
kiitoksia paljon
Ohjekirjassa oli vähä sekavat nuo vaihtovälitkin kun niitä oli useampia auton käytöstä riippuen.
Tuo 45tkm/3v kuulostaa ok, itse sain noista kirjan pähkäiltyä oman käyttötarkoituksen perusteella joko 30tkm /2v tai 45tkm/3v.
Tällä on nyt 249700km mittarissa.
Vaihdettu ilmansuodatin, raittari, tulpat, akun ja koneen maadoituskaapelit, laturin ja kompuran hihnat, moottoriöljy mobil 5W-30 + suodatin, laatikkoon meni tänään comma mineraali gl4, jako/perä comma mineraali gl5.
Purelux ledbar laitettu keulille niin näkeekin pitkillä pimeällä noiden omien H4 lisäksi.
Vaihtaa vielä syksyllä ennen talvea nuo laatikko, jako/ perä synteettisiin. Noilla mineraalikin jo vaihteiden päällemeno ja auton vetokyky parantui.
Takarummut ja hihnat on uusittava samoin pehmeättoimiset takaiskarit ja samal vaihtaa nuo ruosteiset etuiskaritkin. Puuttuva hattuhylly otettu virosta romikselta kun suomesta ei romis tai tori/nettivaraosa yksityisiltäkään sitä löytynyt.
Pohja on kova ja hyvässä kunnossa, etuapurunko ja taka-akseli hyväkuntoiset, korissakaan ei lommoja, sisusta ihan ok.
Ei neste- tai öljyvuotoja, pyörienlaakerit ehjät, etujouset + koiranluut + ac-kompura + kenno uusittu jo ennen ostoa, puslat ja nivelet napakat. Keskuslukitus, radio, ilmastointi, etusähkölasit, sähköpeilit, penkinlämmittimet, myös takalasinpyyhin, nelikon toiminnat ja sähkötehostin pelaavat.
Renkailla ajaa pari kesää sekä nastoillakin pari talvea, vanteet molemmissa 16" orkkisalut.
Sumareita tai esp ei tässä ole.
Mitä enempi ajaa sen kivemmalta sx4 tuntuu. Talvi näyttää onko eroa etuvetoiseen työajossa, uskon että on.
Kulutus tällä kesäkelillä työajoissa 8.5 - 9l/100km ja talvi saa nähdä. Verrokkina s40 2.0t vei kesällä 10.0 - 12l/100km ja talvella auratut / auraamattomat 11l - 13.5l/100km.