Kiireinen loppuviikko oli taas... Mittalin polttoaineen siirtopaineen koska dieselmeken sanoo että pumpulle tulevan aineen paine pitäisi olla 1,0-1,5bar. Holley antoi 0,5bar ja vaikka laitoin säätimen paluu linjaan ei sieltä saanu tulemaan ku max 0,6bar. Päätin sitte lisätä holleyn kaveriksi "044" kopio pumpun tekemään painetta. Sitten kiireellä penkkiin toteamaan ettei paine vaikuttanut mitään mihinkään....
muutamia vetoja penkissä lisäten syöttöjä ja kiristäen portteja toiveissa lisää ahtopainetta ja tehoa, mutta muuta ei saatu aikaiseksi kuin lisää pakopainetta. 3 kiloa enempää ahtoa en saanu ja pakopaine parhaillaan 5bar... Kun molemmat portit tiukattu tappiin...

Ahtopaine 2,3bar/pakopaine 2,5bar = 536whp/770nm
Ahtopaine 3,0bar/pakopaine 3,5bar = 571whp/833nm
Paras oli jotain 585whp. Kun porttien jouset on löysemmät toimii tosi hyvin eikä pakopaine karkaa älyttömiin, herää hyvin ja tehokäyrä pysyy ylhäällä 6700rpm asti..

pitäis vielä jossain vaiheessa ajaa dynossa oikein ajan kanssa ja ihmetellä lisää, mutta nyt oli niin kiire kalajoen kiihdytyspäiville että auto vietiin suoraan penkistä sinne ja ensimmäiset koeajot ajettiin siellä.
Ensimmäiset testit suttailtiin märällä kelillä että rata lähtis kuivaan aamuisen tihkusateen jäliltä. Kun rata kuivasi oli pito kohdillaan ja heti 60 jalkasen ennätys 1,655s. Kympin aika oli niin lähellä että koitin viimeisiin vetoihin kiristää hukkiksen jousta tiukempaan ja ajat ja loppunopeudet vain huononi... Ihan hyvin kuitenkin ekoiksi ajoiksi meni, eikä mitään vielä särkynyt.

Päivän ajat oli:
11.33s@195.43km/h 60ft 1.655s
11.105s@202.93km/h 60ft 1.663s
11.089s@208.93km/h 60ft 1.675s
11.128s@205.71km/h 60ft 1.788s
11.542s@204.08km/h 60ft 1.838s

Kuva: Jeemu photography

Kuva: Jeemu photography
Päivän paras

Iphone video
https://youtu.be/rSVYxH5-8RIIncar gopro
https://youtu.be/06ZhwtYII58