Samppasport  Futurez

Mitä johtopäätöksiä pitää vetää??

• 31 Vastauksia
  • 3429 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa D5GT

• Turbo
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitä johtopäätöksiä pitää vetää??
« Vastaus #15 : 22.01.2025, 20:27:25 »
Kukaan ei huutele positiivisista asioista. Sähköpaketti on aika varma laitos ja kuluu huomattavasti vähemmän kuin bensakone... Ehkä nämä ovatkin voittajia loppujen lopuksi.
Ei noi vitoskoneetkaan uutena olleet mistään kotoisin - joillekin vinokone on edelleen se ainoa oikea :)

Oma johtopäätös on, toistaiseksi näyttää hyvältä - katsotaan 5-10v päästä. Priukset ei taida ola ihan hirveässä maineessa. Vielä pienempi akku ja syklejä tulee takuulla tiuhempaan - joo, eri tekniikka ;)

Poissa Huikkoster

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #16 : 22.01.2025, 20:50:44 »
Kun nyt tuon Priuksen mainitsit niin ihmettelen miten tuon akut voi kestää jos lataussyklit ratkaisee.

Ajoin tänäänkin kauppareissulla Priuksen 1kwh Li-ion akun neljästi täydestä tyhjäksi. Tai no näyttää pyörivän 30-80% välillä mutta silti syklejä tulee järkyttävä määrä.

Ehkä johtuu maltillisesta tehosta mitä tuosta saa ulos? Ei pelkällä sähköllä kehtaa kenenkään edessä kiihdyttää :D.

Poissa volvoandy

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
« Vastaus #17 : 22.01.2025, 21:07:48 »
Kävin tosiaan kattomassa vaan ihan mielenkiinnosta (lähinnä just huoltojen jne osalta) viime lauantaina yhtä XC90 T8, kun alkoi tuo tekniikan kestävyys kiinnostamaan... Oli joku saksan/hollannintuonti ja sieltä sitten Suomeen ajoon. Tämä nyt ei siis varsinaisesti liity tuohon aloitusaiheeseen, mutta laitetaan nyt ikään kuin kokemuksena. Tämä yksilö myynnissä siis n. 292tkm ajettuna ja hintapyynti vähän alle 29t€...
Oli aika rapsakat n. 85tkm ajeltu vajaa pari vuotta eikä öljynvaihtoa välissä tai ei ainakaan huoltokirjassa :P Elikhäs kyllä nuo T8t kuitenkin kestää ja tuskin tuotakaan kauheana latailtu.
Jos bensalla ajelee, niin eihän se sähköinen voimalinja siitä kauheana kai kulu? Ei noita kilsoja muuten voi selittää. Mulla tuo auto olis kyllä jääny ostamatta, mutta on sitä kaikenlaisia noita plugari-Volvojakin näköjään myynnissä.

Nuo vikailmoitukset saattoivat johtua siitä, että aluksi ei autoon päässyt, avaimista patterit tms lopussa ja löivät boosterilla tms käyntiin. 12V akku ollu vissiin ihan kaputt, kun seissy pihassa pitkään tjsp.
« Viimeksi muokattu: 22.01.2025, 21:39:57 kirjoittanut volvoandy »
1. XC60 T8 TE MY2020 129tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. 2 edellistä Volvoa :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa LendZi

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #18 : 22.01.2025, 21:27:45 »
Kävin tosiaan kattomassa vaan ihan mielenkiinnosta (lähinnä just huoltojen jne osalta) viime lauantaina yhtä XC90 T8, kun alkoi tuo tekniikan kestävyys kiinnostamaan... Oli joku saksantuonti ja sieltä mennyt Ruoåttiin sekä siitä Suomeen ajoon. Tämä nyt ei siis varsinaisesti liity tuohon aloitusaiheeseen, mutta laitetaan nyt ikään kuin kokemuksena. Tämä yksilö myynnissä siis n. 292tkm ajettuna ja hintapyynti vähän alle 29t€...
Oli aika rapsakat n. 85tkm ajeltu vajaa pari vuotta eikä öljynvaihtoa välissä tai ei ainakaan huoltokirjassa :P Elikhäs kyllä nuo T8t kuitenkin kestää ja tuskin tuotakaan kauheana latailtu.
Jos bensalla ajelee, niin eihän se sähköinen voimalinja siitä kauheana kai kulu? Ei noita kilsoja muuten voi selittää. Mulla tuo auto olis kyllä jääny ostamatta, mutta on sitä kaikenlaisia noita plugari-Volvojakin näköjään myynnissä.

