Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Lastutuksen jälkeisiä penkitystuloksia

  • 35 Vastauksia
  • 22721 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa USP66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
Vs: Lastutuksen jälkeisiä penkitystuloksia
« Vastaus #30 : 30.11.2014, 22:41:10 »
No vie nelivetopenkkiin ....

No joo, unohdin mainita edellisessä viestissäni että nimenomaan nelivetopenkkiin olen autoa viemässäkin. Mutta kun juurikin tämä nelivetopenkin omistaja varoitteli, että haldexien kanssa on ollut penkityksissä ongelmia. Siksi kyselinkin, ovatko muut AWD:n omistajat käyttäneet autojaan penkissä onnistuneesti?
-Toyota Corolla Hybrid GR Sport-

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12516
Vs: Lastutuksen jälkeisiä penkitystuloksia
« Vastaus #31 : 01.12.2014, 11:31:26 »
Nappaa haldexin sulakkeen irti? Silloin ei mene voimaa takapyörille.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa USP66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
Vs: Lastutuksen jälkeisiä penkitystuloksia
« Vastaus #32 : 01.12.2014, 22:41:42 »
Nappaa haldexin sulakkeen irti? Silloin ei mene voimaa takapyörille.

Tuohan voisi toimia. Täytyykin tutkia tarkemmin, sulake taisi löytyä takakontin sivusta jostain. Täytyy kysellä penkittäjältä, eikö tuota ole kokeiltu muissa haldex-laitteissa joissa penkitys ei ole onnistunut.

Penkki johon meinasin mennä on siis TÄMÄ.
-Toyota Corolla Hybrid GR Sport-

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Lastutuksen jälkeisiä penkitystuloksia
« Vastaus #33 : 01.12.2014, 22:52:44 »
Nappaa haldexin sulakkeen irti? Silloin ei mene voimaa takapyörille.
Ja näin saadaan realistinen kuva auton tehosta/voimansiirron tehohäviöstä?

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3199
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Lastutuksen jälkeisiä penkitystuloksia
« Vastaus #34 : 01.12.2014, 23:45:46 »
Ja näin saadaan realistinen kuva auton tehosta/voimansiirron tehohäviöstä?
Kyllä, koska mitataan etupyöriltä teho ja etupyöriltä häviö => Laskennallinen moottoriteho jota penkkilapuissa pääasiassa hehkutetaan. (Ei siis vetopyörätehoa)

Haldex nelikon voimansiirtohäviöt kun menee täysin **tuiksi kytkinpohjassa jolloin takapään veto poistuu ja voimansiirtohäviöt laskee suhteessa siihen mitä voimansiirto hävikkiä vedon aikana on.



edit: järviin, suosittelen että jätät tuon sarkastisen kommentoinnin vähemmälle, kysymykset voi esittää kohteliaastikin (etenkin jos ei omaa aukotonta tietoa tai jaa sitä)
« Viimeksi muokattu: 01.12.2014, 23:52:38 kirjoittanut VT86 »
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Lastutuksen jälkeisiä penkitystuloksia
« Vastaus #35 : 01.12.2014, 23:58:48 »
Kyllä, koska mitataan etupyöriltä teho ja etupyöriltä häviö => Laskennallinen moottoriteho jota penkkilapuissa pääasiassa hehkutetaan. (Ei siis vetopyörätehoa)

Haldex nelikon voimansiirtohäviöt kun menee täysin **tuiksi kytkinpohjassa jolloin takapään veto poistuu ja voimansiirtohäviöt laskee suhteessa siihen mitä voimansiirto hävikkiä vedon aikana on.



edit: järviin, suosittelen että jätät tuon sarkastisen kommentoinnin vähemmälle, kysymykset voi esittää kohteliaastikin (etenkin jos ei omaa aukotonta tietoa tai jaa sitä)
En ymmärrä.
Väitätkö, että teholukema penkissä on sama "sulake irti", kuin "sulake kiinni"?(kyseessä kuitenkin nelivetopenkki)

Jos näin on, niin olen hämmästynyt.

Anteeksi.

Edit: Tajusinpa viimein: Pyöräteho ei olekaan se olennaisin, vaan moottoriteho, joka on penkin algoritmeistä riippuen vähintäänkin suuntaa antava. Jatkakaa virityksiä.
« Viimeksi muokattu: 02.12.2014, 01:19:51 kirjoittanut järviin »

 

Elekma  Autoracing