Hei, auto on tosiaan v40 2.0 t4 -01 aj.362tkm, joka tuli haettua kouvolan akselilta joulukuussa, autolla kerkesin ajelemaan reilu 3000km kunnes alkoi moottorista tyhjäkäynnillä kuulumaan kilisevää ääntä parin ripeähkön vedon jälkeen.. edellinen omistaja vaihtanu kiertokange laakerit pari vuotta sitten.. Noh autoa tutkittiin parin kaverin kanssa ja ääni kuulostais että alakerrasta tulee, ei muutako viimeiset 20km ajamalla kilisten kaverille ja öljypohjaa auki, sieltähä se paljastui, kiertokange laakerit oli jälleen loppu, fixukselta uudet std laakerit 162e ja siihen uus öljysuodatin + mobil1 öljyt, moottori kasaan samassa järjestyksessä ku osat otettu autosta, muutama tunti työtä ja ensi käynnistys.. Nythän tästä vasta kolina kuuluukin... sammutus, mitä helv, mikä tähän nyt tuli, no päätös että vaihdetaan kokonaan vähemmä ajettu moottori tilalle





Nelos sylinterin männässä reunoissa osumaa, jotain on pyöriny välissä?
Kannesta venttiilit ehjänä ja muutenki siistit, kannen tasossa 4:sylinterin palotilan reunoissa jälkeä?






Onneks löytyi hyvillä kilsoilla
B4204T5 moottori joka on toimivana purettu, haettu tampereelta viikko sitten, siihen vielä mätänetistä perus huolto-osat, jakopääsarja, moniurahihna pyörinee, tiivisteitä, antureita, tulpat yms. Vakio 14T ahtimesta yllätys pakopesä halki parista kohtaa ja laippa halki myös ulkopuolelta ja siivet saanu osumaa.


Nettiä selatessa löytyi:
TD04HL-19T 6# T25 ahdin, vaatii ilmeisesti hieman muokkausta.

B4204T5 Aj.260tkm 300e

Sit alkais olemaa perus huolto tehtynä, jakohihna kaikkineen 250e

Seuraavaksi alkoi moottorin vääntäminen paikoilleen, muutamat tunnit vierähti.
Turbo asennettu, vesiputket lohkoon, pakosarja ja muutamat johdot paikoilleen.

Apulaitteet saatu paikoilleen uudella hihnalla, imusarja on viimeinen asennus suuttimilla


Se alkais olemaan ensi käynnistystä vaille tämä remontti, enää jäähärit + öljyt moottoriin


Noh, auto käynnistyi muutamaks sekunniks todella huonosti käyden, MITÄ NYT?
Vvt pyörän ajoitus vituillaan, tässä se huomataa ku tohinalla tehdään hommia..
Ois pitäny tarkistaa ajoitusmerkit kunnolla vanhasta moottorista ennen remonttia :/

Ei muutako jakohihna pois paikaltaan ja kääntää vvt pyörän ajoitusta pari hammasta takaspäin.
Tekemällähän näitä oppii, mukavat kelit on ollu tehdä moottori remonttia, vaikkakin ulkona

