Tullaankohan tässä sekin vielä näkemään, että Volvo ei tule koskaan myöntämään, että heidän ohjelmistonsa tms. olisi aiheuttanut boksien hajoamisen. Asiakas kun ei sitä pysty mitenkään näyttämään toteen ja moduuleita on vaihdettu niin paljon, että totuuden myöntäminen kävisi epämukavan kalliiksi. Silloin olisi kysymys enää siitä, yritetäänkö edes rikkoutuneet toistaiseksi vaihtamatta olevat boksit laittaa kuntoon, vaikka se ohjelmistopäivityksellä lopulta onnistuisikin. Jos laitettaisiin, sitten paljastuisi, että näiden vikaantuminen olikin Volvon oman tyrimisen aiheuttama seuraus.
Jolloin vaihtoehto on, että Volvo vaikenee täysin koko asiasta ja päivittää vielä toistaiseksi ehjät boksit kaikessa hiljaisuudessa, jotta niitä ei enempiä hajoaisi. Hajonneiden omistajille lähetellään noita täysin turhanpäiväisiä samanlaisia sähköposteja. Olen kyyninen ja luulen, että hajonneiden VCM:ien omistajat saavat odotella maailman tappiin asti jotain temppua, jolla boksi saataisiin kuntoon. Ja sitä temppua ei oteta käyttöön, koska siitä tulisi niin paljon kysymyksiä ja vaatimuksia oman Volvo-veronsa 1800-2000 e maksaneilta asiakkailta, että homma on kivempi vaan yrittää haudata maton alle. Toivottavasti olen väärässä.
Tämä koko juttu olisi paljon helpompi sietää, jos olisi vaan käynyt huono tuuri ja olisin se yksi kymmenistä tuhansista Volvon omistajasta, jolla juuri tuo osa sattui hajoamaan. Mutta kun on tällainen koijaus menossa, ei vaan pysty sietämään.