Elekma  Autoracing

Webaston päivitys TT V >> TT VEVO (Volvon ja Fordin Webastot)

  • 27 Vastauksia
  • 2318 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Praats

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Tästä aihepiiristä löytyy useampia aiheita ja varmaan tähänkin vastaus, mutta kirjoitan kuitenkin, koska en ole saanut varmaa vastausta edes Volvolta.

Eli XC70 MK3- koppanen vm2008 on kyseessä ja Webasto TT V lopetti toiminnan. Palopään keraaminen osa halkesi. Sain kaverilta Mondeosta TT VEVO:n edullisesti ja nyt mulle jäi vähän auki , saako sen ohjelmoitua VIDA:lla Volvoon. Volvon korjauksiin erikoistunut firma ei osannut sanoa eikä myöskään Webasto valtuutettu huoltoliikekkään. Mutta kun Volvon merkkikorjaamokaan ei osannut sanoa kun että luusisi onnistuvan, niin tässäpä sitä nyt ollaan. Volvo ja Ford tekivät samoja osia nimellä FoMoCo, mutta toki ne on eri aitoja. Mondeon VEVO:ssa oli vuosiluvut  2011, 2012, 2013. VIDA ohjelmointi maksaa 150€ ja en kyllä viittis lähteä kokeilemaan. Toki jos Sininen ei ote hintaa epäonnistumisesta, niin sittenhän se on sama, toki turhaa asennustyötä.

On myös näillä palstoilla ollut kirjoituksia, että Volvoista purettu EVO:kin kävisi ja on paljon luotettavampi. Mutta nyt mulla on se VEVO.

Alla pari kuvaa:
- Mondeosta puretussa Webaston asennuslevyssä lukee: FoMoCo: AG9N-18K463-AE, 31332495 ja Webasto 9022732B ja itse Webastossa: Part-No 9022288B.
- yhdessä kuvassa ohjauskortin kannessa oleva lappu, jos siitä joku jotain saa irti.








Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3021
  • www.vrcf.fi
Onnistuu ohjelmointi, autoon täytyy asentaa uudempi ohjelmisto jotta tuo vevo toimii, pitäisi olla kyllä volvolla tiedossa.. Aika erikoinen että lopetti kokonaan toiminnan, monessa mukaanlukien omassa on tuo keramiikka halki ja silti toimivat. Olisko nyt vain 800h lukko päällä tuossa tt-v:ssä

Poissa Praats

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Ei ollut ku 620h. Kun avasin paketin, niin palopesä oli märkä. Ja se keramiikkaoaketti halki, mutta kasassa. En osaa sanoa sit. Menin avaamaan sen keramiikkaosan, niin levis käteen.

Hyvä kuulla, että onnistuu ohjelmointi Mondeon VEVO:oon. Laitan kasaan. Sit on puheita, ette PA- pumppuakaan tarvis vaihtaa DP40>DP42? Sen kyllä hommasin, jos saan vaan asennettua.

Poissa Ande92

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 460
  • www.vrcf.fi
Tämän lopputulos kiinnostaa kovasti. Tuo oma webasto laittaa melkoisen käryn käynnistäessä kabiiniin, mutta toistaiseksi se vielä toimii muuten moitteitta. Nuo Fordista puretut Vevotkaan ei näyttänyt edes maksavan maltaita maailmalla.
Volvo s80 D5 Summum-11
Volvo s80 D5 Summum-07
Volvo s80 2,4i Momentum -05

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3021
  • www.vrcf.fi
Sulla on se webaston pakoputken haitari risa jos käryyttää tai ilmanotto tukkeessa, helppoja korjata.

Poissa Ande92

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 460
  • www.vrcf.fi
Sulla on se webaston pakoputken haitari risa jos käryyttää tai ilmanotto tukkeessa, helppoja korjata.

Haitariosan katoin viime kesänä, ja siinä ei ollut vikaa. Mistäs tuon ilmanoton voisi helpoiten katsoa läpi?

Tosiaan alussa käynnistyessä käryttää, mutta kun lämpeää, niin savua ei näy käytännössä ollenkaan. Tuo kabiiniin tuleva käry on juurikin käynnistynisen yhteydessä ja huuhtoutuu pois ~15min aikana käynnistyksen jälkeen
Volvo s80 D5 Summum-11
Volvo s80 D5 Summum-07
Volvo s80 2,4i Momentum -05

Poissa Praats

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Soitin Volvolle (paikkaa en hygieenisyistä viiti mainita). Samalla Jak900:lle viesti ja kysymys, mihistä Volvon huollosta saisi varman tiedon?