Ja huoltokirja hollanniksi? Melkoinen kiertopalkinto

Poissa volvoandy

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #19 : 22.01.2025, 21:41:02 »

Joo hollantiahan tuo huoltokirjan alkupääkin oli sekä nuo huoltomerkintälaatikot eli ei olekaan Saksasta alunperinkään. Melko mielenkiintoinen tapaus kyllä.
Mutta kestää kestää ja kovaan ajoon :2funny:
1. XC60 T8 TE MY2020 129tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. 2 edellistä Volvoa :
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Scraab

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #20 : 23.01.2025, 08:58:35 »

Taitaa tuo 172 tuhannen huolto olla jo supisuomalainen: Ö + S  :)

No, Suomi on Euroopan ”Kongo”, jos tällainen ilmaisu sallitaan. Tänne rahdataan muiden hylkäämät ajokit, eikä kaikkien historia todellakaan ole kunniakas ELK.

Vastikkeeksi suomalainen vauraus valuu yritys kerrallaan ulkomaille, eikä täällä todellakaan tulevaisuus näytä ruusuiselta. Ei kuulu uuden /uudehkon auton osto enää omiinkaan suunnitelmiin.

Poissa volvoandy

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #21 : 25.01.2025, 14:37:43 »
Taitaa tuo 172 tuhannen huolto olla jo supisuomalainen: Ö + S  :)
No, Suomi on Euroopan ”Kongo”, jos tällainen ilmaisu sallitaan. Tänne rahdataan muiden hylkäämät ajokit, eikä kaikkien historia todellakaan ole kunniakas ELK.
Vastikkeeksi suomalainen vauraus valuu yritys kerrallaan ulkomaille, eikä täällä todellakaan tulevaisuus näytä ruusuiselta. Ei kuulu uuden /uudehkon auton osto enää omiinkaan suunnitelmiin.
Juu näytti näin just olevan, että Ö+S oli eka Suomessa, sitä ennen oli ollut Hollannissa 22149km, 44747km, 98565km! (siis 50tkm väli!), 133833km ja 169164km huollot ennen Suomeen tuloa.
En minä tiedä pitääkö olla huolissaan suomalaisten elintasosta suhteessa uudehkojen tai varsinkin uusien autojen oston suhteen, ens osaa kyllä tulkita, mutta onhan tuossakin jotain ns. huolloissa väärin tehty
auton Suomeen tultua. Tai liekö kattonut tuota 98-133 väliä, että antaa mennä vaan... Joka tapauksessa pidän toisaalta hyvänä tuota ruoåttintuontien kasvamista, Kruunu on halpa Euroon nähden, mutta
onhan meillä tuo autokauppa jotenkin vääristynyt uudet vs. käytetyt? Elikä toisaalta hyvä, että Ruoåttista kärräävät kohtuu vähän ajeltuja leasing-autoja Suomeen (Ruoåttisahan myyään Volovojakin periaattessa
enemmän mitä meillä kaikkia uusia autoja yhteensä?) joten täällä käytettyjen autojen markkinat jyllää jne. Sitten on taas eri asia se, että käytetyissä alkaa vikoja esiintyä. Onhan sekin tietyllä lailla huoltoliikkeille
hyvä asia ja töitä riittää sekä säilyy. Ja ymmärtääkseni luonnolle sekä kuluttamiselle on hyväksi, että vaihdetaan käytetty käytettyyn kuin että aina ostettaisiin käytetyn jälkeen aina uusi auto? Eihän siinäkään mitään
järkeä periaattessa ole. Itellä on ollut omien autojen historian aikana ainoastaan 1 uusi auto eli sen suhteen on tullut tehtyä aika montakin ekotekoa. Näin ainakin ite ajattelen. Ja autojen sekä akkujen kierrätyksen pitää
oleellisesti parantua, että voidaan puhua todellisesta ympäristöystävällisestä kuluttamisesta autojen suhteen. On kai tuo Suomessa kohtuu hyvällä tolalla sekin eli osataan kierrättää niitä raaka-aineita mitä romutukseen jne
päätyy ja kyllähän meillä sitä akkujenkin kierrätystä vissiin koetetaan tosissaan kehittää?
Samoilla linjolla olen Scraab sinun kanssa siitä, että firmoista/pääomasta suuri osa valuu jo muualle ja ollaan sitten ylpeitä täällä siitä, että "yritystoiminta pelastettu ja matka jatkuu" vaikka suurin osa menee sitten omistajien pussiin...
Valtionohjauksessa ja omistajarakenteissa on tehty jo ajat sitten jotain väärin tai sitten vs. Ruoåtti heillä on vain "kapiteeliä" rustailla noita omia kuvioitaan ja pärjätä Nårjasta nyt puhumattakaan... Valtavat öljyvarannot. Meillä ei ole vaan nallekarkkien jaossa käynyt niin yhtä hyvä tuuri :-[
« Viimeksi muokattu: 25.01.2025, 14:40:29 kirjoittanut volvoandy »

