S90 -98 lopetettiin E10 kokeilut koska 1,5v ajelun jälkeen starttaus ei ollut enää 2-3 puristuksen jälkeen, vaan sai startata 4-5 puristusta. Tosin, ajo oli muuttunut maantie painotteisesta nurkka-ajoon, eli tällä varmasti suurempi vaikutus.
Nyt ei ole volvo kyseessä, mutta "olympiakone" ja sylintereitä tusina kappaletta.
E10 ajeltu about 15tkm, toimii moitteetta, mutta on sytyttänyt moottorivikavalon (Bank 1+2 lean at idle), tosin uskon että vika on lievä imuvuoto tai likainen/viallinen IMM (koneessa 2kpl IMM). Kulutus on ollut 11,5L nurkilla/100km seka-ajossa. Autossa automaatti, jatkuva neliveto ja painoa XC90 verran, ja kulkupuoli parempi kun yhdessäkään tehdasvolvossa. Kokeiltu myös E85 (toimi, mutta eka kylmästartti sai ottaa 2x, toinen sit lähti heti) ja nyt meni tankillinen V-poweria. Vielä ei ole valo syttynyt V-powerilla (210km ajettu). Tosin E10 ajaessa syttyi vasta about 10tkm jälkeen.
Raportoin jatkotutkimuksista kun tiedän lisää.
Sen tiedän ainakin että kulutus kummassakaan pirssissä ei ole lisääntynyt E10 siirryttäessä. Starttausongelmat/laiha seos ovat ainoat ongelmat tähän asti.