Pakkasteoria lienee ontuva kyllä, mutta joku yhdistävä tekijä näillä on tilastollisesti varmaan pakko olla, kun näitä on levinnyt niin paljon. Ylläpitolaturin osallisuuteen on todella vaikea uskoa, tämän yli 5 vuoden omistuskauden aikana olen laittanut V90:seen ylläpitolaturin kiinni varmasti vähintään sata kertaa, koska auto seisoo pitkiä aikoja. Alijännitteestä en sitten tiedä, kerran olen onnistunut saattamaan sen verran alas jännitteen startissa, että SRS-valo pamahti tauluun, tästäkin tosin useampi vuosi aikaa.
Huomasin äsken, että meidän V90 ei ollu päivittänyt sijaintiaan sovellukseen muutamaan viikkoon, niin kävin kytkemässä sytytysvirrat päälle ja testasin sen jälkeen sovellusta niin yhteys pelasi, niin pääsin itse kuumotuksistani.
Olen tietoisesti jättänyt päivitykset ottamatta ja sovellus näyttää auton versioksi 2.2. Valtaosalla hajonneet VCM:t on vissiin autoista, joissa on 3.x softat. Tuskin tälläkään on tekemistä asian kanssa, mutta kuumeisesti yritän löytää jotain yhdistävää tekijää näille hajoamisille.