Kulkukoira  Proturbo

Kromi osat mustaksi

• 3 Vastauksia
  • 395 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Asp12

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Kromi osat mustaksi
« : 08.04.2025, 12:01:13 »
Terve.
Minkälaisia kokemuksia on kromi osien teippauksesta tai maalauksesta
Haluaisin keulasta ja ovista kromit piiloon ja mielellään mustaksi.

Poissa remes

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
Vs: Kromi osat mustaksi
« Vastaus #1 : 08.04.2025, 17:05:23 »
Mulla oli edellisessä autossa (profiilikuvassa) kaikki listat, peilit ja takadiffuusori teipattuna. Peilien ulkonurkat yritti hieman muutaman vuoden jälkeen irvistellä ja diffuusori sai tietenkin kivisuihkua mutta ovien listat säilyivät virheettöminä sen 4-5 vuotta mitä mun omistuksessa oli. En muista minkä merkkistä olivat mutta alan firmassa teetettynä kuitenkin. Teettäisin uudestaan tarpeen tullen.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Asp12

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 08.04.2025, 18:26:15 »
Mulla oli edellisessä autossa (profiilikuvassa) kaikki listat, peilit ja takadiffuusori teipattuna. Peilien ulkonurkat yritti hieman muutaman vuoden jälkeen irvistellä ja diffuusori sai tietenkin kivisuihkua mutta ovien listat säilyivät virheettöminä sen 4-5 vuotta mitä mun omistuksessa oli. En muista minkä merkkistä olivat mutta alan firmassa teetettynä kuitenkin. Teettäisin uudestaan tarpeen tullen.

No sepä hyvä että noinkin pitkä kesto olisi.
Jaksatko muistaa minkä verran maksoi silloin teippaus?
Kaveri oli syksyllä maalannut jollain kumi maalilla maskin, on se ainaki talven pysynyt.

Poissa J2K

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 08.04.2025, 19:25:19 »
Viime kesänä maalasin kumimaalilla ikkunalistat ja alapuskurin kromit. Hyvin on pysynyt. Kestää hyvin painepesurin pesut, kunhan ei ihan vierestä pyyhi.
Puhdistus ipalla, ksyleenillä ja asetonilla ennen maalausta. Ruiskiessa pitää malttaa ettei tee liian paksuja kerroksia.
Netissä hyviä videoita aiheesta.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Kulkukoira  Proturbo