KL-varaosat  Race.fi

Auttakaas ekassa isossa viritys prjoktissa aihio v70r 2.3 awd 98

  • 12 Vastauksia
  • 3530 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jla80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Elikkä tehoa pitäisi saada irti paljon ja vielä niin, että auto kestäisikin. Tällänen setuppi autossa on s60r pakosarja 3"dowpipe+racecat+#3"loppputkisto, tdo4hl-22t turbo marteliukselta, do88 ahtoputket, snabb ilmanotto, 630cc suuttimet, aem340lph, 70mm kaasuläppä, 960 imm, vaparin nokat,h-profiili kanget, ecuun MotronicRT R6+bluethooth palikka, nuken pa-paineensäädin, mds blasster 2+10 race tulpanjohdot, eri mittareita useita.Hankinnassa isoin ramairin filtteri, etanolin kestävät pa-linjat, nuken pa-kisko, klracingin cooleri, kansi+pako ja imusarja on pajalla ammattilaisella työn alla, kaikki alipaine letkut uusiksi, uusi alusta, kone ja awd systeemi on 1tkm sitten käyty läpi. Mitä muuta tuolle kannattaisi tehdä? hyödyttääkö rakotulkkien laitto sylinterien väliin, kun se on vielä mahollista, saako tuota awd:tä vahvistettua? Riittääkö oma öljynjäähdytin? Mitä muuta osaa toho vielä kannattais laittaa. Autolle ei oo tallia niin moottoria en pura enempää. Paljonkohan noilla osilla tuloo tehoa?
« Viimeksi muokattu: 09.09.2024, 17:10:13 kirjoittanut jla80 »

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
ecuun MotronicRT R6+bluethooth palikka

Miten meinasit tämän kytkeä?

70mm kaasuläppä

Ihan kiva addon, mutta ei todistettua hyötyä.

etanolin kestävät pa-linjat

Vakiot kestää etanolia

nuken pa-kisko

Miksi?

hyödyttääkö rakotulkkien laitto sylinterien väliin, kun se on vielä mahollista

Hyödyttää

saako tuota awd:tä vahvistettua?

Saa, mutta vain billettiosilla ja hyvillä suhteilla.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Ihan ilman mitään sarvia ja hampaita, mutta olisi mukava tietää mihin tämä rakotulkkitouhu perustuu? Miksi se sylinterien väli olisi tehtaalta jätetty auki jos sen on parempi olla kiinni?
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Ihan ilman mitään sarvia ja hampaita, mutta olisi mukava tietää mihin tämä rakotulkkitouhu perustuu? Miksi se sylinterien väli olisi tehtaalta jätetty auki jos sen on parempi olla kiinni?

Tarpeeksi kun on yläpäässä rasitusta niin materiaali venyy sinne suuntaan minne on tilaa. Lopulta kun materiaali ei enää pysty venyä niin se murtuu/halkeaa

Tästä syystä esim. P2 alustaisissa ärrissä on pytyt ylhäältä halki.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1072
  • vapari
Jokunen Volvon lohko ja myös esim. bemarin N55B30 lohko tullut nähtyä (ja yks odottaa putkitusta ym.) mitkä haljenneet sylinterien välistä.

Bemarillakin kun tuli N55B30 lohkoon sylinterien väliin vastaavanlaiset raot, niin lohkoja alkoi halkeamaan jo vakiotehoilla.

Volvoissa yleensä softatuista jo alkaa halkeemaan 83mm porauksella. 81mm poraus vaatii enemmän, mikä tässäkin topikin aiheessa on.

Se että miksi on raot tehty, niin sitä en tiedä.
Nimellinen ero jäähdytysnesteen kierrossa vai putken rasitus kun kansi pultataan kiinni.. vaikea sanoa kun missään valmistajan dokumentissa ei aihetta avata oikeen.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa jla80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Ite en motronicia kytke enkä tee muutakaan ite eculle sen tekee tyyppi jolla on kokemusta asiasta. Hyvä tietää, että vakio linjat kestää etanolia

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Onkohan tämä sun kaverisi edes koskaan ikinä avannut motronic 4.4?

