Kulkukoira  Proturbo

Ratinlämmitin kylmeni?

• 3 Vastauksia
  • 461 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Munkka

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Ratinlämmitin kylmeni?
« : 18.12.2024, 19:12:43 »
Xc40 2018 d4 r-desing kyseessä ja ratinlämmitin ei toimi enää. Merkkiliike tutki eikä saanut muuta selvyyttä kun että virta ei kulje. Vaatisi tarkempaa tutkimista ja etenemistä johtoja pitkin jotta löytäisi mistä kohdasta virta ei kulje. Sulake on ehjä.

Onko näissä jokin muita todennäköisempi paikka mistä piuhat antautuu? Itse tietysti epäilen ratin kierukkaa mutta en heti viitsisi sitä irroitella jos jokin ”helpompi” paikka olisi tyypillinen. Tarkoitus siis ehkä itse korjailla, tai melkein itse 8)

Vähän ihmetyttää että tuolle katkokselle ei kunnollista syytä tai paikkaa löydy merkkihuollon testerillä, kai tuolla jokin ohjainboxikin on.

Poissa taffu

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: Ratinlämmitin kylmeni?
« Vastaus #1 : 19.12.2024, 22:24:39 »
Omassa aikoinaan rele vain naksui mutta ratti ei lämmennyt, kuulemma tyyppivika ja takuuseen korjattiin. En kyllä yhtään tiedä mitä vaihtoivat.

Poissa Munkka

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 21.12.2024, 20:07:08 »
Rele tietty voisi olla yksi vaihtoehto. Missähän se sijaitsee kyseisessä autossa? Näyttää netistä löytyvän tosi huonosti tuommoinenkin asia, saati sähkökuvia ko. autoon.

Poissa Munkka

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 23.12.2024, 11:05:21 »
Taitaapi olla transistorisäätöinen tuo ratinlämmitys. Suurehkolla varmuudella mikään sulakeboksin rele ei ohjaa ratinlämmitystä. Tämä vartin perehtymisen jälkeen, voin olla väärässäkin.
Jossain lienee jonkinlainen piirilevy, ohjainlaite, tuolle ratinlämmitykselle.
Täytyy etsiskellä sähkökuvia järjestelmästä joskus kun on paremmin aikaa ja auto enempi kotosalla kun maailmalla.
Jos jollain kuitenkin on tietoa näiden -18 ja uudempien Volvojen ratinlämmityksen toteututtamisesta niin tietoa saa epäröimäti jakaa, tuskin tämä Volvo on ainut mistä ratti kylmenee.

KL-varaosat  Race.fi