KL-varaosat  Race.fi

Volvo 780 Bertone

  • 16 Vastauksia
  • 5611 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 780 Bertone
« Vastaus #15 : 06.03.2025, 21:43:44 »
Kyllähän PRV tehoa kestää, onhan niitä ahdettuna ollutkin muissa koreissa. Metrejä ja seisotusta se ei kestä kun yläkertaan ei ole katsottu tarpeelliseksi järjestää voitelua ja keinut on fiksusti nokan yläpuolella niin varmistuu että öljy pakenee paikalta ennen seuraavaa starttia niin kivasti saadaan keinut huonoksi ja sitten meneekin nokat. Muutenhan se olis melko toimiva kone, harmi että volvossa se on keksitty asentaa noin puoli metriä edemmäs kun olisi fiksua...

Eikös tämä koske vain sitä vanhempaa PRV:tä - b27/b28? Kaikissa 780-malleissa on uudempi b280-moottori joka ei kärsi noista voitelu-ongelmista.

Poissa Turbointtelkuurel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: Volvo 780 Bertone
« Vastaus #16 : 15.03.2025, 16:58:23 »
Kyllähän PRV tehoa kestää, onhan niitä ahdettuna ollutkin muissa koreissa. Metrejä ja seisotusta se ei kestä kun yläkertaan ei ole katsottu tarpeelliseksi järjestää voitelua ja keinut on fiksusti nokan yläpuolella niin varmistuu että öljy pakenee paikalta ennen seuraavaa starttia niin kivasti saadaan keinut huonoksi ja sitten meneekin nokat. Muutenhan se olis melko toimiva kone, harmi että volvossa se on keksitty asentaa noin puoli metriä edemmäs kun olisi fiksua...
Tuota moottorin sijaintia ihmettelin kovasti kun selvittelin oman 760 pervon käyntiinlähtemättömyyttä. Siellähän on metrikaupalla tilaa tulipellin ja koneen välissä :idiot2: Omassa 940 deekussa, joka muuten taitaa olla sun vanha, ei ole juurikaan matkaa pumpunremmin suojasta tulipeltiin. Sama juttu 7/9 vinokoneen virranjakajan kanssa. Noissa sille tilalle olisi kuitenkin käyttöä huoltotoimenpiteitä helpottamaan.

 

Proturbo  Autodiagnoosi