Huoh. on tämä työmaa, s&%¤#na, ko mikkään ei mee kohtuuella...
Huohotinjärjestelmä kaikkine putkineen ja letkuineen vaihdettu, on uskomaton työmaa kun imusarjaa myöten ihan kaiken saa purkaa pois. Se imusarjan laitimmainen pultti ja ne kaksi banjopulttia saa ihmisen murhanhimoiselle tuulelle, poishan ne banjopultit ottaa mutta laitappa paikoilleen niin että kupariprikatkin ois paikoillaan... Ei ollut onneksi öljypohjaan myöskään reitti tukossa, nyt mennee noilta osin pitkään..
Sitten jatkoin jakopään , VVT pyörien, vesipumpun ja nokka-akselien stefojen vaihdolla. Ei kovin yksinkertainen sekään. Hommaa ei helpota yhtään se että kampiakselin pyörään on tehty merkit jotka on lähes mahdoton nähdä. Vidan ohjetta sai lukea useamman kerran ennenkuin selvisi miten ne VVTt ajoitetaan oikein. VVT: pääsee liikkumaan nokka-akseliin nähden, VVT:n säätöalueen mukaan ja vielä niiden hihnapyörien säätöalueen mukaan. Perehtymistä ei aiheuta yhtään juutubin videot joista jokainen kertoo eri tavan ja osa ihan väärinkin
VVT:t oli tosiaan sohlona, ja vuotivat öljyä Oli muka 10 tkm sitten jakopää tehty, varmaan remmi ja vesipumppu mutta jätetty sohlot VVT.t. Apulaitehihna kiristimineen uusittu myös.
IMM, bensapaine anturi ja lopulta bensapumppu vaihtoon niin sammui siltä osin vikavalot.
Tiesin että kun oli halpa että jotain on mutta oli sitten huoltovelkaa ihan nokko. Myyjä unohti mainita lämmityslaitteen toimimattomuudesta, tiesi sen toki koska vas. puolen lämmönsäätömoottori löytyi kontin kannen alta. Ai että onkin mukava vaihdettava se. Vaihtaessa onnistuin napsauttamaan irti sen vivuston, kyllä on mukava sorkkia ne paikoilleen pää alaspäin kuskin jalkatilassa. Syyssateet alkoi, unohti myös näköjään mainita että apukuskin lattialle tulee vesi.
Ölyt, suodattimet ja kaikki muu perushuolto. Nyt alkaa olla teknisesti bueno (kop, kop) vielä vaihteistoöljyn vaihto.
SAS anturi vikoo satunnaisesti, tietenkään sekään anturi ei kovin edullinen ole, taidan koittaa juutuubin ohjeilla purkua ja puhdistusta.
Huoltovelka kuitattu ja lopuksi ajoin 315Hp ohjelman sisään

Tämä oli siis se käyttis, nyt kun kerkeäis projektiVollen ajaa talliin.