Hei! Itsellä olisi nyt budjetti max 25k ja tarkoituksena olisi ostaa käyttöauto piiiitkäksi aikaa elikkä noin 5-10 vuodeksi. Olen etsiskellyt mahdollisimman hyvää ajokilometrit/hinta suhteella olevaa autoa hyvällä huoltokirjalla. Karvalakki malli riittää mainiosti ja ainoat varusteet tai kriteerit mitä arvostan on automaatti, webasto ja vetokoukku. Jos autolla ajettu yli 150tkm, niin laatikkoöljyt pitää olla vaihdettuna.
Nyt olisi ensi viikolla tarkoitus lähteä katsomaan vuosimallin 2019, 92tkm ajettua D3 v60 volvoa. Hintapyynti tuon 25k ja kaupan päälle liikkeen piikkiin jakopääremontti. Miltä auto teidän mielestä kuulostaa näiden tietojen valossa? Autosta oli leima loppumassa ensi kuussa, joten katsastivat myös auton tänään. Huoltokirjassa huollot oli tehty 28tkm, 44tkm, 55tkm, 64tkm ja 80tkm.
Autoon tarjotaan myös jonkinlaista ”takuuta” tai lisäturvaa hintaan 800e/vuosi/20tkm. Tai 1600e/2vuotta/40tkm. Kannattaakohan ottaa?
Edelliselle omistajalle soittelin ja oli kuulemma hyvä peli, mutta jokin ovista oli talvella temppuillut. Hän asui aivan etelässä, kun taas minä käyttäisin autoa n.1000km pohjoisempana jolloin keliolosuhteet varmaan lisäävät oviongelmia. Oliko oviin joku järkiratkaisu itse tehtävissä vai kannattaako jo sen takia ottaa vähintään tuo vuoden turva ja vaihdattaa lukot ensi talvena. Ureahommat myös mietityttää hiukan. Pahoittelut tekstiseinästä, mutta itselle 25k laittaminen autoon aiheuttaa tällaisia oireita.