RallyBaron  Samppasport

V70 Bifuel -06 Tulpat?????

  • 13 Vastauksia
  • 10050 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
V70 Bifuel -06 Tulpat?????
« : 24.01.2012, 17:32:50 »
Eli olen vaihtanut n1000km sitten tulpat (volvo 9146775) ja kovasti mietityttää että ovatko nuo oikeasti oikeat tulpat maakaasukäyttöön vaikka sinisellä niin väittivät... Kun hintakin oli jotain viidenkympin paikkeilla (muistaakseni) ja muutamaan kertaan tiskillä kysyin et onko varmasti oikeat... Esim NGK lpg tulpat maksaa kierros yli 120e... Viikon sisällä sytyttänyt pariin kertaan moottorin häiriövalon kylmäkäynnistyksen jälkeen(tänään vasta parin kilometrin ajon jälkeen) ja syynä ollut sytytyskatkoksia... BOSCH testeri oli sit mieltä että syl4 katkoksia ja vaihdoin sit uuden puolan mutta tänä aamuna sama juttu taas... Ilmeisesti joko joku muu puola viallinen tai sitten väärät tulpat?? Kun muistaakseni tarkennetuissa vikakoodeissa antoi samall vikakoodille selitykseksi myös muut sylinterit. e85 ollut kyllä tankissa mutta ei se ennenkään ole alle -10 temppuillut. Vasta -20 yli kun mennyt niin silloin vähän saattanut yskiä mutta silti lähtenyt kiltisti. Vai voisiko mahdollisesti olla enemmän kuin 85% etanolia st1 aineessa joka sitten aiheuttaisi kiusaa? Tankkasin kyllä pelkkää bensaa tänään niin huomenna näkee muuttuuko...

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 Bifuel -06 Tulpat?????
« Vastaus #1 : 25.01.2012, 11:11:54 »
Onko 2006 malli Flexifuel? Kun toi E85 käy vain Flexifuel-malleihin. Jos se ei ole, niin vika voi olla siinä? Eli liikaa viinaa.  ::)
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: V70 Bifuel -06 Tulpat?????
« Vastaus #2 : 25.01.2012, 12:36:09 »
Ruotsista ostettu tuo auto ja siinä oli e85 tarra tankin luukussa ja olen ymmärtänyt että nuo naapurimaan kaikki bifuelit pitäis olla suoraan ohjelmoitu etanolille... Ja ei ole aiemmin ollut mitään ongelmaa  >:( Kotimaahan myytyihin maksaa muistaakseni 500e etanolimuunnos volvolla...

Ja olen miettinyt että kun eikö bensalla ja etanolilla ole eri ominaispaino? Niin kuinkahan seos pysyy 85% vai voikohan olla paljonkin alle 15% bensaa? Silloin ymmärtäis että ongelmia tulisi jo pienilläkin pakkasilla.
« Viimeksi muokattu: 25.01.2012, 12:39:31 kirjoittanut jussin78 »

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 Bifuel -06 Tulpat?????
« Vastaus #3 : 25.01.2012, 12:57:20 »
"Ruotsista ostettu tuo auto ja siinä oli e85 tarra tankin luukussa ja olen ymmärtänyt että nuo naapurimaan kaikki bifuelit pitäis olla suoraan ohjelmoitu etanolille..."

Mulla kans on Ruotsista ostettu auto, tai liikkeestä ostin Suomesta mutta Ruotsista tuotu. Pitääkin tutkia tankinluukku tarkemmin.  :o  Vaikka asentajatuttu Volvolta on sitä mieltä, että se ei käy. Joku kouluttaja Volvolta ottaa asiasta selvää. Jos ne sanoo, että käy niin sitten vasta uskallan käyttää...

Tarkistin sen luukun. Ei ole E85 tarraa. Odotan siis kouluttajan lausuntoa.
« Viimeksi muokattu: 25.01.2012, 13:09:48 kirjoittanut Kaasuvolvo »
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: V70 Bifuel -06 Tulpat?????
« Vastaus #4 : 25.01.2012, 15:38:50 »
"E85-polttonesteellä on hieman heikommat kylmäkäynnistysominaisuudet kuin
bensiinillä, mutta autoissa on vakiovarusteena sähköinen moottorinlämmitin.
Yleissääntönä voidaan sanoa, että E85 toimii aina - 5 celsiusasteen
lämpötiloihin asti, vaikkakin auton käynnistäminen saattaa pakkaskeleillä
kestää hieman pidempään. Sähköisestä moottorinlämmittimestä on etua myös
ympäristölle mm. pakokaasupäästöjen jäädessä vähäisimmiksi. Niille, joilla ei
ole käytössään moottorinlämmittimeen tarvittavaa sähköliitäntää Volvo
suosittelee bensiinin osuuden lisäämistä polttoaineessa talviaikaan."

