Ainakin näissä vanhemmissa D5 moottoreissa tuntuu olevan varsin tyypillinen vika, että pyörreläppien muovinen ohjaustanko irtoaa. Se johtunee siitä, että läppien akselin päässä oleva vastakappaleen (ks. kuva) muovinen kuula kuluu. Minun tapauksessani tuo tanko on irronnut muutaman kerran ja nyt lopulta tuo kyseinen vastakappale on irronnut akselin päästä.
Onko mahdollista hankkia uusi ja kiinnittää se akselin päähän vai onko se kiinteä osa akselissa joten vaihtaminen edellyttää imusarjan poistoa ja koko läppäsarjan vaihtoa akseleineen?
Jos jälkimmäinen, niin - välttääkseni kalliin remontin - olen ymmärtänyt että akselin ja läpät voi kääntää pysyvästi auki asentoon. Akselin litteästä päästä näkyy hieman, joten kai se mahdollista olisi. Akselin juuresta tosin kuuluu hieman papattavaa ääntä ja sieltä tulee hiukan mustaa. Olisiko kulumaa tiivisteissä vai olisiko tuo irronnut akselin pää pitänyt reiän tiiviinä?
Kiitos etukäteen vinkeistä.