Voi olla hauskaa luvassa kun piirilevyllä ei olekkaan Motronic 4.3:sta tuttua DIP32 kantaa johon kytkeä tuo sun laitteesi  :D

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1494
  • www.vrcf.fi


Se että miksi on raot tehty, niin sitä en tiedä.
Nimellinen ero jäähdytysnesteen kierrossa vai putken rasitus kun kansi pultataan kiinni.. vaikea sanoa kun missään valmistajan dokumentissa ei aihetta avata oikeen.

Paras selitys mitä olen kuullut on että kyseiset leikkaukset ovat estämässä/hajottamassa jäähdytysnesteen kierrossa esiintyviä ns. seisovia pisteitä eli pyörrettä jossa neste ei vaihdu vaan sama neste jää taskuun kiertämään.

Ja miksi ne on jätetty auki vaikka yläreuna olisi parempi olla tuettu, no siksi että ko. ratkaisu on riittävä vakiomoottoriin ja edullisin valmistusteknisesti.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6637
  • Global alligator
Kas kun ei kaikissa moottoreissa noita leikkauksia käytetä. Kai niissäkin seisoo taskussa..eiku pisteet seisoo taskussa ..eiku nesteet jää sitten taskuun.
Ei tästä nyt tuu mitään.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa jla80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Onkohan tämä sun kaverisi edes koskaan ikinä avannut motronic 4.4?

Voi olla hauskaa luvassa kun piirilevyllä ei olekkaan Motronic 4.3:sta tuttua DIP32 kantaa johon kytkeä tuo sun laitteesi  :D

Mainitsi, että lähemmäksi 100 boxia on tinannu/modannut/ yms. Puhe sen verran ammattitaitoista niin eri ecuista kuin muustakin Volvon virittämisestä, että uskon kyllä miehen osaavansa sen mitä sanoo. Luulen, että täällä foorumillakin voi olla useita hänen "modaamia" boxeja.

Ookko justii ite oppinu amiksessa uuden asian, vähän niinku lapsi käymään potalla ja nyt kukaan muu ei voi osata hommaa paremmin, kuin sinä jos oot yhen saanu tehtyä vai ahistaako jos joku muu osaa asian missä ite epäonnistut?

Ei noista rakotulkeista sylintereiden väliin niin paljoa työtä tai kustannuksia oo et laitan ne vaikka niiden hyödystä on montaa eri mielipidettä. Eipä ainakaa jää vaivaamaan ettei tullu laitettua :)



EDIT Turbo 242: Lainaus korjattu.
« Viimeksi muokattu: 22.06.2024, 12:21:46 kirjoittanut Turbo 242 »

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1494
  • www.vrcf.fi
Kas kun ei kaikissa moottoreissa noita leikkauksia käytetä. Kai niissäkin seisoo taskussa..eiku pisteet seisoo taskussa ..eiku nesteet jää sitten taskuun.
Ei tästä nyt tuu mitään.

No ei tunnu tulevan. Se on kuitenkin sellainen juttu että kaikki moottorikonstruktiot eivät ole samanlaisia. Tarkoitus niillä eittämättä on, valmistajat eivät tee turhia koneistuksia.

Vai meinasitko lähteä foliohattulinjalle, että tehtaat tekisi tuon leikkauksen varaosamyyntiä lisäämään?
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Ookko justii ite oppinu amiksessa uuden asian, vähän niinku lapsi käymään potalla ja nyt kukaan muu ei voi osata hommaa paremmin, kuin sinä jos oot yhen saanu tehtyä vai ahistaako jos joku muu osaa asian missä ite epäonnistut?

Tästä moottorinohjauksesta on kaikki selvittämisen arvoinen selvitetty ja mikäli sinulla riittää mielenkiintoa asiaa kohtaan niin minulta saa neuvoja.

Ne ketkä ei osaa mitään, opettaa muita ;)

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 737
  • www.vrcf.fi
Minä hiottaisin millin enemmän nostoa ja 5 astetta molempiin suuntiin ja sitte titenki säädettävät nokkapyörät.
Samoin tuo turbo, max tho 85:lla 480hp, tarkoittaa hyvin todennäköissti että tuossa combinaatiossa on kaikki "oikein", mutta en usko että tuon ahtimen turbiinipuoli pystyy virtaamaan tarvittavaa määrää pakokaasua, koska noissa on aika pienet turbiinikotelot/siivet, tuossakin varmaan jotain 7.5-8.5 cm2...

 

KL-varaosat  Race.fi