Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

S60 D5 - tärinä kiihdytettäessä

  • 21 Vastauksia
  • 1725 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa renee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 344
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D5 - tärinä kiihdytettäessä
« Vastaus #15 : 28.06.2024, 01:06:52 »
Just alapallot vaihtaneena isoin työ oli uuden asentaminen olka-akseliin. Irrottaminen tukivarresta meni pienellä napautuksella ja irrotus olka-akselista vaati ehkä pari minuutia naputtelua tuurnalla, mutta uuden saaminen kiinni vaati ihan oikesti työtä. Käytin apuna n. 50mm halkaisijaltaan olevaa putkenpätkää ja pakastinta. Ja kohtalaista moskaa. Vissiin noissa osissa on eroja, toisissa boorit käyvät helpommin yhteen, toisissa eivät. Mulla oli kyllä Lemförderin osat, mutta silti sai hakata ihan urakalla. Joskus laitoin vanhan alapallon kiinni, niin sen kanssa ei tarvinnut tapella yhtään, meni kevyellä naputtelulla.
« Viimeksi muokattu: 28.06.2024, 01:20:32 kirjoittanut renee »

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1110
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D5 - tärinä kiihdytettäessä
« Vastaus #16 : 28.06.2024, 15:36:26 »
Just alapallot vaihtaneena isoin työ oli uuden asentaminen olka-akseliin. Irrottaminen tukivarresta meni pienellä napautuksella ja irrotus olka-akselista vaati ehkä pari minuutia naputtelua tuurnalla, mutta uuden saaminen kiinni vaati ihan oikesti työtä. Käytin apuna n. 50mm halkaisijaltaan olevaa putkenpätkää ja pakastinta. Ja kohtalaista moskaa. Vissiin noissa osissa on eroja, toisissa boorit käyvät helpommin yhteen, toisissa eivät. Mulla oli kyllä Lemförderin osat, mutta silti sai hakata ihan urakalla. Joskus laitoin vanhan alapallon kiinni, niin sen kanssa ei tarvinnut tapella yhtään, meni kevyellä naputtelulla.

Auttaisikohan uuden alapallon pitäminen pakasteessa, joku alumiinitahna siinä valmiiksi ja sitten lämmittäisi olka-akselia jonkun verran? Itse asensin juurikin saman Lemförderin alapallon. Vanhan poisto jo tukivarresta oli iso työ, uuden alapallon sain menemään vähän matkaa helposti, siinä plussaa, että meni suoraan. Viimeinen 5mm rako vaati tiukkaa hakkaamista. Lopulta siihen jäi noin 1mm rako, pultit täysin kiinni - riittävän kiinni, sanoisin  :)

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6406
Vs: S60 D5 - tärinä kiihdytettäessä
« Vastaus #17 : 28.06.2024, 16:31:30 »
Kyl mä ainakin pyörännavan pidän pakasteessa odottamassa asennusta koloonsa
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6650
  • Global alligator
Vs: S60 D5 - tärinä kiihdytettäessä
« Vastaus #18 : 28.06.2024, 19:34:53 »
Pyörän navan?
Selvennätkö? :) saatan ymmärtää väärin, hyvin yleistä. 8)

Edit
Niin tarkoitat siis laakeriosaa, napaa. Putosin kärryiltä kun asennettiin alapalloa niin ajattelin että kiikutat olkatuen pakkaseen. :D
No väärinhän siinäkin olis lämpölaajeneminen menny. :P Fuck!
« Viimeksi muokattu: 28.06.2024, 20:50:11 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6406
Vs: S60 D5 - tärinä kiihdytettäessä
« Vastaus #19 : 29.06.2024, 11:10:12 »
Napalaakeria meinaan
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1110
  • www.vrcf.fi

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10041
  • Teiden tukko
Vs: S60 D5 - tärinä kiihdytettäessä
« Vastaus #21 : 29.06.2024, 17:53:17 »
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

Samppasport  Futurez