Poissa Mikko Pöllönen

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #22 : 26.01.2025, 11:51:57 »
Otanpa itsekin ensimmäistä kertaa osaa tämän foorumin keskusteluun, kun aihe puhuttaa, tervehdys vaan kaikille.

Oma anti keskusteluun on ehkä se, että suurin ongelma hybridien kestävyydestä puhuttaessa tuntuu olevan niillä, kenellä sellaista ei ole. Olen omistanut V90 T8:n nyt vuoden päivät ja ainoa rasittava piirre on ollut kun yksi jos toinen tulee höpöttämään, miten on huono tällainen Volvo on kestämään. Olen ehtinyt 24 vuoden autoiluhistorian aikana ajella monenlaisilla autoilla. Volvojakin ollut monta. Edellisen V70 awd:n ominaisuuksista kukaan ei tullut tarinoimaan, vaikka erilaisia heikkouksia siihenkin liittyi. Minusta käyttövoimakeskustelu kuten koko some on ylikuumentunut ja influensereilla on hirmuisesti vaikutusvaltaa. Tämän hetken keskustelussa korostuu vastakkainasettelu, jossa on vain oikea ja väärä. Itse olen koittanut tätä somea vähentää, kun ei sitä meinaa jaksaa.  :idiot2:Minulle riittää, että saan itse valita autoni jatkossakin.

Minulle T8 on ollut tosi kiva laite D4:n jälkeen ja V90 kyyti on herraskaista inscription varusteiden kyllästämänä. Helposti paras autoni tähän mennessä. Koen myös, että vähän ajetun hybridi-volvon hinta-laatusuhde on tällä hetkellä hyvin kohdallaa. Voimalinjan toteutus puskee esiin liukkaalla joissain tilanteissa, mutta sen kanssa pystyn elämään. Kaikkia koneita pitää huoltaa, niin hybridejäkin. Mieluummin enemmän kuin vähemmän. Jos menee rikki, niin korjataan.

Poissa 8-pätkä

• Grand Touring
« Vastaus #23 : 26.01.2025, 17:21:59 »
suurin ongelma hybridien kestävyydestä puhuttaessa tuntuu olevan niillä, kenellä sellaista ei ole.

Sama tuntuu pätevän adblue-laitteilla varustettuihin dieseleihin. Aika usein saa kuulla miten sellaista ei voi ikinä ostaa kun siihen voi tulla jotain vikaa.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Volvorules

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #24 : 28.01.2025, 12:05:05 »
Otanpa itsekin ensimmäistä kertaa osaa tämän foorumin keskusteluun, kun aihe puhuttaa, tervehdys vaan kaikille.

