Kulkukoira  Proturbo

Volvo on Call vaatii huollon

• 454 Vastauksia
  • 52447 Lukukerrat

laatija, arska777, Riihpa, Pannu82 ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Paikalla Riihpa

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo on Call vaatii huollon
« Vastaus #450 : tänään kello 14:40:01 »
Mietiskelin sitä, että olisiko kovat pakkaset aiheuttaneet varmistuspatterin vuodon ja sitten korroosion juotoksiin. Tai pakkaset muuten rikkoneet komponentteja/juotoksia.

Ohjelmistopäivitysten aiheuttamia vikoja en pidä todennäköisenä. Minulle tehtiin päivitykset 8/2025 ja moduuli kölähti 2/2026. Yhteysongelmia on ollut moduulissa aina, ennen ja jälkeen tuon elokuun päivityksen. Nyt tuli sitten lopullinen yhteysongelma.

Täällähän kirjoitti joku, jonka autoon ei oltu tehty päivityksiä vuosiin - oli itse huoltanut autonsa - silti moduuli pimeni tässä samassa rytäkässä.

Paikalla Pannu82

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #451 : tänään kello 15:06:33 »
Mietiskelin sitä, että olisiko kovat pakkaset aiheuttaneet varmistuspatterin vuodon ja sitten korroosion juotoksiin. Tai pakkaset muuten rikkoneet komponentteja/juotoksia.

Ohjelmistopäivitysten aiheuttamia vikoja en pidä todennäköisenä. Minulle tehtiin päivitykset 8/2025 ja moduuli kölähti 2/2026. Yhteysongelmia on ollut moduulissa aina, ennen ja jälkeen tuon elokuun päivityksen. Nyt tuli sitten lopullinen yhteysongelma.

Täällähän kirjoitti joku, jonka autoon ei oltu tehty päivityksiä vuosiin - oli itse huoltanut autonsa - silti moduuli pimeni tässä samassa rytäkässä.

Mulla ei myöskään oo päivitetty ja hyvin osasi mykistyä ilmankin

Paikalla Beagle

• Grand Luxe Touring
  • V90CC -17, Opel Vivaro -08, Polar husvagn 730BK
« Vastaus #452 : tänään kello 15:18:12 »

Minä avasin rikkoutuneen boksin. Ei silminnähden minkäänlaisia korroosion merkkejä piirilevyllä. Enkä usko että patteri on vuotanut ikinä kellään. On sen verran tiivisti teipattu, ettei sieltä edes pysty mitään vuotamaan. Tuo on jonkun insinöörin hätäpäissään keksitty veruke.

Edelleen uskon siihen chatgpt:n teoriaan, miksi moduuli hajoaa sisäisesti. Hajoaminen tehty tahallaan tai tahattomasti.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Paikalla Spa60

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #453 : tänään kello 17:17:38 »
Tänään todettu Volvolla, että boksi olisi vaihdettava. Lopetti toiminnan vuodenvaihteessa. 1600 asennettuna.
V60 D3 21 205tkm

Paikalla laatija

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #454 : tänään kello 19:15:28 »
Eli Volvosta pittää tehä kesäauto, jos raskii sen matopurkin vaihdattaa...  :-[

Carcom Oy  Elekma