Hei!
Ollut todella sitkeä käyntiongelma koskien B200F-koneella olevaa 240 -89 Katalysatoria.
Nykii hieman 1500-3000rpm ja käy ontuen tyhjäkäyntiä.
Tehtyä:
-Bosch lambda-anturi
-YKK-anturi Bosch
-Tulpat, johdot, pyörijä, virranjakaja kaikki uutta Boschia
-Laturi uusi
-Imusarjan tiiviste, pakosarjan ja putken kaikki tiivisteet. Kaikki vuodot korjattu molemmista paikoista
-Kaikki maat käyty läpi
-Toisia boschin suuttimia kokeiltu
-Toista ehjää ecua kokeiltu
-B230F ecua, ezk-boksia ja ilmamassaa kokeiltu
-Ruiskun lämpötila-anturi vaihdettu Bosch
-Toista nakuanturia kokeiltu, kiristetty 20nm
-Tankkipumppu uusi
-Sulakeboksi käyty läpi ja puhdistettu
-Uusi valkoinen polttoainerele
-Toista TPS:ää kokeiltu
-Jakopää uusittu
Koneesta katsottu myös puristukset, oli huippuluokkaa. Vain 280 tkm menty.
Vikakoodeja tulee 1-4-4 (puuttuva kuormatieto eculta) ja 3-1-1 (nopeus-signaali puuttuu). Näitä koodeja ei saa paikallaan kierrätettäessä eikä 1-vaihteella kiihdytettäessä. Vasta 2 tai 3-vaihteella isoilla kierroksilla lyö vian päälle.
Isoilla kierroksilla isommilla vaihteilla myös hieman empii 4-tonnin jälkeen ja voima vähän kateissa. Tulpat oli hieman valkoiset, eli laihalla kävisi..?
Sytkä tsekattu lampulla tyhjäkäynnillä, ennakko 12 astetta.
Voitte uskoa että järki alkaa kadota tän selvityksessä, mutta ratkaisu yritetään löytää ja auto kuntoon. Ja kun vika löytyy, se myös tänne kirjoitetaan.
Itsellä tulee enään mieleen väsynyt bensapumppu tai Bilteman sytkäkivi. Paineita katseltiin että virrat päällä tulee rajuja paineita. Harmi kun ajossa ei ole mahdollisuutta katsoa mitä näyttää..
Toista paineensäädintä myös kokeilin, ei apua.