:03 »
Se laki ei muuta yhtään mitään, hiukkassuodattimen poistoja alkaavat kyttäämään ja raskasta kalustoa pääosin. Tehonlisäys ohjelmoinnit ovat edelleenkin sallittuja. D3 AWD saa 245hv ja 540Nm eli itse ainakin sellaisen hommaisin kun on halvempi kuin D4.

Näin se menee, eli suorituskykyä saa ohjelmoinnilla kasvattaa. Tämä todettu lakivaliokunnan mietinnössä.
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 337
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 / V90 harkinnassa
« Vastaus #38 : 30.05.2024, 08:26:03 »
Laki ei muuta mitään, optimoidulla autolla ajo on yhtä laitonta kuin ennenkin. Nyt vaan on tulossa selkeä tonnin sanktio.

Itsellä on juurikin edellä mainittu D3 awd ja siinä lainauksen kirjoittajan softa. Eipä ole moitteen sanaa. Ehkä 90 tkm menty softan kanssa. En ole ajatellut muuttaa vakioksi ennen ensimmäistä liikennevirhemaksua.

Siis jos ei ole koskettu lähipäästöihin vaikuttavien komponenttien toimintaan, ei tulisi sanktiota. Mutta kukapa nyt pystyisi toteamaan esim. EGR venttiilin toiminnan tien päällä... ::)
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa Jumu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 / V90 harkinnassa
« Vastaus #39 : 31.05.2024, 17:54:37 »
V60 D4 AWD Inscription 2020 on nyt hommattu! Autossa on kahden vuoden selekt-takuu, eli melko huoletonta autoilua luvassa.

Erittäin mukava auto ajella, ensituntumat hyvin positiiviset!

CC-mallit kyllä kiinnostaisi, myyjän mukaan uutena meni kaupaksi vain vähän autoja ja käytettynä kaikki haluaisi sellaisen.

Ps. Tässä on ollut uudesta saakka letkulämmitin ja sisähaara.

Vanha xc60 2014 lähti vaihdossa 250tkm ajettuna. Viisi vuotta ajeltiin, eikä korjauksia tarvinnut tehdä lainkaan, erinomainen auto!

Kauppaan tinkasin automaatin ja nelivedon öljyjen vaihdon, hinta olisi ollut 360+360e. Huolto tehtiin tänään.

Vaihdelaatikkoon laitettiin kahdesti 4 litraa öljyä, eli ei ole huuhtelemalla tehty. Perä ja kulma imemällä (ei tyhjennysproppua), haldex-öljy, pumppu/moottori irti ottamalla ja sihti puhdistamalla.

Hämis tekee myös taksi-öljynvaihtoja automaatteihin. Eli propusta ulos mikä sattuu tulemaan ja täyttö. Öljyä menee noin 4 litraa. Tuotakin kannattaa joskus harkita.

Akun pystyy vaihtamaan itse, auto ei sekoa. Akkuvahti nollattava.

Hämeenauto, Jyväskylä.
« Viimeksi muokattu: 31.05.2024, 20:42:10 kirjoittanut Jumu »
Entinen: XC60 D4 (181hv 5cyl.) AWD aut. vm.2014. 250tkm. 235/60R18.

Nykyinen: V60 D4 AWD Inscripition aut vm -20.

Poissa JarnoN

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 / V90 harkinnassa
« Vastaus #40 : 03.07.2024, 20:15:44 »
V60 b5 olisi hakusessa. Plugareita aiemmin katselin mutta itselleni annoin ymmärtää että vähemmällä voisi päästä "perinteisemmän" tekniikan kanssa. Miten näiden luotettavuus? Onko moottorissa jotain perustavamman laatuista tyyppivikaa? Taitaa olla hihnakone, mikä on hihnan vaihtoväli? Onko näissä V60:sissä jotain tiettyä vuosimallia jossa tullut jotain merkittävämpää parannusta mihin asiaan tahansa ja tulisi huomioida? Nyt hakusessa vm. 2020 ja uudemmat.

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 799
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 / V90 harkinnassa
« Vastaus #41 : 04.07.2024, 10:22:10 »
V60 b5 olisi hakusessa. Plugareita aiemmin katselin mutta itselleni annoin ymmärtää että vähemmällä voisi päästä "perinteisemmän" tekniikan kanssa. Miten näiden luotettavuus? Onko moottorissa jotain perustavamman laatuista tyyppivikaa? Taitaa olla hihnakone, mikä on hihnan vaihtoväli? Onko näissä V60:sissä jotain tiettyä vuosimallia jossa tullut jotain merkittävämpää parannusta mihin asiaan tahansa ja tulisi huomioida? Nyt hakusessa vm. 2020 ja uudemmat.

Riippuu varmasti tekniikan suhteen, että paljon on vuodessa tulossa ajoa. Itse vaihdoin V90 D5 AWD 2018 -> V90 T8 2020 malliin reilu 3 vuotta sitten ja pitää sanoa että eipä mitään isompaa ole ollut ja ei ole dieseliä kulutuksenkaan puolesta ikävä saati käyttöverojen suhteen. Huomattavasti halvemmalla menty.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa MakeV70D

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 / V90 harkinnassa
« Vastaus #42 : 07.07.2024, 14:15:08 »
Minulla V60 -20. Moottoriversiosta riippumattomia vikoja ilmaantunut seuraavasti. Kuskin ristiseläntuki tyhjenee itsestään päivässä, parkkiavustimista herjaa ja sivupeilit elää omaa elämäänsä ts. säädöt liikkeelle lähtiessä monesti vinksallaan. Kaikkien ovien lukot jo vaihdettu.
Ajossa Amazon, S60, XC60D4, V60T8

Poissa JarnoN

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 / V90 harkinnassa
« Vastaus #43 : 12.07.2024, 20:06:54 »
Kilometrejä tulee sen verran vähän (11-12tkm) vuodessa että tämän takia valinta osuisi tollaiseen kevythybridiin. Hieman haasteellista vain löytää sopiva yksilö kun tulisi olla B5, R-Design, neliveto ja maltillisilla kilometreillä.

Poissa jRE

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 / V90 harkinnassa
« Vastaus #44 : 26.07.2024, 21:33:47 »
Moi,

Olen harkinnut S205 -koriselle Mersulle korvaajaa ja kävinkin tänään kokeilemassa yhtä V60:iä ja sehän vaikutti hyvinkin asialliselta laitokselta.

Koeajamani auto oli B3, eli tuo nuhasin kevythybridi, mutta tosi hienosti sekin mielestäni kulki ja en normaaliajossa juurikaan kaipaa enempää. Jäin ihmettelemään huoltokirjaa, huollot oli about 30tkm välein, joka vaikuttaa vähän pitkältä? Huollot oli kyllä ihan Bilialla tehty, mutta mikä on oikea huoltoväli?

 

Futurez  Kulkukoira