Carcom Oy  Elekma

Volvo on Call vaatii huollon

• 459 Vastauksia
  • 53138 Lukukerrat

Spa60, laatija ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Riihpa

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo on Call vaatii huollon
« Vastaus #450 : 13.02.2026, 14:40:01 »
Mietiskelin sitä, että olisiko kovat pakkaset aiheuttaneet varmistuspatterin vuodon ja sitten korroosion juotoksiin. Tai pakkaset muuten rikkoneet komponentteja/juotoksia.

Ohjelmistopäivitysten aiheuttamia vikoja en pidä todennäköisenä. Minulle tehtiin päivitykset 8/2025 ja moduuli kölähti 2/2026. Yhteysongelmia on ollut moduulissa aina, ennen ja jälkeen tuon elokuun päivityksen. Nyt tuli sitten lopullinen yhteysongelma.

Täällähän kirjoitti joku, jonka autoon ei oltu tehty päivityksiä vuosiin - oli itse huoltanut autonsa - silti moduuli pimeni tässä samassa rytäkässä.

Poissa Pannu82

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #451 : 13.02.2026, 15:06:33 »
Mietiskelin sitä, että olisiko kovat pakkaset aiheuttaneet varmistuspatterin vuodon ja sitten korroosion juotoksiin. Tai pakkaset muuten rikkoneet komponentteja/juotoksia.

Ohjelmistopäivitysten aiheuttamia vikoja en pidä todennäköisenä. Minulle tehtiin päivitykset 8/2025 ja moduuli kölähti 2/2026. Yhteysongelmia on ollut moduulissa aina, ennen ja jälkeen tuon elokuun päivityksen. Nyt tuli sitten lopullinen yhteysongelma.

Täällähän kirjoitti joku, jonka autoon ei oltu tehty päivityksiä vuosiin - oli itse huoltanut autonsa - silti moduuli pimeni tässä samassa rytäkässä.

Mulla ei myöskään oo päivitetty ja hyvin osasi mykistyä ilmankin

Paikalla Beagle

• Grand Luxe Touring
  • V90CC -17, Opel Vivaro -08, Polar husvagn 730BK
« Vastaus #452 : 13.02.2026, 15:18:12 »

Minä avasin rikkoutuneen boksin. Ei silminnähden minkäänlaisia korroosion merkkejä piirilevyllä. Enkä usko että patteri on vuotanut ikinä kellään. On sen verran tiivisti teipattu, ettei sieltä edes pysty mitään vuotamaan. Tuo on jonkun insinöörin hätäpäissään keksitty veruke.

Edelleen uskon siihen chatgpt:n teoriaan, miksi moduuli hajoaa sisäisesti. Hajoaminen tehty tahallaan tai tahattomasti.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Paikalla Spa60

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #453 : 13.02.2026, 17:17:38 »
Tänään todettu Volvolla, että boksi olisi vaihdettava. Lopetti toiminnan vuodenvaihteessa. 1600 asennettuna.
V60 D3 21 205tkm

Paikalla laatija

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #454 : 13.02.2026, 19:15:28 »
Eli Volvosta pittää tehä kesäauto, jos raskii sen matopurkin vaihdattaa...  :-[

Poissa Volvo xc T8

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #455 : tänään kello 10:05:23 »
Aika jännä että että yksikään moottoriaiheinen media ei ole uskaltanut kirjoittaa asiasta mitään? Suomi pieni maa, piirit pieniä.
Varmaan päivälehdet uskaltaisi tehdä juttua aiheesta.

Tiedetään varmasti Volvolla ja purkin valmistajalla mikä rikkoo kyseisen osan ja mikä osa aiheuttaa vian. En usko että Temusta tilattuja osia Volvo käyttää.

Voi olla että moni valitsee halvemman huoltoliikkeen jatkossa jos Volvo hoitaa asiat näin. ITSE AINAKIN.

Paikalla laatija

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #456 : tänään kello 10:12:28 »
Moottori-lehti on tekemässä juttua kun heille vinkkasin, haastattelivat minua juttua varten.

Poissa XYZ

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #457 : tänään kello 15:31:28 »
Tämä siis hajosi 3.1.2026 klo 13.40… ainakin silloin appi kertoo viimeisen sijainnin..

Sama vika

Ennen joulua muistelen että auton Volvo Cars appiin tuli päivitys - en tiedä liittyykö otsikon ongelmaan mitenkään.  Saattoi tulla asennusherja siinä ekalla yrityksellä, mutta asentui sitten.

Kännykän sovellus ilmoittaa että auton ohjelmisto on versio 3.7 ( toki ei pysty tarkastamaan versiota )

Auton sovellus menee yhdistetty tilaan, kun autolle jakaa verkkoa, ilman sitä ei yhdisty.
Muistelen että tuo yhteys ei hävinnyt heti päivityksen jälkeen, mutta hyvin pian sen jälkeen.
Kaikki muuten toimii, mutta autoa ei saa mitenkään etäohjattua.
Sovellus ei saa yhteyttä autoon ja auton puolella tulee "Volvo On Call Huolto tarpeen" herja.  VM 2017  Sensus.

Antaa herjat:
VCM-U105000 Lisäakun kestoika  ( akku vaihdettu vuosi sitten )
VCM-U106D00 Etäpäivitystä ei tallennettu
VCM-U107604 Mobiili modeemi. Järjestelmän sisäiset viat

SOS ja VOLVO On Call nappuloista yrittää soittaa, mutta ei saa yhteyttä minnekkään

Uusi boxi kuulemma maksaa pari tonnia

Poissa sinettimies

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #458 : tänään kello 15:53:32 »
Täällä hajosi VCM 5.2.2026
Volvo v90
Ohjelmistoversio: 2.7
Voc akku vaihdettu aikalailla tasan vuosi sitten.

Poissa Tuopp!

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #459 : tänään kello 16:39:30 »
Laitoin kumpaankin iltapäivälehteen uutisvinkin asiasta mutta ei ole mitään kuulunu.

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron