Käsittämätöntä vetää tällaista linjaa. Eiköhän pahinkin skeptikko vois myöntää jotain seurausta olevan, jos näin suuri joukko on kokenut vikoja ja vaivoja tulevan. Aiemminkin olen sanonut ettei varmastikaan joka autossa ole mitään vaikutusta kummalla ajaa, mutta on kyllä turha väittää ettei voi tulla mitään. Uudemmissa varmasti vähemmän ongelmia esim mun -95 malliin tuli seuraamuksia, mutta -98 mallissa en ole huomannut mitään... Omassa autossa merkit oli kyllä niin selvät, että jotain merkittävää eroa on tapahtunut. Turha kenekään täällä on rueta suuta repimään mutu tuntumalla...
En minä mututuntumalla revi suuta enkä yritäkään väittää, etteikö ihan oikeitakin ongelmia tästä uudesta polttoaineesta olisi.
Pysyn silti edelleen kannassani, että merkittävä osa näistä esson baarissa kuulluista jutuista, kuinka uusi bensa hajoitti koneen, on silkkaa hölynpölyä. Ja että uuden polttoaineen myötä on voinut tulla ns. piileviä vikoja esiin mm. sytytyksen osalta.
E5 -> E10 ei nyt ole mikään maata mullistava muutos.
Mutta en ole silti mitenkään innoissani siitä, miten tätä muutosta on ajettu valtiovallan toimesta ja en ole kovin vakuuttunut tämän uuden bensan ympäristövaikutuksistakaan. Koetan vaan hieman peräänkuuluttaa sitä tolkkua tähän keskusteluun, ihan maalaisjärjellä ajateltuna esim. tarinat siitä kuinka "välittömästi tankilta lähdön jälkeen alkoi nykiminen ja vikavalo syttyi" ovat joko pskapuhetta tai vahvasti liioittelua. Pelkällä putkissa olevalla bensalla kun ajaa useamman kilsan.