0
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Laakerimitoitus ja vipusuhde oli ongelma aikoinaan (n. 1996 ) miksi ei onnistunut valmiit vivut sovittaa B-20:seen . Ruotsista sai jotain ,ne oli liukulaakeroidut , omalle akselille . Ja kalliita. Mulla oli jo paljon aikaisemmin tehty neulalaakerit omiin rautavipuihin ja niille 2mm ohuempi teräsakseli , (alkuperäistä keinuvipuakselia ei onnistu ohentamaan ja karkaisemaan kovaksi neulalaakeria varten ), niin sen akselin hyödyntäminen onnistui omatekemiin rullakeinuvipuihin ,niihin sai saman kokoisen neulalaakerin . Kaveri ajoi cnc koneella vipuja pari sarjaa 7075 alusta .Vivun sisällä on öljylle poraus venttiilipäähän ja säätöruuville . Laakerit on INA RS:t Venttiilipään rulla on GRANE tuote Usa:sta Säätöruuvit on tehty kovista kuusiokoloruuveista ,öljyreikä keskellä ja nitrattu . Venttiiliohjain pääsee ainenkin helpommalla tällä rullamallilla ,etenkin isonostoisia nokkia käytettäessä .
Tein kans ekan prototyypin ihan Fe52 että näkee onko mitat ja muoto ylipäänsä sinne päinkään. Josko huomena ehtis masentaa itseänsä sovittamalla ja toteamalla että ei oo siä päinkään. Tein vaan suorilta 22mm läven kun suotta näkee vaivaa ja tekee orkkis laakerilla tuota ekaa kun kyseessä vaan mittojen todennus malli.
Onko tämä projekti edennyt? Mistäs keinuvivun rulla on peräisin?