Moi,
Tänään sitten kävi niin että töistä kotiin palatessa ei vänkärin puolen oven lukitus tuossa -98 C70 kulkineessa pelannut ja kun sain oven avattua sisältä hoksasin että tuo ovessa oleva lukituksen "lipare", mikä lukitsee oven sinne karmissa olevaan tankoon, liikkui ihan vapaasti. Mikään kahvan kääntäminen sisältä tai ulkoa ei vaikuttanut enää siihen ja aikani ährätessä sain vielä siihen tilaan, että nyt se on pysyvästi "kiinni-asennossa". Ongelma nyt olisi mikä tahansa asento kun ovihan ei pysy enää kiinni. Itse lukko tuntuu pelaavan tai ainakin ne valkoiset muoviosat siellä liikkuu kun ovea lukitsee ja availee. Mulla oli ovipahvi pidempään vähän huonosti kiinni ja samoin se lukituksen tappi mikä sieltä lukosta tulee ovipahvin läpi niin vissiin nyt sitten se tappi painui pahvin sisään ja pisti vastaan ihan kunnolla kun koitti avata ovea ja rikkoi jotain....
Mutta sitten kysymykseen eli voikohan tuota jotenkin korjailla vielä itse vai onko suoraan koko tuon mekanismin vaihtaminen edessä? Ja onko kenelläkään tietoa mistä noita mekanismeja voisi löytyä?

Alla vielä siis kuva tuosta viallisesta osasta mikä vielä on ovessa kiinni, mutta tarkoitus nyt seuraavaksi purkaa ovesta ulos.

Bonuksena vielä että jos jollain sattuis olemaan tommoseen beigenharmaaseen sisustaan ovipahviin tuota alla olevassa kuvassa olevaa "reunusta" sille lukitustapille siihen kohtaan mistä se tulee ovipahvin läpi niin voisin ostaa sillä tuo tässä oleva on jo melko entinen

Kiitos etukäteen vastauksista, kohtuu kiire olisi saada auto takaisin käyttöön kun työmatka-ajossa käytössä eikä vajaan 20km pyöräily suuntaansa innosta pitkässä juoksussa