Eli kerroin tasan tarkkaan kaikki yksityiskohdat; eivät luvanneet varmuudella, onnistuuko. Jos ohjelma menee läpi, kustannus 166€, ellei mene läpi, tulee 80€:n maksu joka tapauksessa. Kerroin, että Volvolla pitäs olla tieto, että onnistuu, ei ollut huollolla (esimies?) mielenkiintoa lähteä selvittämään muulta, vaan toimitaan paikallisesti. Kaveri ymmärsi pointin, että eihän tämä vastaus varmaan hyvältä kuulosta, mutta näillä mennään.

Nol huh huh, onhan tämän touhua! Nyt sitten mietin, otanko 80€ riskin, vai varmistanko muualta Volvon huolloista. Ei ole lisä-asiakkaista tarvetta vissiin. Kirjoittelen myöhemmin , miten kävi.

Poissa Kaide69

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Morjens

Kysäiseppä volvoon keskittyvältä Tervashongalta aiheesta.

https://www.tervashonka.fi/

Itse aikoinaan sitä käyttänyt kun suht lähellä silloin asustelin.
Nykyinen kulkupeli XC70 D5 AWD -06

Seisonnassa V70 -03
Seisonnassa S60 -07

Poissa Praats

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Kysyin Tervashongalta, eivät olleet asiasta varmoja

Poissa Praats

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Käytin tänään autoni Volvolla Webaston päivitysajossa. Eli 2011 vuoden Mondeossa ollut Webasto TT-VEVO lähti toimimaan v2008 XC70:ssä.

Eli Jak900 oli oikeassa, ainakin noiden ikäluokkien Fordien ja Volvojen Webastot saadaan toimimaan ko autoissa.
En tiedä sitten, mihin vuoteen saakka näin on.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1494
  • www.vrcf.fi
Sama Fomoco tarra oli omassakin Vevossa vaikka se oli 12 vuoden V70 lähtöisin.
« Viimeksi muokattu: 18.01.2025, 11:18:49 kirjoittanut Kojontti »
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Praats

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
ok, hyvä tietää.  Voinee olla sitten eri juttu, jos ei FoMoCo - tarraa enää ole >> eli tyyliin v13++ autot??

Poissa Praats

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
No niin. Eipä ole tämä asia vielä loppuun käsitelty- koska eipä syttynytkään Webasto. Tästä samasta aiheesta on kirjoitettu täällä: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=74362.msg1061657924#msg1061657924. Eli vikakoodi CPM-B103392 ilmestyi.

Eli päivitysajo oli ok, nyt vasta kelien kylmennettyä ajoin testaamaan toimintaa. Komento menee perille ihan ok, puhaltimet yms. käynnistyvät, pakoputkesta tulee kylmää ilmaa, naksutus kuuluu (tuleeko PA-pumpusta?). Puhallinnopeus kiihtyy välillä.. ei tule mitään savua mistään. Sitten puhallinnopeus vähenee> taas kovenee (yrittääkö 2. kerran?) >>lopulta sammuu.

Eli mullahan vanha Fordista purettu (toimivana-näin kerrottiin) VEVO, uudelleen koodattu V>VEVO autooni, kaikki ok tähän asti. Koko Webasto on ollut mulla purettuna- ei karstaaa, ei tukkeumia  ilma/pakoputkessa ei pitäs olla tukkeumia, mittasin myös hehkun ja vastusarvo taisi olla alle 1 ohm.

PA-putkesta tullutta dieseliä en ole tarkistanut- pitääkö vielä se irrottaa ja testata- tulikohan kunnolla kiinni- saako ilmaa? En ole vaihtanut PA-pumppua- ainakaan vielä- koska paljon on puhuttu, että DP40:lla toimii.

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3021
  • www.vrcf.fi
Onko se polttoainelinja täytetty?

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2900
No niin. Eipä ole tämä asia vielä loppuun käsitelty- koska eipä syttynytkään Webasto. Tästä samasta aiheesta on kirjoitettu täällä: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=74362.msg1061657924#msg1061657924. Eli vikakoodi CPM-B103392 ilmestyi.

Eli mullahan vanha Fordista purettu (toimivana-näin kerrottiin) VEVO, uudelleen koodattu V>VEVO autooni, kaikki ok tähän asti. Koko Webasto on ollut mulla purettuna- ei karstaaa, ei tukkeumia  ilma/pakoputkessa ei pitäs olla tukkeumia, mittasin myös hehkun ja vastusarvo taisi olla alle 1 ohm.
Kokeilitko puhaltaa polttoaineputkeen palopesän suuntaan? Mulla on ollut 2 kertaa VEVO toimimaton samoilla oireilla ja silloin on ollut polttoaineputki täysin tukossa. Palopesä ilmeisesti karstoituu sillä tavoin. Siihen auttaa, kun lämmittää palopesän / polttoaineputken punaiseksi ja sitten paineilmaa polttoaineputkeen. Toki ilmalukko polttoainepumpussa voi tehdä samat oireet.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

 

Proturbo  Autodiagnoosi