TamCar  KKD Motorsport

740 OM606 compound turbodiesel

  • 1209 Vastauksia
  • 397299 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2496
    • Mun V70
Vs: 740 3.0 24v diesel
« Vastaus #30 : 17.01.2012, 17:50:48 »
Hieno projekti  :)

Seurantaan!
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 630
Vs: 740 3.0 24v diesel
« Vastaus #31 : 17.01.2012, 21:29:59 »
Onko sulla muuten ittellä noi alumiini hitsausvärkit?  satun olemaan vaan samoilta huudeilta ja jossai vaiheessa tartteis aluhitsarin apuja :)

-Teijo
Juu on, Ota vaan yhteyttä jos tarvis tulee.
Asiallista jälkeä täälläkin!

Muistahan tukea tuo imusarja, kun on noin pitkä yhtenäinen tuo tuloputki mukaanlukien, muuten voin lyödä alumiinisen kaljapurkin verran vetoa että jossain vaiheessa katkeaa/halkeaa juuresta. :)

Kukaan ei ole vielä uskaltanut CDI koneiden kanssa ruveta pelaamaan?
En oikeen jaksa uskoa tohon, ku eihän toi paina mitään ja mikään ei sitä väännätä.
Eipä tuo kyllä kova homma ois tuolle tehä jotain tukea...
Täällähän on tekijämies hommissa!  :)
Meinaatko tehdä korille jotain vai tuleeko sleepperi?
Korille ei mitään ihmeellistä, uus maali päälle ja jonkunäköset vanteet alle.

Niin ja kiitti kaikille kehuista :)
Nyt ois ahtoputket putket valamiit, joskus sitte kiillottaa tai maalata, nii ja yks "lunssi" tuon toisen putken päähän myöhemmin ku loppu kesken.



« Viimeksi muokattu: 26.08.2012, 19:12:37 kirjoittanut -hh- »
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 988
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 740 3.0 24v diesel
« Vastaus #32 : 18.01.2012, 00:29:51 »
eihän toi paina mitään ja mikään ei sitä väännätä.
Ei se paino, mutta se momentti jonka pitkä, siis koneen kyljestä sivulleppäin suunnassa oleva sarja luo kansipulteille, ja koska 6-konekin värisee, niin ajan saatossa se murtuu jostain aivan varmasti. Vakiosarjakin varmaan on jotenkin tuettu muuten kun pelkästään kannen laippapinnasta?

Näin ainakin on volvon 8v ja 16v sarjoissa, vaikka painavat about samanverran kun tuo ja pituutta kannesta sivulleppäin on huomattavasti vähemmän. :)

Ota esimerkkinä että 10cm varrella jos laitat siihen 1kg painon saat aikaan 10Nm momentin, pidennät vartta vaikka about 60cm mikä tuon sarjan leveys saattaisi olla kannesta ahtoletkulle, on momentti jo 60Nm. Ota myös huomioon että ahtoletku vääntää sarjaa, eli tue sarja mahd. läheltä ahtoletkun kiinnitystä.

Nimimerkillä yhden vakiosarjan katkaissut, kun ei ollut tukea, sarjan pituus 40cm kannesta. :)

Kestäähän toi varmasti 1000km, mutta meinaan vaan jos pidempäänkin meinaat ajaa.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1303
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
Vs: 740 3.0 24v diesel
« Vastaus #33 : 18.01.2012, 09:00:57 »
-hh-:lla mahtava projekti! Tässä on oikeesti tekemisen meininki eikä mitään turhaa haaveilua niinkuin liian moni projekti täällä omani mukaan lukien :D

Ei se paino, mutta se momentti jonka pitkä, siis koneen kyljestä sivulleppäin suunnassa oleva sarja luo kansipulteille, ja koska 6-konekin värisee, niin ajan saatossa se murtuu jostain aivan varmasti. Vakiosarjakin varmaan on jotenkin tuettu muuten kun pelkästään kannen laippapinnasta?

Kestäähän toi varmasti 1000km, mutta meinaan vaan jos pidempäänkin meinaat ajaa.
Höpö höpö! Ei oo vakiona tuettu om606 koneessa mitenkään imusarjaa. Varmasti kestää noin tuo imusarja kun on alkuperäisestä tehty eli on jytkyä tavaraa tuolta juuresta.

Kyllä niistä CDI koneista on voimaa otettu isoja lukuja mutta jos Volvoihin asennusta tarkoitit niin eipä ole kukaan huudellut julkisesti ainakaan moisesta.
BMW E21 vinokkaalla

EVO8

  • Vieras
Vs: 740 3.0 24v diesel
« Vastaus #34 : 18.01.2012, 09:02:20 »
Ahtoputkiin kannattaa laittaa letkua rohkeammin ellei konetta ole pultattu suoraan koriin :)


Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 630
Vs: 740 3.0 24v diesel
« Vastaus #35 : 18.01.2012, 09:12:36 »
Ei se paino, mutta se momentti jonka pitkä, siis koneen kyljestä sivulleppäin suunnassa oleva sarja luo kansipulteille, ja koska 6-konekin värisee, niin ajan saatossa se murtuu jostain aivan varmasti. Vakiosarjakin varmaan on jotenkin tuettu muuten kun pelkästään kannen laippapinnasta?

