Mikähän rengas kyseessä ja missä koossa?
Vanteen olka jätetty maalaamatta asianmukaisesti?
Paljonko pystyheittoa renkaassa/vanteessa?
Kuinka suurilla painoilla jouduttu tasapainottaan?
Jos on jouduttu laittaan helvetinmoiset painot, niin sitten vastuuntuntoinen rengas-asentaja lossaa renkaan vanteelta, pyöräyttää rengasta vanteella, ja haetaan dynaamisempi tasapainopiste kumi-vs-vanne.
Yleensä ensin puoli kierrosta, jos ei auta niin vartti-kierros.
Koska liian suurella painomäärällä saadaan toki kone näyttämään OK painotuksessa, mutta suuri jakauma painoissa alkaa tekemään sivuttaisheittoa suuremmilla pyörintänopeuksilla. Geometriaa siis. Renkaan kulman vaihtuessa ts. tietyillä värinöillä renkaasta tulee gyroskooppi hyrrä.
Koska jos ja kun painoheitto tulee yleensä kumista, tasapainotus on kompensaatio. Todellinen heittohan on pyörivän asian ulkokehällä gyrovoiman vuoksi. Tasapainolimput on pirun vaikee saada kumin ulkopintaan kiinni.

Rengashommat on hankalia värinöiden suhteen koska kyseessä on jousittamaton massa auton oman jousituksen ulkopuolella.
Tämän vuoksi asentajan olisi hyvä nähdä vähän vaivaa saadakseen kone näyttämään mahdollisimman pieniä painopyyntöjä.
Onko muuten tasapainotus tehty sovitusrenkaiden kanssa, jos tarvikevanne.
Jos kumi ei istu kunnolla vanteelle niin sitten voi myös manklata. Kannattaa kysyä asentajalta onko tämä seikka tiedossa.
Esim Butler Airdraulic rengaskoneella todella helppoa.