Tervehdys
Tuossa nyt pari päivää taistellut 850:n kanssa. Sellainen ongelma tuli eilen, että auto oli lämmin ja toimi ok. vaimo sammutti neuvolan pihaan ja lähtiessä ei enää käynyt ku ehkä 3:lla pytyllä. No minä hain uudet tulpat ja vaihdoin ja pelas taas. Tänä aamuna lähdin töihin ja toimi ok. Lähdin syömään toimi ok. Kun olin lähdössä takas töihin ei taas käynyt ku ehkä 4:llä pytyllä. Tulipa tätä lukiessa mieleen, että voisko ongelma olla juurikin tuo aine mitä tankissa on, kun muistaakseni tuota alkoholibensaa viimeksi laitoin. Tulpat oli eilen mustan näköisiä ja ei mielestäni koskaan ennen ole ollut noin mustia vaihdettaessa...
Onkohan kellään saman tyylistä ongelmaa ollu??
Moi.
Kylläpä on. Viime viikolla töihin mennessä V70 -97 2.4T sammui kesken ajon eikä enää käynnistynyt vaan akku meni tyhjäksi. Yritimme käynnistää kaapeleilla, mutta turhaan, joten hinasimme auton korjaamolle. Iltapäivällä korjaamon esimies soitteli ja kyseli, että mitä mönjää olet laittanut tankkiin? Vastasin,että tankkasin viimeksi vajaat 60 litraa 95 E10:ä. Muuten ensimmäistä kertaa ja ehdin reilut 30 litraa polttaa koneessa parin viikon aikana. Dieselpistoolihan ei edes mahdu tankin aukosta sisään. Tankki tyhjennettiin ja putket puhdistettiin ja asiaa tutkittiin enemmän. Tulpat olivat kuulemma kuin tervassa kastetut ja mäntien päällä oli paksu karstakerros. Virranjakajakn kansi oli öljyssä ja piti vaihtaa kuten tulpatkin. Nyt olen ajanut kolme päivää 98:lla eikä ainakaan vielä ole ollut ongelmia. Korjaamon epäili polttoainetta. Etanoli kovettaa venttiilin kumit ja venttiillit eivät palaudu ala-asentoon, jolloin öljyä pääsee palotilaan ja vähän muuallekin. Naapurikorjaamolla oli ollut kuulemma kaksi vastaavantapaista juttua Volvolla. Ne, joilla on ollut samanlaisa kokemuksia E10:stä, kirjoitelkaa niistä. Ajattelin olla yhteydessä Teboiliin ja kysellä,
kuka korvaa vahingon. Tällöin olisi hyvä, kun olisi useita samanlaisia tapauksia, joihin voisi vedota. Eli kyseessä ei näyttäisi olevan mikään sattuma.