Tuli tosiaan tossa aika tarkalleen kaksi vuotta sitten hommattua tuollainen äRRä pitkän haaveilun jälkeen.
Kuvia osto päivältä:


Mittarissa oli tuolloin n. 286tkm ja nyt siinä on n. 298tkm eli eipä ole paljoa kerennyt muutamassa vuodessa ajella

Aika siisti kuntoinen ulkoa ja sisältä, mitä nyt kaarissa ja konepellissä vähän sanomista, sekä muuallakin tietty kaikkea iän tuomaa kulumaa...
Tekniikkaa on vähän piristelty:
- do88 mallikohtainen välijäähy ja ahtoputket
- Bsr intake kitti
- Joku lastu pistetty ahdot pyörii siinä 1-1,2 bar luokkaa

Kauheesti en oo tota vielä itte ropaillu. Xc-maskin vaihdoin melkein ja heti liimasin siihen toki sen "r" logon. Hifi puolta oon vähän päivitelly Sonyn 2-din soittimella, erkkasarjoilla ja kontista löytyy 12" subi jollain iskän 80-90 luvun autostudion vahvarilla, mutta antaa kuitenkin mukavasti vähän potkua saundiin. Myös takapöntöt vaihtelin läpivirtaaviin simonsseihin, että sai vitosesta vähän murinaa pihalle

. Muuten menty tähän asti melkeimpä vaan perus huolloilla.
Siinä muutama kuva tän hetken kunnosta:


Tosiaan heti autoa jo ostaessa ärsytti tuo aisinin 4-vaiteinen automaatti loota. Joo kyllähän se pelittää, mutta ei kyllä ainakaan omaan käteen sovi yhtään, ja siksi tuli heti ideaksi että olishan tuo hienoa vielä joku kaunis päivä manual swapata.
No siinä meni noin vuoden päivät kunnes satuin facebookista bongaamaan 850 awd:n josta vois mahollisesti saada tohon manualisointiin tarvittavat osat. Ei muutaku myyjälle viestiä ja oho kaupat oli sovittu. Osia tuli hommattua aikamoinen kasa m58 laatikko, toinen jakolaatikko, manuaalin järeemmät etu vetarit ja kaikki vaihekepit ja systeemit yms. mitä tossa projektissa vois tarvita. Noo samalla reissulla saikin sit ajella suoraan valtion palvelukseen inttiin Tikkakoskelle ja vuoshan sieläkin sit vierähti...
Eli nyt kun auton ostosta on kulunut aikalailla tasan 2 vuotta manualisointi projekti on vihdoin saatu aluilleen. Eilen irrottelin kaverin kanssa autosta jo mm. kardaanin, downpipen ja kaikkea pienempää sälää flektiä yms. Tänään ois tarkotuksena saada nykästyä mosa vaihelaatikkoineen pihalle. Tulee vallitsevissa olosuhteissa yläkautta pihalle, koska itsellä käytössä aika matala talli ja autonosturia ei löydy. Vaidelaatikon sais kyllä vaihdettua ilman moottorinkin pois ottamista, mutta ois tarkotuksena samalla koittaa saada tosta koneesta öljy vuotoja korjailtua. Tuli nimittäin eilen todettua auton alla kardaania irrotellessa, että koko auton pohja on oikeestaan vuorattu öljyllä

. Ja onhan tuota muutenkin kivempi ropailla kun on kone irrallaan.
Hommailin tuossa myös joku aikaa sitten toisen m4.4 ecun johon ois tarkotuksena flashata manualin bini sekä opetella sitä säätään. Kuitenkin ennen sitä pitää tehdä avarampi dp ja laittaa laajakaista lamda jotta näkis vähän seoksiaki kattella, mutta se on sitte vähä myöhemmän ajan juttuja, jahka tuohon sais eka tuon laatikon vaiheltua.
Vähän ehkä sekalainen sepostus, mutta päivittelen tossa illemmalla lisää josko tuon mosan sais tänään nosteltua poikkeen. Tarkotuksena ois tällä vielä ahveniston miittiin/ratapäiville päästä, noo onhan tossa vielä monta päivää aikaa