Näin ainakin on volvon 8v ja 16v sarjoissa, vaikka painavat about samanverran kun tuo ja pituutta kannesta sivulleppäin on huomattavasti vähemmän. :)

Ota esimerkkinä että 10cm varrella jos laitat siihen 1kg painon saat aikaan 10Nm momentin, pidennät vartta vaikka about 60cm mikä tuon sarjan leveys saattaisi olla kannesta ahtoletkulle, on momentti jo 60Nm. Ota myös huomioon että ahtoletku vääntää sarjaa, eli tue sarja mahd. läheltä ahtoletkun kiinnitystä.

Nimimerkillä yhden vakiosarjan katkaissut, kun ei ollut tukea, sarjan pituus 40cm kannesta. :)

Kestäähän toi varmasti 1000km, mutta meinaan vaan jos pidempäänkin meinaat ajaa.
Joo ymmärsin kyllä mitä meinasit, tarkoitin tolla painolla just tota kotelon painoa mikä tuolla "varren nokassa roikkuu" ku tuo kotelon vahvuus on 2mm ja tuloputken 3mm niin siellä ei suurta painoa roiku...
pitää kuitenki vielä miettiä tuota.
Ahtoputkiin kannattaa laittaa letkua rohkeammin ellei konetta ole pultattu suoraan koriin :)


moottorin kumityynyt on kyllä jäykät, mutta on nuo 76mm pitkät jatkot vähä turhan justiin sais olla 100mm.
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2397
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 740 3.0 24v diesel
« Vastaus #36 : 18.01.2012, 10:15:14 »
pitää kuitenki vielä miettiä tuota.moottorin kumityynyt on kyllä jäykät, mutta on nuo 76mm pitkät jatkot vähä turhan justiin sais olla 100mm.
Coolerpipe on 35e/metri (76mm halkaisijalla, pienempänä halvempaa), sitä tuuninki silikoonien tilalle, voi urhrata vähän pitemmän pätkän letkulle. ;)
240(TDIC) -84 - purussa * 760TurboIC-90 B230ft+AW71(?)  * Volvo 145 Express--- YVloota täynnä, laita mailia!
855 RACE. http://sites.google.com/site/trelletendurance/ Vitoskoneen V*ttuilut 2 - 0 107RaceEngineering

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa smee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • vRS
Vs: 740 3.0 24v diesel
« Vastaus #37 : 18.01.2012, 11:50:30 »
Joutuuko etupuskurista veistämään jo palan pois, jotta kaikki coolerit mahtuu keulalle?
Tuohan ne kiinnikkeet puskuria eteenpäin, mutta en muista kuinka paljoa.

Siistiä jälkeä ja hienolta näyttää.
Octavia RS
Volvohistoria: 340 DL, 740 TIC, 850 GL, V40 diesel, 340 DL.

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 630
Vs: 740 3.0 24v diesel
« Vastaus #38 : 18.01.2012, 12:47:59 »
Joutuuko etupuskurista veistämään jo palan pois, jotta kaikki coolerit mahtuu keulalle?
Tuohan ne kiinnikkeet puskuria eteenpäin, mutta en muista kuinka paljoa.

Siistiä jälkeä ja hienolta näyttää.
Piti vähä rälläkällä veistää tuota lippaa jotta mahtu, eipä siinä tulihan tuota leikeltyä muutenki.. ;D


« Viimeksi muokattu: 26.08.2012, 19:19:55 kirjoittanut -hh- »
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Turbo 242

  • Hallituksen jäsen - Varastomies
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6014
  • Teiden tukko
Vs: 740 3.0 24v diesel
« Vastaus #39 : 18.01.2012, 13:49:05 »
Komeeta jälkeä syntyy.  P> Tätä täytyy seurata.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V70 -05 2.5T AWD, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa volpatti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel
« Vastaus #40 : 18.01.2012, 20:46:54 »
Vihdoinki tulee volvoon kunnon kone nokille.  ;)
Nyt ois pihassa keltanen 850 T-5R ja punanen 850 R ja sedaneita molemmat...

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 630
Vs: 740 3.0 24v diesel
« Vastaus #41 : 19.01.2012, 21:31:34 »
posti toi putsarin ja sokat..


puskurin kiinnikkeet sain valamiiks  ;D
« Viimeksi muokattu: 26.08.2012, 19:23:15 kirjoittanut -hh- »
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 630
Vs: 740 3.0 24v diesel
« Vastaus #42 : 22.01.2012, 21:08:55 »
Paljo tuli vkloppuna suunniteltua mutta vähä tehtyä..
vesiruutan tankin osat sain, ja hitsailin kasaan sen. Pitäs vielä istuttaa se tuonne peräkonttiin ja kiinnikkeet tehä.




« Viimeksi muokattu: 26.08.2012, 19:25:45 kirjoittanut -hh- »
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 630
Vs: 740 3.0 24v diesel
« Vastaus #43 : 24.01.2012, 20:32:58 »
Eilen tuli värkättyä tuolla peräkontin puolella. Vesiruiskun tankki ja pumppu löysi paikkansa ja polttoainesuodattimelle tein kiinnikkeet. Polttoainetankki on ollu hepissä jo jonku aikaa, vielä puuttuu kontista akku ja siirtopumppu yms.
vesiruiskun tankki:




Tänään tein tilaa tuolle möhkösuodattimelle, ois mahtunu kyllä ilman tuota aukkoaki mut halusin sen pihalle tuolta kuumasta konehuoneesta...





raitista ilimaa!
« Viimeksi muokattu: 26.08.2012, 19:30:39 kirjoittanut -hh- »
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 740 3.0 24v diesel
« Vastaus #44 : 24.01.2012, 20:41:18 »
suodattimen sijoitus vaikuttaa pätevältä ratkaisulta
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

 

Carwist  Race.fi