Futurez  Kulkukoira

Mitsu TD04 22t

  • 5 Vastauksia
  • 1663 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rähinäysi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Mitsu TD04 22t
« : 16.09.2024, 10:43:40 »
näköjään löytyy vinokkaaseen vielä isompi bolt-on hyrrä kun 19t

kenelläkään kokemusta 20t/22t mitsuista, mimmosia tehoja saa ulos? rahan arvoisia?

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 737
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsu TD04 22t
« Vastaus #1 : 09.10.2024, 06:26:19 »
Riippuu paljon sun moottorin efficiencystä ja tavoitteista, periaattessahan nuo on sikahyviä, mutta noiden pakopuoli on aika pieni, se tulee olemaan sit se rajoittava tekijä, mutta se tekee myös seen että jollain 420hv tehoilla turbo on käytännössä aina heti mukana, turbo lag hyvin pieni, mutta monet ei tiedä turbo lagin ja boost thresholdin eroa ja manaa  sitten alimpaan elve**iin jotkut ahtimet!

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6637
  • Global alligator
Vs: Mitsu TD04 22t
« Vastaus #2 : 09.10.2024, 09:12:56 »
No graafinen esitys turbo/boost lagista auttanee.


S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa jumo

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsu TD04 22t
« Vastaus #3 : 09.10.2024, 14:03:25 »
Riippuu paljon sun moottorin efficiencystä ja tavoitteista, periaattessahan nuo on sikahyviä, mutta noiden pakopuoli on aika pieni, se tulee olemaan sit se rajoittava tekijä, mutta se tekee myös seen että jollain 420hv tehoilla turbo on käytännössä aina heti mukana, turbo lag hyvin pieni, mutta monet ei tiedä turbo lagin ja boost thresholdin eroa ja manaa  sitten alimpaan elve**iin jotkut ahtimet!

Pikkumitsu, vinokone ja 420 hv ei oo todellisuutta. Ei taida olla Mitsubishin turboja 20 tai 22t, jotain kopioita ?
V60 D3AWD -20,  V70 T5 2005, 940 -96 B230FK, 19T 3"IMM, 668Dekat ja lastut + 1.2bar
Youtube:Tuusannuuska

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 737
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsu TD04 22t
« Vastaus #4 : 09.10.2024, 15:49:46 »
Joo, no ei vinokoneeseen, ellei oo 16-v kannella ja tarpeeksi korkealla dynaamisella...
EIkä taida sittenkään...

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 737
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsu TD04 22t
« Vastaus #5 : 15.02.2025, 05:15:13 »
No graafinen esitys turbo/boost lagista auttanee.



Tää kuvanmukainen on boost threshold, jos tuon ritsalla ampuvan tyypin välinen köysi olisi "tiukalla" niin, kun hän ampuisi ritsallaan, niin se aika joka menee ennen ku lehmä potkasee päähän olisi turbo lag.

Suomeksi.

Boost threshold on se kierrosluku, jolla moottori kykenee antamaan täyden ahtopaineen, ja kun ajetaan tällä kierrosluvulla pienellä kaasulla ja painetaan kaasu pohjaan, niin boost lag on se aika joka tuollaisessa tilanteessa kestää että ahdot on täysillä.

Tämän asian todella monet sekoittavat.

Nykyajan ahtimet (tää ei siis päde maxpeedingrodsien t3/4:siin) boost lag on käytännössä olematon, ja boost thresholdkin on tullut alas 80-luvun "huippuvuosista"... ELK

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo