Autodiagnoosi  Carcom Oy

"860" 2.9 -96

  • 64 Vastauksia
  • 11880 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8146
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: "860" 2.9 -96
« Vastaus #60 : 29.07.2025, 22:20:12 »
Näyttäävät hyviltä kaikista ahtauksista huolimatta.
Yritystä on ainakin jossain määrin :D

Eilen illalla sain toisiot tehtyä ja asensin sarjan paikalleen. Tiputin H-jäykisteen alas, hitsasin sen ympäriinsä ja lisäsin tavaraa keskiputken vieressä oleviin kiinnikkeisiin.

Pakoputken jouston etuosa jäi H-jäykisteen keskiputken kohdalta vähän liian alas ja otti eri tilanteissa kiinni. Muutin toisioita tänään sen verran, että jousto nousi riittävän ylös. Laitoin myös etupöntön takaisin, vaikka ahdasta on senkin kanssa ja tulee aika alas.

Pakosarjan vaikutuksesta tietää sanoa kunhan ehtii dynoon.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8146
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: "860" 2.9 -96
« Vastaus #61 : 01.08.2025, 13:32:30 »
Keskiviikkoilta meni sisustaa putsatessa. Se hyvä puoli lämpimässä kelissä, ettei öttiäiset vaivaa pihalla ;) Apparinpenkkiä sai putsata enemmän kuin muita yhteensä, mitä lie siihen päätynyt. Kukaan ei sentään vielä istunut siinä. Vähän siistiytyi ilme muutenkin vaikka jäihän siihen ehostettavaa.
https://lankku.kuvat.fi/kuvat/850%20-96%202.9/Laitot%202025/85.mp4


Eilen vaihdoin paremmat kumit alle, semisliksejä en laittanut lauantain epävarman sääennusteen takia. Toisaalta kovin isosti Ahvenistolla tuskin tulee kanttailtua muutenkaan. Eteen vaihdoin Ferodo DS300 ja taakse uudet peruspalat. Lyhensin oikean vetoakselin sisäpään samalla tavalla kuin vasemman. Asensin vakion flektin vakioon kehykseen, mutta pilkkomaan joutui. Flekti tuli kehyksen sisälle ja lievästi patentoituna jää riittävä rako imusarjaan sekä jäähdyttimeen.


Ulkokuorelle ei ehtinyt tekemään muuta kuin pesemään pikaisesti ja lisäämään takaluukkuun merkin. Oikeankokoista kutosta ei ollut, XC90 ysi on vähän iso.


Kaikenlaista muutakin pikku ruuvausta tuli suoritettua, mutta tässä noin pääpiirteittäin tärkeimmät.

Pakosarjanvaihdon yhteydessä huomasin öljyä toisessa kutospytyn kanavassa. Ei ole näköjään ohjurinkuminlaitto onnistunut ja sen takia moottorijarrun tai pidemmän joutokäynnin jälkeinen öljypöllykin on palannut ::)
« Viimeksi muokattu: 01.08.2025, 13:45:26 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8146
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: "860" 2.9 -96
« Vastaus #62 : 03.08.2025, 14:06:30 »
Kesämiittireissu meni hyvin ja mukaan tarttui jopa parhaan etuvedon pokaali joka oli keskeneräiselle projektille aika yllätys -H-


Vähän olin kahden vaiheilla viitsinkö lähteä radalle jos pöllyttelee kovin ikävänkin näköisesti. Muutama testikierros osoitti, ettei pöläyttely radalla ole kovin paha joten kävin ajamassa muutaman kierroksen lisääkin. Ajettavuus yllätti erittäin positiivisesti. Ei voi sanoa, että olisi puskenut mutkissa juurikaan ellei työntänyt oikein reilusti liian kovaa ja/tai väärällä linjalla. Ilmeisesti pohjan jäykisteet toimivat hyvin, koska muistikuvien mukaan on paljon parempi edelliseen kevennettyyn 850 verrattuna. Siinä oli kupit ja 17" semisliksit. Nyt alla on 205/55/16 Goodyear Efficientgrip Performance 2 katupaineilla, auto vähintään vakiopainoinen, eikä alustakaan ole mitenkään ratapainotteinen. Olisi voinut ajaa enemmänkin jotta löytyy jonkinlaiset ajolinjat, mutta nyt sai jo hyvin tuntumaa.

Jotain sanomista ratailusta jäi ja se on se, että koneen sivuttainen tuenta voisi olla jäykempi ja ohjaustehostin tarvitsee öljyjäähyn. Jakopäänkoppa hipoi hieman poikkituen vastamutteriin ja tehostinöljyä tuli hieman korkin välistä. Voihan se olla myös öljyn roiskumisen kannalta parempi siirtyä pykälää uudempaan säiliöön jossa paluu on toteutettu eri tavalla.

Minkäänlaista videota ei tullut tällä kertaa otettua.
« Viimeksi muokattu: 05.08.2025, 19:32:58 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Paikalla VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3475
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: "860" 2.9 -96
« Vastaus #63 : 04.08.2025, 08:15:57 »
Hienosti se tuntui menevän radalla :tykkää:
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19 => Bmw 225XE
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8146
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: "860" 2.9 -96
« Vastaus #64 : 05.08.2025, 20:03:47 »
Hienosti se tuntui menevän radalla :tykkää:
Ainakin sen pari kierrosta :D Muttei olisi voinut parempaa kyllä odottaa. Näin äkkiseltään Ahvenisto on tälle laitteelle parempi ympäristö kuin vaikka Motopark. Josko sielläkin ehtisi käymään ennen talvea ja toteamaan onko näin.

Eilen vaihdoin normipalat eteen ja katselin paikkoja. Mitään sen kummempaa ei löytynyt. Isoin säätökohde moottorin sivutuen lisäksi on akselinylitysputkessa joka näkyy ottaneen jonkin verran kiinni vasemman tukivarren etukulmaan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Elekma  Autoracing