Tuo selittäisi aika paljon koska nyt vasta noita murheita kun kylmempää... En tiedä tuohon onko tehty joku ohjelmointi tai muu muutos vai onko tehty mitään... :-\

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: V70 Bifuel -06 Tulpat?????
« Vastaus #5 : 27.01.2012, 20:52:57 »
Nyt ajellut muutaman tankillisen pelkällä bensalla ja taas tänään syttyi moottorin vikavalo..  :facepalm:
Sytytyskatkoksia syl.4. Siellä jo uusi puola ja sekoittelin tulpatkin eri sylintereihin. Onkohan noissa bensakoneissa samoja ongelmia kuin 2.5tdi että kylmällä saattaa jäädä venttiilit kantamaan??? Vai onkohan jossain muussa syl puolavikaa kun ainakin noissa tarkennetuissa vikakoodeissa oli selityksenä että yhdessä tai useammassa sylinterissä katkoksia...  :tickedoff:

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 Bifuel -06 Tulpat?????
« Vastaus #6 : 27.01.2012, 21:25:10 »
Noisen tulppien pitäisi tosiaan olla oikeat, joskin tuon numeron jälkeen on tullut numeromuutos ja uusi numero on 8642660
Vain turbon tulpat eroaa, vapareissa on sama tulppa, oli sitten kaasu tai normi vapari.

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: V70 Bifuel -06 Tulpat?????
« Vastaus #7 : 22.02.2012, 20:30:34 »
Kaasulisäosan mukaan tulppien nro: P/N8642600-8

Onkohan nuo sitten kuitenkin väärät kaikesta vakuuttelusta huolimatta vai onko muutettu numerot?  :facepalm:


Kysyin huvikseni käyttöautosta että käykö tuohon BIFUELiin myös hytaani jos tulee sillä käytyä Saksassa jossa sitä myydään...  ;D
Vastaus oli että TÄH siis mikä..  ;)  ;)  ;) Eli siis vedyn ja cng sekoitus... Sen siis pitäis käydä noihin suoraan tehtaan tietojen mukaan mutta kysyin huvikseni. Vastaavia mutu vastauksia tuntuu tulevan noista osistakin välillä. Siis kun puhutaan vähänkään erikoisemmista versioista ja sit niitä saa käydä vaihtamassa oikeisiin myöhemmin.
« Viimeksi muokattu: 22.02.2012, 20:34:56 kirjoittanut jussin78 »

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: V70 Bifuel -06 Tulpat?????
« Vastaus #8 : 24.02.2012, 18:45:38 »
Kaasulisäosan mukaan tulppien nro: P/N8642600-8

Onkohan nuo sitten kuitenkin väärät kaikesta vakuuttelusta huolimatta vai onko muutettu numerot?  :facepalm:


Kysyin huvikseni käyttöautosta että käykö tuohon BIFUELiin myös hytaani jos tulee sillä käytyä Saksassa jossa sitä myydään...  ;D
Vastaus oli että TÄH siis mikä..  ;)  ;)  ;) Eli siis vedyn ja cng sekoitus... Sen siis pitäis käydä noihin suoraan tehtaan tietojen mukaan mutta kysyin huvikseni. Vastaavia mutu vastauksia tuntuu tulevan noista osistakin välillä. Siis kun puhutaan vähänkään erikoisemmista versioista ja sit niitä saa käydä vaihtamassa oikeisiin myöhemmin.

Eikö ole kenelläkään parempaa tietoa noista tulpista? ettei nyt ihan syyttä lähtis "taas" räyhäämään käyttöautolle.  :nuhtelu
Siellä kun vannoivat noiden nykyisten tulppien olevan oikeat. (Mitä en siis vieläkään usko...)

Nyt siis:8642660 (9146775)
ja kaasulisäosasta löytyi nro:P/N8642600-8
« Viimeksi muokattu: 24.02.2012, 18:48:55 kirjoittanut jussin78 »

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 Bifuel -06 Tulpat?????
« Vastaus #9 : 24.02.2012, 22:50:57 »
Eikö ole kenelläkään parempaa tietoa noista tulpista? ettei nyt ihan syyttä lähtis "taas" räyhäämään käyttöautolle.  :nuhtelu
Siellä kun vannoivat noiden nykyisten tulppien olevan oikeat. (Mitä en siis vieläkään usko...)

