Ite muistelen, että meillä D4 V90CC poltteli kyllä tosi mallikkaasti nuo ja itsellä ei ole ollut edes noin tarkkaa testeriä tms tehdä noita mittauksia.
Meilläkään ei ollut sitä ureatankkia (2017 tehty auto).
Onkohan tuo vähän jo turhan tarkkaa seurantaa tms, kun ei kai nuo DPF-pöntöt näissä mitenkään niin tukkeentuvaa sorttia pitäs olla? Ite käytin
dieselissä välillä sellaista lisäainettakin, että pysyi se polttoainejärjestelmä puhtaampana. Polton huomasin joskus hajusta ja jätin moottorin käymään
sen polton ajaksi. Jonkin verran saattoi myös kierrokset nousta tyhjäkäynnillä. Meillä ajot olivat pääasiassa tosi pientä pätkää kaupungissa ja välillä tietty
pitkääkin matkaa. Muutamia kertoja vaan se flekti alkoi enemmän huutamaan eli aika maltillisena piti moottorin lämmöt jne mitä seurailin.
Sellainen myös tuli mieleen, että voisiko öljy mitä käytät olla ns. vähän nokeavampaa sorttia? En osaa sanoa onko noissa dieselmoottoreihin tarkoitetuissa
öljyissä sen suhteen eroja, mutta voihan se tuohonkin liittyä? Me ajeltiin V90CC vähän reipas 70tkm 3,5v aikana ja ei ollut kyllä DPF suhteen mitään.
Öljyntasoa kannattaa seurailla ja jos ite vaihtelee, niin mielellään jättää sen hieman maksimia alle, koska se poltto kuulema laittaa dieseliä öljyn sekaan
ja sen kautta voi tulla lisäongelmia. Me käytettiin öljyinä noita vähän laadukkaampia 0W-20siä eli pääasiassa Castrol, Comma, Total jne. En tiedä eroista kyllä sanoa.