Muutama vuosi sitten luovuin ensimmäisestä volvostani, josta täälläkin oli juttua (
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=59660.210). Sillon tuntui, ettei ollut aikaa autoharrastukselle ja auto jäi tosi pienelle huomiolle viimeiset vuodet. 8 vuotta se oli ja jotenkin jäi takaraivoon kuitenkin hyvä fiilis harrastelusta. Käyttis-bemari, kun hajoilee jatkuvasti niin sain päähäni hankkia jälleen volvon ykkö.. kakkosautoksi.
Selailin nettiautoa tossa alkukeväästä ja muutaman viikon seulonnalla ja odottelulla nappasin tämmösen, silloin 249tkm ajetun 960 volvon.
Tekniikkana B6304F ja AW30. Ajattelin, että rauhalliseen kesäajeluun sopiva combo. Haaveissa jopa museointi, sen verran hyvässä kunnossa auto kuitenkin on, vaikkei vielä täydellinen.
Vakkari, automaatti-ilmastointi, sähköikkunat, sähköinen kattoluukku ja kaikki toimii. Sen verran mukavuudenhaluiseksikin tullut, että ilmastointi oli pakko olla.

Ensimmäinen kesän reissu tehty volvolla ja sieltä pari kuvaa.



Tämä on tuotu saksasta aikoinaan ja ollut autoliikkeen nimissä pari vuotta, josta päätynyt jollekin vanhemmalle miehelle kesäautoksi 16 vuodeksi. Kattelin historiatietoja rekisterinumerolla ja autolle oli kertynyt muutama sata - tuhat kilsaa vuodessa.. Eli suurin osa kilometreistä tullut saksassa, joten lienee ollut siellä ihan käyttöautona uudesta myyntiin saakka.
Ruostetta ei juurikaan näy korissa, takaluukun tiivisteen alla oli pari kohtaa, repsikan oven tiivisteen juuressa myös pieni alku. Kattoluukussa on lohjennut lakka-/maalipintaa pieneltä alueelta ja etupuskurissa kiveniskuista jonkun verran lohkeamia. Nää kun laittelis niin vois sitä museointia harkita. Onko jollain tietoa kuinka tarkkaa tuo museotarkastus on? Esim. yhdessä ovipaneelissa on pieni halkeama, tosiaan jotain pieniä naarmuja voi olla siellä täällä, esim. puskureiden mustissa osissa jne, mutta yleisilmeeltään tosi siisti ja tulevan myllytyksen jälkeen tulee olemaan vielä siistimpi toki.
Toinen vaihtoehto on olla museoimatta ja esim. ahtaa maltillisesti, mahdollisimman bolt-on-tyyppisesti, halvalla ja helposti alkuun.