Voin ihan käsi raamatulla sanoa että ainakin minun 2.5T -04 jos menee tankkamaan 95 tai jopa tuota E10 niin keskikulutus nousee noin litran/100km. Olen tämä todennut 3 kertaa. Sama asia on esiintynyt kun olen tankannut Huittisen S-marketin 98-jakajasta. Olen k.o. asiaa aikasemminkin täällä pähkäillyt joten sanokoot insinöörit sun muut tutkijat mitä tykkää minä uskon omia silmiäni ja rahapussia. Keskikulutus on ollut melko tarkkaan 9l/100km seka-ajossa ja jos olen tankannut tuolla em. paikassa sen jälkeen koko tankilisen kulutus on ollut 10,1-10,3 /100km.
Näissä eroissa ei ole mikään muuttunu tankillisen aikana muuta kuin tuo tankkauspaikka. Ei ajosuunnat, vuoden ajat, lämpötilat jne. Olen pari kertaa tehnyt senkin että kun olen lähteny Huittisista kohti Eurajokea ilman tankkausta olen nollannut tripin, kulutus on pysynyt sen jälkeekin 9 paikkeilla.
Epäilen vahvasti että k.o. ABC-jakamossa kusetetaan että 98€onkin todellisuudesa 95 tai sitten tuota E10.
Eurajoen ABC-tankatessa 98:a (tankkaa keskim. 3krt /kk) ei tuota kulutuksen nousua tullut.
Olen k.o. autolla ajanut 90 000km.
ps. Luovutan (hieman sydän verta vuotaen) tod näk. tällä viikolla auton liikkeeseen myytäväksi joten jos jollain on tarve hyvälle , huolletulle, "viattomalle" V70 niin ottakoot yht. YV:llä. Voin kertoa osoitteen mistä sitä voi kysellä.
Siirryn DSG/diesel auton käyttäjäksi joten poltooaineen kanssa ei kauheasti tarvi pähkäillä..

.