Nyt siis:8642660 (9146775)
ja kaasulisäosasta löytyi nro:P/N8642600-8

Huomaat varmaan, että varaosanumeroissa on yhden numeron ero, eli jälkimmäisessä yksi kutonen onkin nolla, tuo -8 ei merkitse varaosanumerossa sen osan kannalta käytännössä mitään.

Väittäisin, että tuolla kaasuliäsosalla vai mikä onkaan, on virhe numerossa, päätellen tästä:
Google haku  volvo+8642600


Niin ja lisäksi vielä tämä:
Noisen tulppien pitäisi tosiaan olla oikeat, joskin tuon numeron jälkeen on tullut numeromuutos ja uusi numero on 8642660
Vain turbon tulpat eroaa, vapareissa on sama tulppa, oli sitten kaasu tai normi vapari.

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: V70 Bifuel -06 Tulpat?????
« Vastaus #10 : 25.02.2012, 04:26:34 »
No eipä kauheasti löydy vastauksia googlettamalla  :)

Ihmetyttää vain kovasti että miten ja miksi myisivät volvolla kaikkiin autoihin kaasukäyttöön soveltuvat tulpat normaalihintaan. Ne kuitenkin esim varaosaliikkeestä ostettuna on ihan eri kuin bensakäyttöön tarkoitetut ja myös noin tuplahintaiset!!!!

http://www.ngk.de/fi/tuotteet-ja-tekniikat/sytytystulpat/sytytystulppatekniikat/lpgcng-sytytystulpat/

Ja hintahan noille on 27,38- 37.89 €/kpl. Ja volvolta haettuna olikohan noin kahden tulpan hinnalla saa koko sarjan???
Se on syy miksei mene oikein jakeluun että nuo voisi olla ihan oikeat kun lämpöarvokin pitäisi olla eri kuin normaaleissa koska kaasun palolämpötilahan oli jotain parisataa astetta korkeampi...

 :hello:
« Viimeksi muokattu: 25.02.2012, 04:44:00 kirjoittanut jussin78 »

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 Bifuel -06 Tulpat?????
« Vastaus #11 : 25.02.2012, 08:27:00 »
Miksi eivät myisi, jos kyseinen tulppa täyttää volvon määrittämät speksit kaasukäytölle ja bensakäytölle
Se, miksi varaosaliikkeestä ostettu kolmannen valmistuttama/valmistama tulppa maksaa enemmän, ei ole mitenkään kummallista...  sama tapahtuu volvon kohdalla myös turbo moottorien sytytystulpissa,  tarviketulpista, jotka pitäisi olla oikeat, saa maksaa itsensä ensin hengiltä ja sitten moottori pätkii (tästä on riittävä ontanta tapauksia täältä foorumilta, vanhasta landiasta ja x40fin.com foorumilta),  volvolta edullisempi alkuperäistulppa ja moottori pörisee 60 000 sytytystulppien vaihtovälin ongelmitta.

Mutta valmistusvika on aina mahdollinen.

Jos jostain selviää, että tuo sytytystulppa onkin väärä, niin saat kyllä mua näpäyttää, mutta itse katselin vidalta numeron, eikä siellä ollut vaihtoehtoja, joista olisi pitänyt sen kummemmin valita oikea tulppa.

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: V70 Bifuel -06 Tulpat?????
« Vastaus #12 : 25.02.2012, 15:19:34 »
Nimenomaan nuo kaasukäytön poikkeavat vaatimukset esim pienemmän kärkivälin takia aveluttavat... Mutta kai se on alettava uskomaan jos ei vaihtoehtoja kerran edes ole... Miltähän valmistajalta volvon tulpat tulee?

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 Bifuel -06 Tulpat?????
« Vastaus #13 : 27.02.2012, 22:35:55 »
Mulla on ollu Bi-Fuelissa aina Volvon omat tulpat "Siniseltä" ja ei ole ikinä ollut mitään käyntiongelmia tms kaasullakaan. Ei edes kovilla pakkasilla. En tiedä kummat tulpat on paremmat, kaasukäyttöön tehdyt tarvikkeet vai samat kun bensalle Volvolta, mutta aion seuraavaksikin ostaa alkuperäiset koska niillä ainakin toimii kuten pitääkin.
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

 

Samppasport  Futurez