Oma anti keskusteluun on ehkä se, että suurin ongelma hybridien kestävyydestä puhuttaessa tuntuu olevan niillä, kenellä sellaista ei ole. Olen omistanut V90 T8:n nyt vuoden päivät ja ainoa rasittava piirre on ollut kun yksi jos toinen tulee höpöttämään, miten on huono tällainen Volvo on kestämään. Olen ehtinyt 24 vuoden autoiluhistorian aikana ajella monenlaisilla autoilla. Volvojakin ollut monta. Edellisen V70 awd:n ominaisuuksista kukaan ei tullut tarinoimaan, vaikka erilaisia heikkouksia siihenkin liittyi. Minusta käyttövoimakeskustelu kuten koko some on ylikuumentunut ja influensereilla on hirmuisesti vaikutusvaltaa. Tämän hetken keskustelussa korostuu vastakkainasettelu, jossa on vain oikea ja väärä. Itse olen koittanut tätä somea vähentää, kun ei sitä meinaa jaksaa.  :idiot2:Minulle riittää, että saan itse valita autoni jatkossakin.

Minulle T8 on ollut tosi kiva laite D4:n jälkeen ja V90 kyyti on herraskaista inscription varusteiden kyllästämänä. Helposti paras autoni tähän mennessä. Koen myös, että vähän ajetun hybridi-volvon hinta-laatusuhde on tällä hetkellä hyvin kohdallaa. Voimalinjan toteutus puskee esiin liukkaalla joissain tilanteissa, mutta sen kanssa pystyn elämään. Kaikkia koneita pitää huoltaa, niin hybridejäkin. Mieluummin enemmän kuin vähemmän. Jos menee rikki, niin korjataan.

Ok. Eli ne on Kokkolan kaverin päässä, hyvä tietää ja nyt ei muuta ku kovaa ajoa.

Poissa kipisara

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #25 : 28.01.2025, 18:09:55 »
Sama tuntuu pätevän adblue-laitteilla varustettuihin dieseleihin. Aika usein saa kuulla miten sellaista ei voi ikinä ostaa kun siihen voi tulla jotain vikaa.

Valitettavasti sekin aina välillä iskee jonkin nilkkaan. https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=147375.0

Poissa FinnDRZ

• De Luxe
  • *
« Vastaus #26 : 28.01.2025, 18:18:43 »
Vedän sellaisen johtopäätöksen, että otsikko on huolellisesti mietitty, ja aihetta kuvaava....   

Ja esson baarissa kaikki viat autossa kuin autossa, käyttövoimasta riippumatta, johtavat tuhansien remontteihin.

Poissa laatikkovika

• Turbo+
  • Global alligator
« Vastaus #27 : 28.01.2025, 19:17:24 »
Otsikkohan on erittäin mainosmiesmäinen. Herättää mielenkiinnon että mitähän tuolla ajetaan takaa.
No, ei kai se ihan nyt ohjeiden mukainen ole mutta eipä täällä moni muukaan asia ole niinkuin esim tämä kirjoitukseni mutta kun otsikko on tuo niin sehän menee kategoriaan. :)
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Volvorules

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #28 : 02.02.2025, 22:34:06 »
Otsikkohan on erittäin mainosmiesmäinen. Herättää mielenkiinnon että mitähän tuolla ajetaan takaa.
No, ei kai se ihan nyt ohjeiden mukainen ole mutta eipä täällä moni muukaan asia ole niinkuin esim tämä kirjoitukseni mutta kun otsikko on tuo niin sehän menee kategoriaan. :)

Mainosmies en ainakaan ole. Aloituksessa ajetaan ihan sitä takaa mitä siinä kirjoitetaan. Ei ole mitään salaliitto teoriaa. En nyt oikein ymmärrä, että ei ole ohjeidenmukainen, oletkohan sä oikein lukenut tuota aloitusta.

Poissa laatikkovika

• Turbo+
  • Global alligator
« Vastaus #29 : 03.02.2025, 12:24:13 »
Lukenut olen mutta ohjeiden mukaan otsikosta pitäis käydä ilmi edes ketjun aihe.
Siis mitä siinä käsitellään. Nyt se pitää lukea aloitus postauksesta. Aiheita kun selaa niin nyt tuo ei kerro yhtään mitään.

Ei se multa pois ole jos otsikoit noin mutta selvyyttä tois tuo otsikon muuttaminen sopivammaksi.
Tähän vois joku valvoja ilmaista mielipiteensä kun muutenkin kyttäävät kirjoituksiani ja pyyhkivät ne helvetin kuuseen elleivät pysy tiukasti aiheessa.
Minä kun kirjoittelen vaan kaikkee turhaa. :)
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

KL-varaosat  Race.fi