Autodiagnoosi  Carcom Oy

Tuomarilin emännän XC70 D5

• 122 Vastauksia
  • 28505 Lukukerrat

Alanen_01 ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa tuomaril

• Valvoja
  • Turbo
  • *
Vs: Tuomarilin emännän XC70 D5
« Vastaus #120 : 24.01.2026, 19:42:53 »
Juu toki noita tollasia 0,02A tms kulutuksia mittasin ja olen niistä tietoinen. Sen mitä olen tutkinut, niin taitaa tuo 12.8-12.9V jännite olla täyteen ladatulle AGM-akulle ihan normaali. Nuo jännitteet on mitattu kolmella eri tavalla, konehuoneen pistokkeesta, suoraan akulta sekä OBD-portista. Kaikki kolme tapaa näyttävät lähes identtisiä tuloksia keskenään 0,1V tarkkuudella.

Varmaan pitää saada DEM alas autosta ja toimittaa Elkotronille.

Poissa tuomaril

• Valvoja
  • Turbo
  • *
« Vastaus #121 : tänään kello 04:52:56 »
Noniin, jotain selvisi. Auto on ollu koskemattomana nyt vuorokauden ja olen silloin tällöin kurkkinut VDD Donglen kautta akun jännitettä. Juuri äsken havaitsin, että se on taas tipahtanut sinne 12.4V tasolle, eli kuorma on päällä. Äkkiä auton luokse ja auton alle ja en ollu uskoa korviani, kun kuulin että Haldexin pumppu siellä piti pientä ääntä. Nappasin sulakkeen irti, niin hiljeni. Okei kiva, eli siis vuotopaikka on selvillä suurinpiirtein. Mutta sitten, onkohan syypää sitten viallinen ohjausyksikkö vai itse pumppu? Jos sinne pumpun sisään kertyy merkittävä määrä "pölyä" joka voi alkaa johtamaan sähköä, niin voiko se oireilla näin?

Stressitaso tipahti kummasti, kun sai tuon viheäliään vikakohteen suurinpiirtein selvitettyä. Nyt ajellaan sitten vajaavetoisena. 8)

Poissa make s70

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #122 : tänään kello 05:15:27 »
Äkkisistään tuntuis että ei se pumppu itsellään pyöri jos sinne ei tule virtaa,eli vois kuvitella että Dem syöttää sinne virtaa vaik ei pitäis.

RallyBaron  Samppasport